سخنرانی برانگیزاننده تام هنکس هنگام دریافت دکترای افتخاری از دانشگاه هاروارد

حقیقت مقدس است

- 2 دقیقه مطالعه

تام هنکس، ستاره بزرگ سینما، در مراسم دریافت دکترای افتخاری از دانشگاه هاروارد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه خواست که در مقابل هر فردی که حقیقت را به‌سود خود تغییر می‌دهد مقاومت کنند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز به نقل از گاردین، در حالی که ایالات متحده با بحران اطلاعات نادرست دست و پنجه نرم می‌کند، تام هنکس روز پنجشنبه و در مراسم دریافت دکترای افتخاری از دانشگاه هاروارد، به فارغ‌التحصیلان هاروارد گفت که در دفاع از حقیقت و آرمان‌های آمریکایی ابرقهرمانان خود باشند و در مقابل کسانی که حقیقت را به نفع خود می‌چرخانند، مقاومت کنند.

برنده دو جایزه اسکار در سخنرانی‌اش گفت: «زیرا حقیقت برای برخی دیگر امری تجربی نیست. حقیقت دیگر بر اساس داده‌ها، عقل سلیم و حتی نجابت مشترک تعریف نمی‌شود.»

به عقیده هنکس «گفتن حقیقت دیگر معیار عمومی نیست. این کار دیگر مرهمی برای ترس‌های ما یا راهنمای اعمال ما نیست.» بازیگر فیلم‌های «فارست گامپ» و «فیلادلفیا» در ادامه به این اشاره کرد که حقیقت اکنون از دید عده‌ای یک امر انعطاف‌پذیر یا مبتنی بر نظر شخصی است.

در اواخر سخنرانی‌اش، تام هنکس به اهمیت و تقدس حقیقت اشاره کرد: «مسئولیت با شماست. با ماست. تلاش یک امر انتخابی است. اما حقیقت، حقیقت مقدس است؛ تغییرناپذیر است؛ بر سنگ و شالوده جمهوری ما حک شده است.»

هنکس البته از شوخی با خودش هم غافل نشد: «این منصفانه نیست، اما لطفاً از این واقعیت ناراحت نشوید. حالا، بدون اینکه هیچ کاری انجام داده باشم، بدون اینکه هیچ زمانی را در کلاس گذرانده باشم، بدون اینکه یک بار وارد آن کتابخانه شوم – برای اینکه کاری با کلاس فارغ التحصیلان دانشگاه هاروارد، دانشکده آن، یا فارغ التحصیلان برجسته آن داشته باشم – می گویم. زندگی لعنتی خوبی دارم که نقش کسی را بازی می‌کنم که این کارها را کرده است.» اشاره هنکس به بازی در نقش پروفسور رابرت لنگدون در فیلم‌های «کد داوینچی»، «فرشتگان و شیاطین» و «دوزخ» بود.

برچسب‌ها: تام هنکس،دانشگاه هاروارد
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها