درس‌های فیلمنامه‌نویسی سریال «فارگو»

- 1 دقیقه مطالعه
دویست و پنجاه و ششمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلم‌نگار ویژه خرداد ۱۴۰۳ منتشر شد.

به گزارش فیلم‌نت نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در ابتدای بخش سینمای ایران دویست و پنجاه و ششمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلم‌نگار، سیناپس فیلم‌های «مست عشق»، «آخرین تولد» و «عروسک» را می‌خوانیم و سپس نقد و تحلیل‌هایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشته اند.

پرونده موضوعی این شماره به سریال «فارگو» اختصاص دارد که شامل مطالب خواندنی و متنوعی است از جمله: گفت‌وگو با نوآ هاولی، نویسنده و خالق سریال «فارگو»، الگوی سریال «فارگو» در شکل گیری و گسترش شبکه ارتباطی میان شخصیت ها، ۹ نکته که می توانیم از سریال «فارگو» درباره فیلمنامه نویسی یاد بگیریم، ۱۰ درس فیلمنامه نویسی از سریال تلویزیونی «فارگو»، درونمایه، لحن، خلاقیت های روایی و ویژگی های تکرارشونده فیلمنامه سریال «فارگو» و…

بخش سینمای جهان با سیناپس «تلماسه۲»، «اتاق معلمان» و «طعم غذا» آغاز می‌شود و با نقد و گفت‌وگوهایی با خالقان این آثار ادامه می‌یابد.

مطالعه تطبیقی کتاب و فیلمنامه «تلماسه۲» و تسلط بر کشمکش در فیلمنامه نویسی عناوین صفحات «سینما ادبیات» و «تجربه های پراکنده» هستند.

فیلمنامه کامل این شماره به «زندگی‌های گذشته» نوشته سلین سونگ اختصاص دارد که توسط ارغوان اشتری به فارسی برگردانده شده است. سکانس برگزیده، یک نقد و گفت‌وگویی درباره ساختار این فیلمنامه، مطالب پایانی شماره خردادماه است.

فیلم‌نگار به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شماره‌های قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها: فیلم نگار
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها