«دفتر یادداشت» یک جناییِ استاندارد

- 2 دقیقه مطالعه

«دفتر یادداشت» را می‌توان یکی از نمونه‌های موفق سریال معمایی-جنایی در شبکه نمایش خانگی دانست.

به گزارش فیلم نت نیوز، سریال دفتر یادداشت محصول اختصاصی فیلم نت که به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده و بازی رضا عطاران و حسن معجونی در دو نقش اصلی هر جمعه صبح پخش می‌شود هرقدر که داستانش جلوتر رفت بخش معمایی-جنایی‌اش پررنگ‌تر شد و نقاط قوت فیلمنامه‌اش آشکارتر.

اگر این مجموعه شبکه نمایش خانگی را دنبال می‌کنید در کنار لذت بردن از فضای فانتزی و طراحی صحنه بسیار متفاوت آن از دیگر سریال‌های این حوزه، کم کم گره‌های داستانی و معمای قتل‌هایی که در آن مطرح می‌شود بیش از پیش شما را درگیر خودش کرده است. قصه به گونه‌ای جلو می‌رود که نمی‌شود حدس زد قاتل یا قاتلان کی هستند و این فضاهای تعلیق و معما به خوبی درآمده است. همچنین تمهید کارگردان برای انتخاب بازیگران زنی با چهره‌ها و گریم شبیه هم که باعث می‌شود بیننده برای فهم اینکه هر شخصیت کجای داستان قرار دارد و دست به گره‌گشایی بزند از دیگر نقاط قوت کار است.

اینکه تعدادی از شخصیت‌های اصلی داستان به فراخور فیلمنامه و برای جذاب‌تر شدن به قتل می‌رسند ما را یاد سریال های جنایی جهان می‌اندازد که به بیننده شوک وارد می‌کنند؛ برخلاف بسیاری از سریال‌های جنایی ایرانی که چیز زیادی برای هیجان دادن به قصه‌شان ندارند.

سریال «دفتر یادداشت» که به قسمت‌های پایانی خود نزدیک می‌شود به خوبی یک زوج کارآگاه را متولد کرده است که با بازی خوب رضا عطاران و حسن معجونی در کنار یک پلیس بامزه با بازی کاظم سیاحی در الگوهای استاندارد فیلم‌های پلیسی جلو می‌روند و تا سال‌ها در خاطرات باقی خواهند ماند.

از دیگر نقاط قوت کار این است که اغلب بازیگران پرفورمنس قابل قبولی از خود ارایه می‌دهند و همچنین شلوغی شخصیت‌ها لطمه‌ای به کار نزده است؛ گرچه کارگردان در طول ساخت قسمت‌های انتهایی اثر که با پخش قسمت‌های اولیه همراه شده است نقاط ضعف خود را برطرف و نقاط قوتش را پررنگ کرده است.

همچنین تیتراژ ابتدایی «دفتر یادداشت» را می‌توان برگ برنده‌ای دانست که نه فقط به خوبی سریال را نمایندگی می‌کند بلکه به عنوان یک محصول مستقل نیز کاری دیدنی و درجه یک است.

در کنار عوامل پشت دوربین نام حسین اکبری تهیه‌کننده نیز نشان از ورود یک تهیه‌کننده جدید و البته توانمند به شبکه نمایش خانگی است که در اولین تجربه خود با گروهی حرفه‌ای و بازیگری چون رضا عطاران توانسته کارنامه قابل دفاعی داشته باشد و باید منتظر ماند و دید کارهای بعدی او چه خواهند بود.

 

برچسب‌ها: برگزیده،تیتر یک،حسن معجونی،دفتر یادداشت،رضا عطاران،کیارش اسدی زاده
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها