به مناسبت عرضه فیلم تحسین‌شده استیون اسپیلبرگ در فیلم‌نت

ده نکته جالب در مورد «لینکلن»

- 3 دقیقه مطالعه

به مناسبت ارائه فیلم «لینکلن» (استیون اسپیلبرگ) در فیلم‌نت، نگاهی انداخته‌ایم به ده نکته جذاب در مورد این فیلم.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، به‌تازگی فیلم «لینکلن» به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شده است. «لینکلن» محصول ۲۰۱۲ است و بخشی از زندگی آبراهام لینکلن، رئیس‌جمهور مشهور سینمای آمریکا، را به تصویر می‌کشد. دنیل دی‌لوئیس، سالی فیلد، تامی لی جونز و جوزف گوردون لویت از جمله بازیگران این فیلم هستند. «لینکلن» نامزد ۱۲ جایزه اسکار شد و در نهایت دو جایزه از جمله اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد. به مناسبت ارائه فیلم «لینکلن» در پلتفرم فیلم‌نت، نگاهی انداخته‌ایم به ده نکته جالب در مورد این فیلم.

۱) استیون اسپیلبرگ، ۱۲ سال در مورد این فیلم تحقیق کرد. دفتر اجرایی لینکلن در فیلم به‌طور دقیق و با همان کاغذدیواری و کتاب‌هایی طراحی شد که توسط خود لینکلن مورد استفاده قرار گرفته بود. همچنین صدای تیک‌تیک ساعت لینکلن که در فیلم می‌شنویم، صدای ساعت جیبی خود لینکلن است. این ساعت در انجمن تاریخی کنتاکی نگهداری می‌شود و همان ساعتی است که لینکلن در روز ترور با خود داشت.

 

۲) دنیل دی‌لوئیس اولین گزینه اسپیلبرگ برای بازی در نقش لینکلن بود اما این نقش را رد کرد چون مطمئن نبود بتواند نقش چنین شخصیت نمادینی را بازی کند. اسپیلبرگ پس از ناامید شدن از حضور دی‌لوئیس به سراغ لیام نیسن (که پیش از این در «فهرست شیندلر» همکاری درخشانی با اسپیلبرگ داشت) رفت. نیسن ابتدا تحقیقاتی سنگین را برای بازی در نقش آبراهام لینکلن شروع کرد اما در نهایت (گویا به‌دلیل این‌که خودش را برای بازی در این نقش پیر می‌دید) حضور در «لینکلن» را نپذیرفت. پس از آن، اسپیلبرگ دوباره به فکر استفاده از دی‌لوئیس افتاد. گفته می‌شود این لئوناردو دی‌کاپریو بود که این‌بار توانست دی‌لوئیس را برای بازی در نقش لینکلن متقاعد کند. این‌که دی‌کاپریو چطور به چنین موفقیتی رسیده، هنوز مشخص نیست.

 

۳) دنیل دی‌لوئیس در توصیف تجربه‌اش از بازی در نقش آبراهام لینکلن، گفت: «من هرگز چنین عمقی از عشق را در مورد هیچ انسان دیگری که او را هرگز ندیده‌ام احساس نکرده‌ام. و فکر می‌کنم این احتمالا تاثیری است که لینکلن روی اکثر افرادی می‌گذارد که زمانی را صرف کشف‌کردن او می‌کنند… آرزو داشتم او تا ابد (با من) می‌ماند.»

 

۴) سالی فیلد آن‌قدر برای بازی در نقش مری تاد لینکلن مشتاق بود که به اسپیلبرگ التماس کرد تا فرصت تست در کنار دنیل دی‌لوئیس را فراهم کند. اسپیلبرگ اعتقاد داشت که فیلد پیرتر از آن است که نقش همسر لینکلن را بازی کند اما اراده فیلد آن‌قدر قوی بود که در نهایت اسپیلبرگ را متقاعد کرد تا چنین فرصتی را فراهم کند. فیلد با این‌که ده سال از دی‌لوئیس و ۲۰ سال از مری تاد لینکلن مسن‌تر بود این نقش را بازی کرد و نامزد اسکار هم شد. خود فیلد تشکر ویژه‌ای از دنیل دی‌لوئیس کرده و گفته دی‌لوئیس به‌قدری مهربان بود که از خانه‌اش (در ایرلند) با هواپیما آمد تا در این تست سینمایی با او حضور داشته باشد.

۵) در طول دوران فیلمبرداری، اسپیلبرگ هر کاری می‌کرد تا بتواند حس حضور در دل آن دوره تاریخی را برای خود زنده نگاه دارد. به عنوان یک نمونه، در تمام سه ماه و نیم فیلمبرداری، اسپیلبرگ بازیگران را با نام نقش‌هایشان صدا می‌زد: دنیل دی‌لوئیس را «آقای رئیس‌جمهور» می‌نامید و سالی فیلد را «خانم لینکلن» یا «مالی» (لقب مری تاد لینکلن).
۶) دنیل دی‌لوئیس اعلام کرده بود که اگر سومین جایزه اسکارش را برای «لینکلن» دریافت کند به مدت پنج سال از بازیگری خداحافظی خواهد کرد. دی‌لوئیس برای «لینکلن» اسکار گرفت و اولین بازی‌اش پس از «لینکلن» در فیلم «رشته خیال» (۲۰۱۷)، درست پنج سال بعد از «لینکلن»، اتفاق افتاد.
۷) اسپیلبرگ گفته که در سکانس نقطه اوج فیلم، جایی که اعضای مجلس نمایندگان صدا می‌شوند تا برای تصویب یا رد اصلاحیه سیزدهم قانون اساسی (اصلاحیه‌ای که برده‌داری را جرم تلقی می‌کرد) رای دهند، نام بسیاری از افرادی که به این اصلاحیه رای منفی دادند عوض شده تا مشکلی برای بازماندگان آنها پیش نیاید.
۸) هر چند فیلم‌های استیون اسپیلبرگ از زمان «آرواره‌ها» (۱۹۷۵) جوایز اسکار مختلفی را برده‌اند، اما تا پیش از حضور دی‌لوئیس در «لینکلن»، هیچ بازیگری برای بازی در فیلمی به کارگردانی اسپیلبرگ موفق به کسب جایزه اسکار نشده بود.
۹) استفاده از یک کلمه رکیک (موسوم به F-word) که در دهه‌های اخیر رونق پیدا کرده در فیلم «لینکلن» باعث غافلگیری خیلی از تماشاگران شد اما واژه‌نامه انگلیسی آکسفورد ریشه استفاده از این واژه را حدود سال ۱۵۰۰ می‌داند – نزدیک ۳۵۰ سال پیش از دوران لینکلن.
۱۰) سالی فیلد برای این‌که تصویر دقیق‌تری از خانم لینکلن ایجاد کند، ۱۱ کیلوگرم به وزن خود اضافه کرد.
فیلم «لینکلن» را می‌توانید از طریق این لینک در فیلم‌نت تماشا کنید.
برچسب‌ها: استیون اسپیلبرگ،برگزیده،فیلم نت،لینکلن
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها