صحبت‌های ستایش موسوی، بازیگر سریال «دیو و ماه پیشونی»

دوست دارم در درام‌های اجتماعی بازی کنم

- 3 دقیقه مطالعه

ستایش موسوی، بازیگر نقش ماه پیشونی در سریال «دیو و ماه پیشونی»، از تجربه بازی در این سریال راضی است و البته دوست دارد در ادامه مسیر در درام‌های اجتماعی هم بازی کند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، ستایش موسوی بازیگر جوان و تازه‌نفس عرصه سینما و تلویزیون به دلیل علاقه‌اش به این حرفه بازیگری را با شرکت در کلاس‌های اساتیدی چون حمیدرضا آذرنگ و سیامک صفری یاد گرفت. او از زمان ورود به حرفه بازیگری این شانس را داشت که در کنار بازیگران خوبی حمید فرخ‌نژاد، سعید آقاخانی، پگاه آهنگرانی و شبنم مقدمی در فیلم‌ «زنبور کارگر» تجربه‌اندوزی کند. ستایش موسوی این روزها با ایفای نقش ماه پیشونی (شهربانو) در سریال «دیو و ماه پیشونی» به کارگردانی حسین قناعت مهمان شبکه نمایش خانگی است؛ نقشی که چالش‌هایی برایش داشت‌.

چطور شد برای بازی در سریال «دیو و ماه پیشونی» انتخاب شدید؟
از دفتر آقای یاری تهیه‌کننده با من تماس گرفتند و به دفترشان رفتم. آن جا متوجه شدم همه نقش‌ها انتخاب شده‌اند و‌ فقط نقش ماه پیشونی مانده و بین هزاران نفر که تست گرفته بودند از من هم تست گرفتند و‌ بعد از دورخوانی و تست گریم برای این نقش انتخاب شدم.

شخصیت ماه پیشونی یکی از کاراکتر‌هایی است که بسیار ملموس از کار درآمده است. برای ارتباط با نقش‌تان از چه روشی استفاده کردید؟
من برای بازی نقش ماه پیشونی تمرین زیادی کردم که بتوانم نقش را به بهترین شکل در بیاورم و‌ اولین چیزی که ذهنم را درگیر می‌کرد این بود که باید بچه‌ها شخصیت ماه پیشونی را دوست داشته باشند و سعی کردم نقش شخصیتی مهربان و فهمیده را بازی کنم تا حس خوبی را به مخاطب منتقل کنم.

برای بازی در نقش ماه پیشونی چقدر فیلمنامه و چقدر کارگردان به رسیدن نقش کمک‌کننده بود؟
کارگردان خیلی کمکم می‌کرد تا حسم را بتوانم در بیاورم و‌ حتی همیشه به من پیشنهاد می‌داد که شب‌ها کتاب بخوانم منتها من بیشتر آن شب‌ها در حال خواندن فیلمنامه بودم و وقت نمی‌شد.

شما پیش‌تر در فیلم «زنبور کارگر» بازی کرده و تجربه نقش‌آفرینی مقابل دوربین را داشتید. با این حال وقتی قرار شد در سریالی با عوامل سرشناس حضور داشته باشید دچار استرس چگونگی ایفای نقش نشدید؟
بله درست است. من ۳سال پیش در فیلم سینمایی «زنبور کارگر» بازی کردم و تجربه جلوی دوربین و همکاری با بازیگران سرشناس را داشتم و‌ وقتی بازی در نقش ماه پیشونی پیشنهاد شد هیچ ترسی نداشتم که قرار است مقابل بازیگران مطرح دیگری بازی کنم و‌ حتی خیلی هم راحت بودم.

در سریال «دیو و ماه پیشونی» در کنار بازیگران حرفه‌ای از بازیگران جدیدی چون شما که با استعداد هستید استفاده شده است. نظرتان درباره انتخاب بازیگران جدید و بااستعداد در سینما و تلویزیون چیست؟
بازیگران مقابلم خیلی حرفه‌ای و کاربلد بودند و همیشه به من کمک می‌کردند و‌ بازی کردن در مقابل‌شان خیلی دل‌نشین و راحت بود. نگین معتضدی هم جای خواهر بزرگترم همیشه راهنماییم می‌کرد و کنارش آرام می‌شدم. تجربه‌ای که از آقای رامین ناصرنصیر آموختم این بود که وقتم را به بطالت هدر ندهم و‌ تا جایی که می‌توانم کتاب بخوانم. همیشه او را کتاب به دست سر صحنه می‌دیدم و لذت می‌بردم.

چقدر نیازمند حضور چهره‌های جدید در این حرفه هستیم؟
به نظر من همیشه باید از استعدادهای جوان و جدید استفاده کرد چون یک سری از‌ این استعدادها واقعا قابل کشف هستند. در سریال ما بهترین انتخاب بازیگران صورت گرفت و از استعدادهای جدید استفاده شده بود که به بهترین شکل نقش را درآورده بودند.

آیا خانواده خودتان هم سریال‌تان را دنبال می‌کنند و اگر می‌بینند چه واکنشی دارند؟
بله خانواده خودم هر سه‌شنبه سریالم را می‌بینند و هم قصه هم لوکیشن‌ها برای‌شان جذابیت دارد. همیشه هم از‌ من سوال می‌کنند که آخر سریال چه می‌شود و‌ من هم جوابی نمی‌دهم، ولی هر سری جلوی خودم خواستند سریال را ببینند خجالت کشیدم و دلیلش را هم نم‌دانم.

حال که بازی‌تان در این سریال دیده شده پیشنهاد بازی دارید؟
بله چند پیشنهاد سریال داشتم.

برنامه بعدی‌تان در حرفه بازیگری چیست؟
بیشتر دوست دارم نمایش خانگی یا سینمایی با ژانر درام اجتماعی با کارگردان‌های مطرح کار کنم و سعی می‌کنم صبر کنم تا انتخاب درستی داشته باشم و مثل ماه پیشونی موفق و دیده شوم.
در پایان اگر سخنی درباره همکاری با این سریال و نقش ماه پیشونی مانده بفرمایید؟
کودکان را به شاهنامه خواندن تشویق می‌کنم و به نظرم هر ایرانی باید با تاریخ کشورش آشنایی داشته باشد پس پیشنهاد می‌کنم شاهنامه را به نثر بخوانند و کمی با کتاب خواندن آشتی کنند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، سریال «دیو و ماه پیشونی» سه‌شنبه هر هفته ساعت ۸ صبح در پلتفرم‌های فیلم‌نت و فیلیمو منتشر می‌شود. قسمت‌های منتشرشده «دیو و ماه پیشونی» را می‌توانید با مراجعه به این آدرس در فیلم‌نت تماشا کنید.

مریم ضیغمی محمدی

منبع: روزنامه صبا

برچسب‌ها: برگزیده،حسین قناعت،دیو و ماه پیشونی،ستایش موسوی،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها