صحبت‌های رسول صدرعاملی در مورد ساخت فیلم «شب»

وقتی خسرو شکیبایی با امام رضا خداحافظی کرد

- 2 دقیقه مطالعه

در ویدیویی که موزه سینمای ایران همزمان با ولادت امام رضا (ع) منتشر کرده است، رسول صدرعاملی از تجربه ساخت فیلم سینمایی «شب» می‌گوید.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، موزه سینمای ایران همزمان با ولادت امام رضا (ع) بخش‌هایی از گفت‌وگوی فریدون جیرانی با رسول صدرعاملی درباره فیلم «شب» را منتشر کرد.

صدرعاملی در بخشی از این گفت‌وگو به شرایط نه‌چندان مناسب جسمانی زنده‌یاد خسرو شکیبایی هنگام بازی در «شب» اشاره کرد. به‌گفته صدرعاملی، پس از پایان فیلمبرداری، شکیبایی از گروه فیلمبرداری جدا شد، به سمت حرم رفت و شروع به راز و نیاز و خداحافظی با امام رضا (ع) کرد.

سازنده فیلم‌هایی همچون «من ترانه ۱۵ سال دارم» و «هر شب تنهایی» همچنین در مورد راحتی کار با زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی صحبت و به این اشاره کرد که انتظامی بعد از خواندن فیلمنامه نهایی نکات درستی را گوشزد کرده است که برطرف شده‌اند.

به‌گفته صدرعاملی، تقابل انتظامی و شکیبایی از جمله نکات جالب «شب» بود. اقتدار شکیبایی در ری‌اکشن‌های بازیگری و سکوت‌هایش به‌قدری بود که در تدوین حتی در جاهایی که انتظامی مونولوگ‌های طولانی می‌گفت هم نماهایی از واکنش‌های شکیبایی را قرار می‌دادند.

کارگردان «دختری با کفش‌های کتانی» همچنین به اهمیت حضور امین حیایی در فیلم اشاره کرد. به‌گفته رسول صدرعاملی، حیایی در طول فیلمبرداری هم مراقب عزت‌الله انتظامی و هم مراقب خسرو شکیبایی بود تا کار به‌خوبی جلو ببرد.

فیلم «شب» محصول سال ۱۳۸۶ است و داستان گروهبانی را روایت می‌کند که برای تحویل دادن مجرمی سابقه‌دار به زندان، در مسیرش مجبور می‌شود به همراه او شبی را در مشهد بگذراند.

عزت‌الله انتظامی، خسرو شکیبایی و امین حیایی سه بازیگر اصلی «شب» بودند که حیایی برای بازی در این فیلم توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از بیست‌وششمین دوره جشنواره فیلم فجر تصاحب کند.

مشروح صحبت‌های کارگردان فیلم «شب» را می‌توانید در ادامه تماشا کنید.

همچنین برای تماشای فیلم «شب» می‌توانید به این آدرس مراجعه کنید.

 

برچسب‌ها: برگزیده،خسرو شکیبایی،رسول صدرعاملی،شب،عزت الله انتظامی،فیلم شب
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها