گوشه‌های‌کم پیدای سینمای ایران

رضا فیض نوروزی

- 2 دقیقه مطالعه

رضا فیض نوروزی یکی از طنازترین و مسلط‌ ترین و در عین حال قدرنادیده ترین بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است. در شماره امروز گوشه‌های ناپیدای سینمای ایران یادی از این بازیگر دوست داشتنی کردیم.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، آخرین حضور تصویری رضا فیض نوروزی در سریال طنز «ویلای من» ساخته مهران مدیری است، سریالی که در شروع شبکه نمایش خانگی تولید شد و به دلیل مشکلات توزیع و پخش آن دوران آنگونه که باید دیده نشد، رضا فیض نوروزی در این سریال نقش یک خدمتکار طناز را بازی می کرد که با تسلطی مثال زدنی خنده را بر لبان مخاطب می‌نشاند و از معدود امتیازات این سریال کمتر دیده شده به شمار می‌آمد.

با اینکه شروع فعالیت فیض نوروزی آثار درام و جدی چون «شبیخون» ساخته جمشید آهنگرانی و «کژدم ۳۳» ساخته مهدی شمسایی است اما شهرت و محبوبیت او به واسطه نقش‌های ماندگاری است که در حوزه طنز ایفا کرده است فیلم‌ها و سریال‌های همچون «مومیایی ۳»، «کاکتوس» و «ده رقمی» .

رضا فیض نوروزی را باید از قدرنادیده ترین و تلف شده ترین استعدادهای طنز این سرزمین تلقی کرد، کمدینی که هر زمان در نقش درست و جای درست قرار گرفت نتیجه ای شگرف را رقم زده است. واقعا چگونه می توان بازی او را در فیلم سینمایی «مومیایی ۳» ساخته محمد رضا هنرمند فراموش کرد؟ چگونه می توان بازی او در سریال «قهوه تلخ» را نا دیده گرفت؟ چگونه می توان از بازی حیرت انگیز او در سریال نبوغ آمیز «کاکتوس» به راحتی گذشت؟

فیزیک و نوع بیان رضا فیض نوروزی از او یک شمایل منحصر به فرد در اجراهای طنز ساخته است. در پایان آرزو داریم طلسم دوری او از سینما و تلویزیون ایران که حالا نزدیک به یک دهه می شود به زودی شکسته شود و ما شاهد حضور آقای رضا فیض نوروزی در عرصه تصویر این سرزمین باشیم.

برچسب‌ها: برگزیده،رضا فیض نوروزی،سریال کاکتوس،سینمای کمدی،قهوه تلخ،مومیایی 3
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها