پیشنهاد نوروزی فیلم‌نت نیوز - 4

ز کوشش به هر چیز خواهی رسید

- 2 دقیقه مطالعه

به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۲، فیلم‌نت نیوز ۱۳ فیلم دیدنی از محصولات روز و کلاسیک سینمای جهان را معرفی می‌کند. چهارمین پیشنهاد ما، یکی از فیلم‌های تماشایی دهه ۱۹۹۰ سینمای آمریکا است.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، در سومین پیشنهاد فیلم نوروزی‌مان فیلم «آپارتمان» به کارگردانی بیلی وایلدر را معرفی کردیم. در پیشنهاد چهارم، به سراغ فیلمسازی رفته‌ایم که بسیار تحت تاثیر وایلدر بود و حتی گفت‌وگوی مفصلش با وایلدر در کتابی به نام «گفت‌وگو با بیلی وایلدر» منتشر شده است.

 

نام فیلم: جری مگوایر (Jerry Maguire)

کارگردان: کامرون کرو

بازیگران: تام کروز، رنه زلوگر، کلی پرستون، کوبا گودینگ جونیور، جری اوکانل

سال نمایش: ۱۹۹۶

کشور: آمریکا

موفقیت‌ها: برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل (کوبا گودینگ جونیور) و نامزد چهار جایزه اسکار در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد نقش اول، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و بهترین تدوین/ برنده جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل و نامزد جوایز بهترین بازیگر مرد نقش اول و بهترین بازیگر زن نقش مکمل از انجمن بازیگران آمریکا/ نامزد جایزه بهترین کارگردانی از انجمن کارگردانان آمریکا/ برنده جایزه گلدن‌گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم‌های کمدی یا موزیکال (تام کروز) و نامزد جوایز گلدن‌گلوب بهترین فیلم کمدی یا موزیکال و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل/ برنده جوایز بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر تازه‌وارد به همراه انتخاب به عنوان یکی از ده فیلم برتر سال در هیئت ملی نقد آمریکا/ نامزد جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی از انجمن فیلمنامه‌نویسان آمریکا

خلاصه داستان: فیلم «جری مگوایر» درباره یک مدیربرنامه ورزشی است که بعد از اینکه مذهبش را تغییر داده و آن را اعلام می‌کند از کار برکنار می‌شود. اما او قاطعانه تصمیم می‌گیرد که مذهب و فلسفه جدیدش نسبت به زندگی را به نمایش بگذارد.

امتیاز در وبسایت IMDB (بر اساس ۲۷۳ هزار رای): ۷.۳ از ۱۰

لینک تماشا در فیلم‌نت: جری مگوایر

چرا این فیلم را ببینیم؟: جریان اصلی سینمای آمریکا در طول تاریخ پر است از فیلم‌هایی در ستایش کوشش و عمل‌گرایی. سینمای آمریکا همواره افرادی را ستایش کرده است که با تمام وجود رسیدن به هدف اصلی خود را پیگیری می‌کنند. طبق نگاه انسان‌گرایانه قابل ردیابی در تاریخ سینمای آمریکا، اراده پولادین و تسلیم نشدن در مقابل موانع و تردیدها، رمز موفقیت در زندگی است. «جری مگوایر» یکی از بهترین آثاری است که در سه دهه اخیر با این مضمون ساخته شده است. تماشای این فیلم (همچون دیگر آثار برتر کامرون کرو) در دوره‌هایی که ممکن است از نرسیدن به اهدافمان و پیچ‌وخم‌های مسیر سرخورده شده باشیم، می‌تواند یک اقدام انگیزشی درجه یک باشد.

برچسب‌ها: انتخاب سردبیر،برگزیده،پیشنهاد فیلم،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها