ساخت مجموعه مستند از ستاره مطرح فوتبال برزیل

- 2 دقیقه مطالعه
والتر سالس، کارگردان مطرح برزیلی، مجموعه مستند درباره زندگی سوکراتس، ستاره فوتبال برزیل را می‌سازد.

به گزارش فیلم نت نیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، طی رویدادی که در اسپانیا، مادرید، با حضور بسیاری از سرمایه‌گذاران حوزه سینما، برگزار شد، یکی از سرمایه‌گذاران از ساخت یک مجموعه مستند درباره زندگی سوکراتس، ستاره فوتبال برزیل، به کارگردانی والتر سالس خبر داد.

طبق گزارشات منتشر شده، والتر سالس، کارگردان فیلم‌های «در جاده» (On The Road) و «خاطرات موتورسیکلت» (The Motorcycle Diaries)، قرار است تا مجموعه مستندی بر مبنای زندگی ستاره فوتبال برزیل، سوکراتس، با تهیه‌کنندگی گلوبو‌پلی و گلوبو برزیل بسازد.

در همین حال طبق آن چیزی که توسط سرمایه‌گذاران مربوطه اعلام شد، پروژه مجموعه مستند زندگی سوکراتس، علاوه بر حضور او در عرصه فوتبال به عنوان یک الگو و ستاره، ابعاد دیگری از شخصیت او یعنی یک فعال سیاسی برجسته را نشان خواهد داد و این مجموعه مستند فراتر از زندگینامه یک فوتبالیست و ورزشکار خواهد بود.

همچنین در این رویداد درباره این مجموعه مستند عنوان شد: این مجموعه مستند دارای یک داستان بسیار انسانی است و بیش از آن که زندگینامه یک ورزشکار باشد، شخصیت سیاسی برجسته او، همانطور که فقط والتر سالس می‌تواند آن را تعریف کند، نشان داده خواهد شد؛ همچنین سالس اخیرا به عنوان نماینده برزیل برای بهترین فیلم بین المللی اسکار انتخاب شد و بنابراین این چیزی است که ما واقعا در مورد آن هیجان زده هستیم».

سوکراتس با نام کامل سوکراتس برازیلیرو سامپائو د سوزا ویرا د الیویرا، بازیکن و کاپیتان تیم ملی برزیل بود که از سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۶ در این عرصه فعالیت می‌کرد و ۲۲ گل ملی را برای تیم کشور خود ثبت کرد؛ او علاوه بر این هنگامی که در تیم ملی برزیل بازی می‌کند، موفق به کسب مدرک دکترای رشته پزشکی شد.

سوکراتس علاوه بر ورزش و پزشکی، به حوزه سیاست نیز به شدت علاقه‌مند بود و فعالیت‌های سیاسی او رفته رفته منجر به شکل‌گیری جنبشی به نام دموکراسی کورینتیانس شد و به همین علت از اون به عنوان یک فعال سیاسی موثر و برجسته یاد می‌شود؛ این بازیکن سرانجام در تاریخ ۴ دسامبر سال ۲۰۱۱ (۱۳ آذر سال ۱۳۹۰) در سائو پائولو، برزیل، درگذشت.

ترجمه: پریسا مقیلان

مجموعه آثار سینمای جهان را در فیلم نت تماشا کنید

فیلم نت نیوز- جدیدترین اخبار و اطلاعات فیلم و سریال

برچسب‌ها: اخبار فیلم و سریال خارجی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها