گوشه‌های کم پیدای سینمای ایران؛ سعید پیردوست

- 2 دقیقه مطالعه

در بخش «گوشه های کم پیدای سینمای ایران» نشریه اینترنتی فیلم‌نت نیوز، هر هفته سه شنبه ها یادی می کنیم از سینماگران خاطره سازی که به دلایل مختلف از این عرصه فاصله گرفته اند و سالهاست علاقمندان سینمای ایران از نعمت وجود آنها بی‌بهره هستند. اولین شماره این بخش را تقدیم می کنیم به بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون آقای سعید پیردوست عزیز.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، از اولین حضور جدی اش در سینما در نقش آن کفترباز گرفتار در فیلم «گوزنها» ساخته مسعود کیمیایی حدود پنجاه سالی می گذرد. او که دوست و بچه محل مسعود کیمیایی بود بعدها در فیلمهای دیگر این رفیق دوران کودکی هم نقش های را بر عهده گرفت که از مهم ترین آنها می توان به «سرب»، «حکم»، «سربازهای جمعه»، «دندان مار» و «خائن کشی» اشاره کرد. اما در این کارنامه پنجاه ساله، سعید پیردوست با کارگردانان شناخته شده ای همچون مهران مدیری، علیرضا داودنژاد  و سیروس الوند همکاری داشته است. از جمله نقش های مهم او در سینمای پس از انقلاب بازی در دو فیلم «سرب» ساخته مسعود کیمیایی در نقش یک سردبیر روزنامه اواخر دهه سی خورشیدی و بازی اش در فیلم «دست‌های آلوده» ساخته سیروس الوند که نقش یک پدر معتاد با طنازی های خاص خودش را ایفا می کرد.

پیردوست در همکاری با مهران مدیری ثابت کرد مثل برخی از هم نسلانش همچون فتحعلی اویسی، استعداد ویژه ای در اجرای نقش های طنز دارد، شاید دو نقش مهمی که مخاطبین تلویزیون هنوز با آنها خاطره خوشی دارند بازی در دو سریال محبوب «پاورچین» و «شب‌های برره» از ساخته های مهران مدیری است.

برای این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون آرزوی سلامتی داریم و امیدواریم هرچه زودتر او را همچون گذشته روی پرده نقره ای سینما به تماشا بنشینیم.

برچسب‌ها: برگزیده،پویا نبی،سعید پیردوست،فیلم نت،مسعود کیمیایی،مهران مدیری
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها