گذری بر زندگی فروغ فرخزاد در قالب یک مستند سه قسمتی

سه‌گانه «فروغ»؛ از «سرد سبز» تا «جام جان»

- 1 دقیقه مطالعه

سه‌گانه ناصر صفاریان با محوریت زندگی شاعره فقید و پرآوازه ایران «فروغ فرخزاد» توسط پلتفرم «فیلم‌نت» به شبکه نمایش خانگی آمد.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، سه‌گانه «فروغ» شامل سه مستند به نام‌های «سرد سبز»، «اوج موج» و «جام جان» است که به کارگردانی ناصر صفاریان تولید شده‌اند.

صفاریان نخستین بخش از این سه‌گانه را با نام «سرد سبز» در سال ۱۳۷۸ جلوی دوربین برد. در این مستند جمعی از خانواده و نزدیکان «فروغ فرخزاد» و آشنایانی مثل «بهرام بیضایی»، «کاوه گلستان» و «آیدین آغداشلو» در مورد آخرین روزهای زندگی او نکات جالبی را مطرح می‌کنند. صحبت‌های مادر فروغ فرخزاد از جمله بخش‌های دیدنی مستند «سرد سبز» است.

صفاریان دو سال بعد از ساخت «سرد سبز»، دومین بخش این مستند با نام «جام جان» را ساخت. او در این بخش سراغ بخش دیگری از زندگی زنده‌یاد فرخزاد رفته و سبک شعری و شخصیت ادبی او را مورد بررسی قرار داده است. محمد علی سپانلو، هوشنگ گلشیری، احمدرضا احمدی، فریدون مشیری و… از جمله نامدارانی هستند که در مستند «جام جان» درباره فروغ و شعرهایش حرف زده‌اند.

سه‌گانه «فروغ» در سال ۱۳۸۲ با ساخت مستند«اوج موج» تکمیل می‌شود. صفاریان در آخرین بخش از این مستند به فعالیت‌های فروغ در عرصه فیلمسازی که منجر به ساخت فیلم«خانه سیاه است» می‌شود، پرداخته است. خسرو سینایی، بهرام بیضایی، کاوه گلستان، داریوش مهرجویی، پرویز پورحسینی، عزت‌الله انتظامی در این مستند حضور دارند و درباره فروغ و فیلم «خانه سیاه است» حرف زده‌اند.

سه‌گانه مستند زنده‌یاد فروغ فرخزاد توسط پلتفرم «فیلم‌نت» توزیع شده است.

منبع: فیلم‌نیوز

برچسب‌ها: تیتر یک،فروغ فرخزاد،فیلم نت،ناصر صفاریان
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها