معرفی کتاب سینمایی

سینمای ناصر تقوایی

- 2 دقیقه مطالعه

کتاب «سینمای ناصر تقوایی» نوشته سعید عقیقی و رضا غیاث یکی از بهترین کتاب‌های پژوهشی در مورد ناصر تقوایی کارگردان به نام سینمای ایران است.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، کتاب «سینمای ناصر تقوایی» به قلم سعید عقیقی و رضا غیاث توسط نشر چشمه / گیلگمش برای نخستین بار در پاییز ۱۴۰۰ روانه بازار شد.

این کتاب به بررسی کارنامه سینمایی ناصر تقوایی در ابعاد مختلف می‌پردازد و تک تک آثار او را در حوزه فیلمنامه و کارگردانی مورد تحلیل قرار می دهد.

سعید عقیقی منتقد، پژوهشگر، مدرس و فیلمنامه نویس شناخته شده سینمای ایران پیشتر آثاری چون: «رازهای جدایی، سینمای اصغر فرهادی»، «سینمای آزار»، «تک نگاری آژانس شیشه ای» و «نگاهی به سینمای معاصر» را روانه بازار نشر کرده است.

کتاب «سینمای ناصر تقوایی» در ۳۷۷ صفحه و با قیمت ۱۲۰ هزار تومان عرضه شده است.

اگر علاقمند به آثار مستند، کوتاه و داستانی ناصر تقوایی هستید، مطالعه این کتاب را توصیه می کنیم.

در بخشی از این کتاب آمده است: ناصر تقوایی همواره غریبه ای محترم محسوب می شد که باید ته صف می ایستاد و ممکن بود هرگز نوبتش نرسد. پس دیگر ته صف طویلی که او را از سینما دور می‌کرد ناایستاد. از صف بیرون زد و تصمیم گرفت فیلم نسازد و عکس بگیرد. نمایشگاه غالبا خلوت عکس‌های درخشانش تجسمی دقیق از وضعیت و روحیه او به حساب می‌آمد. نظمی گرفتار آمده در بی نظمی پیرامون، و و تصاویر ثابت و قدرتمندی که می کوشید جای خالی قاب‌های متحرک و منحصر به فرد او را پر کند.

اعتبار ناصر تقوایی به نحوی شهودی و خودانگیخته در آثارش ریشه دارد. استعداد او در بهترین سال‌های شکوفایی مهری برنینگیخته و بیش‌تر عمرش در نبرد با سانسور و سرمایه سالاری و کج فهمی سپری شده و ستایش‌های گاه به گاه و دیرهنگام از او نیز به بزرگ‌داشت سال‌های فیلم نساختن تغییر ماهیت داده است.

برچسب‌ها: برگزیده،سعید عقیقی،کتاب،ناصر تقوایی،نشر چشمه
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها