بسته اطلاعاتی «جان ویک 4»

عجب تجربه جنون‌آمیزی!

- 2 دقیقه مطالعه

منتقدان قسمت چهارم «جان ویک» را تجربه‌ای جنون‌آمیز دانسته‌اند که می‌تواند نظر مثبت تماشاگران را به خود جلب کند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، باید اعتراف کنیم که دنیای «جان ویک» خوره‌ها و دیوانه‌های خاص خودش را دارد. فیلم در زمره فیلم‌های اکشن و پر زدوخورد است که مشتریان خاص خود را دارد و البته بعید نیست که مطابق با سلیقه هر کسی هم نباشد!‌ قسمت چهارم از سلسله فیلم‌های «جان ویک» که همین روزهای اخیر در حال تسخیر گیشه سینماهای دنیاست، با زمانی بالغ بر دو ساعت و نیم، دنباله‌ای بر روایت داستان این قهرمان خیالی در قسمت‌های قبلی به‌حساب می‌آید و بعید است بدون تماشای آن سه قسمت ابتدایی بتوانید با این فیلم ارتباط برقرار کنید. بالاخره چاد استاهِلسکی کارگردان همان سه فیلم، حالا با کارگردانی قسمت چهارم با نقش‌‌آفرینی کیانو ریوز در نقش جان ویک، تلاش کرده است داستان خود را به سرانجامی برساند؛ سرانجامی که البته برای همه علاقه‌مندان این فیلم هم مقبول نبود!

درباره داستان
اشاره کردیم که برای اطلاع از کشمکش‌ها و گره‌های اصلی داستان «جان ویک۴» تماشای سه قسمت قبلی این مجموعه ضروری است و اینگونه نیست که بتوانید بدون اطلاع از اتفاقاتی که پیش‌تر میان کاراکترها رخ داده و آن‌ها را به مرحله رویارویی نهایی رسانده است از جزئیات داستان سر در بیاورید! البته این به معنای آن نیست که نمی‌توانید از صحنه‌های اکشن فیلم لذت ببرید.

این جنس فیلم‌ها بیش از داستان، متکی بر کیفیت اجرا هستند و باید اعتراف کرد که «جان ویک۴» در خلق لحظات پرکشش و نفسگیر، به‌شدت موفق است. جان ویک در این قسمت با مرگبارترین رقبای خود روبه‌رو می‌شود و قیمتی که برای سرش تعیین شده همین‌طور بالاتر می‌رود. با وجود این، او دست از مبارزه علیه تشکیلات زیرزمینی برنمی‌دارد و مجبور می‌شود با قوی‌ترین رقبای خود دست و پنجه نرم کند.

نظر منتقدان
با توجه به کیفیت بالای تکنیکی فیلم «جان ویک۴» این فیلم در مجموع توانسته است نمره قبولی از منتقدان کسب کند. یکی از منتقدان «ایندی‌وایر» معتقد است: «همراه شدن با این مجموعه فیلم که یکی از بهترین و باثبات‌ترین‌های تاریخ سینما به لحاظ کیفی است، تجربه‌ای جنون‌آمیز را برای تماشاگرانش رقم زده است.»

منتقد «وال استریت ژورنال» هم درباره فیلم نوشت: «قسمت چهارم شاید نزدیک به سه ساعت زمان داشته باشد اما وقتی ما آن‌قدر سرگرم می‌شویم که ناگهان فریاد بزنیم «وای!» و «بگیرش!» غروب هم با لذتی شادی‌بخش می‌گذرد.» نشریه «رولینگ استون» هم در توصیفی درباره فیلم نوشت: «ما با عنصر غافلگیری وارد این مجموعه شدیم و فصل چهار را با احساس متمایزی از خرسندی ترک می‌کنیم.» منتقد هالیوود ریپورتر هم معتقد است: «این فیلم اکشن حماسی عملا معیارها را بازتعریف کرده است.»

نمای کلی
کارگردان: چاد استاهلسکی
نویسندگان: شای هاتن،‌ مایکل فینچ
تهیه‌کنندگان: باسیل ایوانیک، اریکا لی

بازیگران: کیانو ریوز، لارنس فیشبرن، لنس ردیک، کلنسی براون
محصول: آمریکا/ ۲۰۲۳
زبان: انگلیسی/ دوبله و زیرنویس

با مراجعه به این لینک می‌توانید قسمت چهارم «جان ویک» را را دوبله اختصاصی فیلم‌نت تماشا کنید.

منبع: هفت صبح

برچسب‌ها: جان ویک،چاد استاهلسکی،فیلم‌های 2023،کیانو ریوز
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها