فرصتی برای شنیدن کتاب‌های سینمایی در فیلم‌نت

- 2 دقیقه مطالعه

پلتفرم فیلم نت با راه اندازی بخش جدید «سینما و کتاب» یک گام برای متفاوت بودن برداشت.

به گزارش فیلم نت نیوز، با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی برنامه های متنوعی توسط نهادها و سازمان های مرتبط با حوزه کتاب راه اندازی و اجرا شده اند و در این بین پلتفرم فیلم نت نیز دست به اقدام جدیدی زده است که مشابه آن در پلتفرم های عمومی انجام نگرفته است. این پلتفرم با راه اندازی بخش «سینما و کتاب»، چند کتاب صوتی را به طور رایگان در اختیار مشترکان خود گذاشته است.

این پلتفرم با همراهی اپلیکیشن نوار سه فیلم سینمای جهان («فیلم‌های ماتیلدا»، «پدرخوانده ۱» و «رهایی از شاوشنک») که فیلمنامه آنها اقتباسی از آثار مطرح ادبیات جهان هستند به همراه نسخه صوتی این کتاب‌ها را از چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ و به مدت ۱۴ روز عرضه کرده است.

اجرای چنین طرحی گر چه در نگاه اول به نظر می رسد همخوانی چندانی با فضای فعلی پلتفرم های عمومی ندارد ولی در واقع نشان از بررسی بازارهای تازه برای دستیابی به مخاطب جدید در کنار عمل به مسئولیت فرهنگی و اجتماعی است. همچنین اپلیکیشن نوار که وارد این تفاهم شده است گامی خوب برای مخاطب سازی انجام داده و به نظر می رسد اگر این دو برند بتوانند همکاری های مستمر و پایداری را رقم بزنند به مرور یک اتفاق جدید در حوزه پلتفرم ها رقم خواهد خورد.

فیلم‌نت که در چند ماه اخیر با راه اندازی بخش «سینمای دگر» نگاه خود را به سینمای مستند و کوتاه و مستقل معطوف کرده است در بخش اکران آنلاین نیز به تازگی فعال شده است و حالا کم کم می توان امید داشت که با مجموعه ای متفاوت از آنچه خودش بوده است، روبه رو خواهیم بود.

حال باید دید پروژه «سینما و کتاب» که به تازگی راه اندازی شده است به همین سه کتاب و مناسبت هفته کتاب منحصر می ماند یا از امروز فکر ادامه آن را کرده اند؛ چراکه اجرای موقتی و مقطعی پروژه ها امکان سنجش موفقیت آن را ایجاد نمی کند.

فیلم های سینمایی «پدر خوانده» ساخته فرانسیس فورد کاپولا با بازی آل پاچینو، دایان کیتون، مارلون براندو و …، «رهایی از شاوشنک» ساخته فرانک دارابونت با بازی تیم رابینز، مورگان فریمن، باب گانتن و…، «ماتیلدا» ساخته دنی دویتو با بازی دنی دویتو، مارا ویلسون، رئا پرلمان با دوبله و زیرنویس فارسی به همراه فایل صوتی کتاب های آنها در بخش «سینما و کتاب» فیلم‌نت عرضه شده اند.

«ماتیلدا» نوشته رولد دال با ترجمه پروین علی‌پور و گویندگی نرگس آهازان و پیمان قریب‌پناه، «پدرخوانده» نوشته ماریو پوزو با ترجمه حبیب الله شهبازی و گویندگی پیمان قریب‌پناه و «رهایی از شاوشنک» نوشته استفن کینگ با ترجمه ماندانا قهرمانلو و گویندگی شهاب ایلکا از جمله کتاب‌های صوتی هستند که به همراه فیلم‌های آنها در فیلم‌نت عرضه شده‌اند.

مریم مبینی

پلاتو هنر

برچسب‌ها: تیتر یک،سینما و کتاب،فیلم پدرخوانده،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها