علیرغم بحران اعتصابات گسترده در هالیوود

فهرست اولیه جشنواره فیلم تورنتو اعلام شد

لوگو
- 1 دقیقه مطالعه

چهل و هشتمین جشنواره فیلم تورنتو امروز تعداد شصت فیلم انتخابی امسال خود را اعلام کرد که در روزهای آتی باید در انتظار معرفی فیلم‌های بیشتری هم بود.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، شصت فیلم انتخاب شده برای جشنواره تورنتو امسال از هفتاد کشور مختلف انتخاب شده که نام هیچ سینماگر ایرانی تا اینجا در فهرست آثار انتخابی دیده نمی‌شود. بی تردید شمار دیگر از فیلم‌های انتخابی تورنتو  در فهرست فیلم‌های جشنواره ونیز بوده که در این مقطع امکان معرفی این فیلم‌ها تا زمان برگزاری نشست رسانه ای ونیز نبوده است.

فیلم‌های جدید فیلمسازانی مانند: ریچارد لینکلیتر با «آدمکش حرفه ای»، ویگو مورتنسن با «مرده‌ها آسیب نمی رسانند»، هیرو کازو کوره ادا با «هیولا»، ژوستن تریه با فیلم «آناتومی یک سقوط»، کوثر بن هنیه با «چهار دختر»، آنا هاوک با «گربه وحشی» از جمله فیلم‌های مهم این فهرست اولیه جشنواره فیلم تورنتو هستند.

چهل و هشتمین جشنواره فیلم‌تورنتو از ۱۸ تا ۲۷ شهریور / ۹ تا ۱۸ سپتامبر در کانادا برگزار شده و همچنان با بحران عدم حضور ستارگان فیلم‌ها به علت اعتصاب اتحادیه بازیگران آمریکا رو به رو است.

گفتنی است فیلم سینمایی «آناتومی یک سقوط» که در این فهرست از آن یاد شده برنده نخل طلای کن سال ۲۰۲۳ شده است و در نظر سنجی منتقدین جزو فیلم‌های مهم آخرین دوره جشنواره فیلم کن محسوب می‌شود.

 

منبع: کانال اطلاع رسانی اخبار بین المللی سینمای ایران

برچسب‌ها: آناتومی یک سقوط،برگزیده،جشنواره تورنتو
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها