فیلم‌های عاشقانه تابستان ۲۰۲۴: عشق و دلشکستگی

- 5 دقیقه مطالعه
در این گزارش به سراغ تعدادی از فیلم‌های کنجکاوی‌برانگیزی عاشقانه‌ای رفته‌ایم که در طول تابستان ۲۰۲۴ در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، می‌گویند اکثر روایت‌های کلاسیک از دو مسیر داستانی تشکیل می‌شوند که معمولا یکی از آن‌ها به یک رابطه عاطفی مرتبط است. همین توصیف نشان می‌دهد که ترکیب عشق، غم دوری، دلشکستگی و وصال یار چقدر تاثیرگذار است و گذر زمان این اثربخشی را کاهش نداده است. کمتر سینمادوستی است که به پیشنهاد تماشای یک فیلم عاشقانه خوب دست رد بزند. به همین خاطر است که هر سال با تعداد زیادی از فیلم‌های عاشقانه روبه‌رو می‌شویم. سال ۲۰۲۴ هم از این قاعده مستثنی نیست. به‌نظر می‌رسد تابستان امسال قرار است فصل جذاب و هیجان‌انگیزی برای علاقه‌مندان به آثار رمانتیک باشد. در این مطلب چند فیلم کنجکاوی‌برانگیز عاشقانه را معرفی کرده‌ایم که قرار است تابستان ۲۰۲۴ در دسترس سینمادوستان قرار بگیرند.

موتورسواران (The Bikeriders)

هرچند فیلم تازه جف نیکولز («پناه بگیر»، «ماد») با عنوان «موتورسواران» در اصل نه یک عاشقانه بلکه یک درام جنایی قلمداد می‌شود اما یک رابطه عاشقانه هیجان‌انگیز در مرکز آن قرار دارد. جودی کومر و آستین باتلر در مرکز این رابطه عاشقانه قرار دارند و تام هاردی، مایکل شنون، مایک فیست و نورمن ریدوس هم آن‌ها را همراهی کرده‌اند. «موتورسواران» اولین بار شهریور سال گذشته در جشنواره فیلم تلوراید به نمایش درآمد. در ابتدا قرار بود اکران عمومی این فیلم از آذر ۱۴۰۲ آغاز شود اما این اتفاق به‌علت اعتصاب اعضای انجمن نویسندگان آمریکا به تعویق افتاد و «موتورسواران» از ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ (۱ تیر ۱۴۰۳) اکران شد. «موتورسواران» یک عاشقانه تمام‌عیار نیست و از این نظر شاید نتوان آن را به‌طور کامل با دیگر آثار معرفی‌شده در این گزارش در یک دسته قرار داد اما به‌خاطر ترکیب چالش‌های موجود در یک زندگی مشترک با وقایعی که در یک باشگاه موتورسواری رخ می‌دهد، می‌تواند پیشنهاد متفاوتی برای علاقه‌مندان به آثاری با ته‌مایه رمانتیک محسوب شود.

یک رابطه خانوادگی (A Family Affair)

این کمدی-رمانتیک جدید و کنجکاوی‌برانگیز را پیش از این در مطلبی در مورد مهم‌ترین محصولات تابستانی نتفلیکس به شما معرفی کرده بودیم. «یک رابطه خانوادگی» با بازی نیکول کیدمن، زک افرون، جویی کینگ، کتی بیتس و شرلی مک‌لین داستان یک عاشقانه غیرمنتظره را روایت می‌کند که یک زن جوان، مادرش و یک ستاره سینما درگیر آن هستند. «یک رابطه خانوادگی» ۲۸ ژوئن (۸ تیر) توسط نتفلیکس در دسترس علاقه‌مندان به کمدی‌های رمانتیک قرار گرفته است.

مرا به ماه ببر (Fly Me to the Moon)

مرا به ماه ببر یکی از موردانتظارترین عاشقانه‌های تابستان ۲۰۲۴ است. این کمدی-درام رمانتیک با بازی اسکارلت جوهانسون و چنینگ تاتوم در نقش‌های اصلی در دهه ۱۹۶۰ و اوج رقابت فضایی میان آمریکا و شوروی سابق روایت می‌شود. محور ماجرا یک رابطه عاشقانه است: رابطه‌ای میان مدیر ناسا (که مسئول پرتاب آپولو ۱۱ است) با یک متخصص بازاریابی که قرار است تصویر عمومی ناسا را حفظ کرده و اجرای یک فرود جعلی به ماه را پشتیبانی کند تا در صورت شکست پروزه از آن استفاده شود. وودی هارلسون، نیک دیلنبرگ، جیم راش، آنا گارسیا و نوح رابینز از جمله دیگر بازیگران «مرا به ماه ببر» هستند. این فیلم به کارگردانی گرگ برلانتی ۱۲ ژوئیه (۲۲ تیر) اکران خواهد شد.

تماس (Touch)

گاهی اوقات جذاب‌ترین عاشقانه‌ها در کشورهایی ساخته می‌شوند که آدم انتظارش را ندارد! برخی از سینماهای ملی کمتر مورد توجه قرارگرفته آثار عاشقانه‌ای تولید می‌کنند که گاه با تصویر تکرارشونده آثار رمانتیک آمریکایی متفاوت بوده و می‌توانند تجربه‌ای متفاوت برای تماشاگر محسوب شوند. شاید «تماس» یکی از این آثار باشد. این درام عاشقانه ایسلندی بر اساس داستانی به همین نام نوشته اولافور یوهان اولافسن ساخته شده و داستان مرد مسن را روایت می‌کند که همسرش را از دست داده و حالا سعی می‌کند اولین عشق زندگی‌اش، که ۵۰ سال پیش ناپدید شد، را پیدا کند. «تماس» را بالتاساز کورماکور کارگردانی کرده است و اگیل اولافسن، کوکی و پالمی کورماکور در آن ایفای نقش کرده‌اند. «تماس» ۲۹ مه ۲۰۲۴ در ایسلند اکران شد و قرار است ۱۲ ژوئیه (۲۲ تیر) به‌صورت محدود در آمریکا روی پرده برود.

مرا در حال سقوط پیدا کن (Find Me Falling)

بیایید پس از ایسلند سری هم به قبرس بزنیم! فیلم «مرا در حال سقوط پیدا کن» یک کمدی رمانتیک به کارگردانی استلانا کلیریس و با بازی هری کانیک جونیور، آگنی اسکات و الی فومیکو ویتنی است که قرار است ۱۹ ژوئیه (۲۹ تیر) توسط نتفلیکس منتشر شود. «مرا در حال سقوط پیدا کن» داستان یک ستاره باتجربه موسیقی راک را روایت می‌کند که پس از یک آلبوم ناموفق برای تعطیلات به جزیره‌ای رویایی در جزیره مدیترانه‌ای قبرس می‌رود غافل از این‌که این تغییر مکان یک عشق قدیمی را دوباره وارد زندگی او می‌کند.

ما تمامش می‌کنیم (It Ends With Us)

«ما تمامش می‌کنیم» یا «با ما تمام می‌شود» نام رمانی نوشته کالین هوور بود که در سال ۲۰۱۵ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سال قرار گرفت. تا سال ۲۰۱۹، بیش از یک میلیون نسخه از این رمان در سطح جهان فروخته شده بود. این موفقیت باعث شد تا دنباله‌ای بر آن با عنوان «ما شروعش می‌کنیم» در سال ۲۰۲۲ منتشر شود. این کتاب داستان دختری به‌نام لیلی را روایت می‌کند که پس از مرگ پدرش (که لیلی به‌دلیل خشونت‌های او نسبت به مادرش از او متنفر بود) در شرایط روانی پیچیده‌ای قرار می‌گیرد و حتی قصد خودکشی دارد تا این‌که با یک جراح مغز و اعصاب مواجه و وارد یک رابطه عاشقانه پیچیده با او می‌شود؛ رابطه‌ای که با بازگشت اولین عشق لیلی تهدید می‌شود. نسخه سینمایی «ما تمامش می‌کنیم» به کارگردانی جاستین بالدونی و با بازی خود او، بلیک لایولی و برندان اسکلنار، ۹ اوت (۱۹ مرداد) به‌طور عمومی اکران خواهد شد.

دستم را بگیر (Take My Hand)

«دستم را بگیر» یک درام عاشقانه استرالیایی به کارگردانی جان رافتوپولوس و با بازی رادها میچل، آدام دموس، بارت ادواردز و جیک رایان است که قرار است ۳۰ اوت (۹ شهریور) به نمایش عمومی درآید. شخصیت اصلی این فیلم یک زن استرالیایی است که در اوج کار خود در لندن مبتلا به بیماری ام‌اس تشخیص داده می‌شود. او پس از این‌که شغل خود را از دست می‌دهد و شوهرش هم از دنیا می‌رود، همراه با سه پسرش به موطن خود برمی‌گردد اما در آن‌جا یک ملاقات تصادفی با معشوق دوران کودکی‌اش زندگی او را تغییر می‌دهد.

آریا قریشی

برچسب‌ها: A Family Affair،Find Me Falling،Fly Me to the Moon،It Ends With Us،Take My Hand،The Bikeriders،Touch،ژانر عاشقانه،فیلم عاشقانه،کمدی رمانتیک،معرفی فیلم و سریال
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها