«ماتریکس ۵» جلوی دوربین می‌رود

- 2 دقیقه مطالعه

پنجمین قسمت مجموعه فیلم‌های «ماتریکس» به کارگردانی درو گدارد در دستور ساخت کمپانی برادران وارنر قرار گرفت.

به گزارش فیلم نت نیوز به نقل از ورایتی، پنجمین قسمت مجموعه فیلم‌های «ماتریکس» به کارگردانی درو گدارد و تهیه‌کنندگی اجرایی لانا واچوفسکی در حال ساخت است.

استدیو برادران وارنر اعلام کرد که قسمت پنجمین فیلم «ماتریکس» در حال ساخت است و اولین فیلم از این مجموعه است که لانا یا لیلی آن را کارگردانی نمی‌کنند و درو گدارد که فیلمنامه «مریخی» را نوشته است وظیفه ساخت این قسمت را به عهده دارد. او فیلمنامه این فیلم را به همراه سارا اسبرگ نوشته است. لانا واچوفسکی نیز که کارگردانی چهارمین قسمت «ماتریکس» در سال ۲۰۲۱ را به‌عهده داشت به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در این قسمت حضور دارد.

تاکنون بازیگرانی از جمله یحیی عبدالمتین دوم، جاناتان گروف، نیل پاتریک هریس و پریانکا چوپرا جوناس به این پروژه پیوستند و مشخص نیست که از دنیای ماتریکس قدیم چه کسی در این فیلم حضور خواهد داشت.

جزئیات داستان هنوز مشخص نیست اما جس ارمن رئیس بخش موشن پیکچرز کمپانی برادران وارنر اعلام کرد که داستان فیلم جدید، دنیای فانتزی را بدون فاصله گرفتن از آنچه که باعث موفقیت این مجموعه شده است، یش خواهد برد.

ارمن همچنین اضافه کرد: درو با ایده جدیدی به کمپانی آمد و ما معتقدیم او مسیری باورنکردنی برای ادامه دنیای «ماتریکس» در نظر دارد آنهم در کنار ارج نهادن به کاری که لانا و لیلی ۲۵ سال پیش شروع کردند، همچنین دیدگاهی منحصر به فرد از عشق خود به این مجموعه را ارائه خواهد کرد.

گدارد پیش از این برای نوشتن فیلمنامه اقتباسی «مریخی» به کارگردانی ریدلی اسکات نامزد جایزه اسکار شد و از دیگر فیلمنامه‌های او می‌توان به «کلورفیلد» و «جنگ جهانی زد» همچنین کارگردانی «کلبه‌ای در جنگل» و «زمان‌های بد در ال رویال» اشاره کرد.

گدارد درباره ساخت این فیلم گفت: اغراق نیست اگر بگویم فیلم‌های «ماتریکس» هم سینما و هم زندگی من را تغییر دادند. هنرمندی بدیع لانا و لیلی هر روز الهام‌بخش من است و از فرصتی که برای داستان‌گویی در دنیای آنها دارم از آنها سپاسگزارم.

اولین قسمت «ماتریکس» در سال ۱۹۹۹ پخش شد و یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های علمی تخیلی همه دوران به حساب می‌آید. پس از آن قسمت دوم «بارگذاری مجدد ماتریکس» و «انقلاب‌های ماتریکس» در سال ۲۰۰۳ و «رستاخیزهای ماتریکس» در سال ۲۰۲۱ ساخته شدند. البته چهارمین قسمت ماتریکس که پس از ۱۸ سال تنها توسط لانا واچوفسکس کارگردانی شد، فروش خوبی در گیشه نداشت و شاید دلیل آن همزمانی پخش آن روی پلتفرم اچ بی او مکس بود.

مترجم: پریسا ایرانی

برچسب‌ها: برگزیده،تیتر یک،درو گدارد،لانا واچوفسکی،ماتریکس
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها