نظر جنجالی فیلمنامه نویس «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین»

«ماموریت غیر ممکن ۷» یک آشغال خسته کننده است!

- 2 دقیقه مطالعه

 

پل شریدر فیلمنامه نویس مطرح سینمای هالیوود که آثار شاخصی چون «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» را به نگارش درآورده است پس از تماشای «ماموریت غیر ممکن هفت» در فیس بوک واکنش جنجال برانگیزی را به رشته تحریر درآورد.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، پل شریدر نویسنده فیلم «راننده تاکسی» (Taxi Driver) و کارگردان فیلم‌هایی چون «شمارنده کارت» (Card Counter) و «اولین اصلاح‌شده» (First Reformed) «مأموریت غیرممکن ۷» (Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One) را یک «زباله خسته‌کننده» نامیده است.

قسمت هفتم چندگانه اکشن تام کروز نقدهای مثبتی دریافت کرد اما در گیشه یارای رقابت با «باربی» (Barbie) و «اپنهایمر» (Oppenheimer) را نداشت. این فیلم به سختی از فروش ۱۵۰ میلیون دلاری در آمریکا گذر کرده است.

شریدر در فیسبودک می‌نویسد: «مأموریت غیرممکن ۷». چه زباله خسته‌کننده‌ای. دلیلی ندارد که تصور نکنیم هوش مصنوعی، با دستورات درست، این فیلمنامه را ننوشته است.

شریدر که اخیراً «استاد باغبان» (Master Gardener) با بازی جوئل اجرتون و سیگورنی ویور را ساخته است، ماه گذشته «اپنهایمر» را بهترین و مهم‌ترین فیلم قرن نامید و نوشت: اگر امسال یک فیلم را در سینماها می‌بینید بهتر است آن فیلم «اوپنهایمر» باشد. من از هوادار نولان نیستم اما این یکی  موفق ترین فیلم اوست.

این فیلمساز درباره «استروید سیتی» (Asteroid City) اندرسون نیز نوشته است: وس-اندرسونی‌ترین فیلمی که وس اندرسون ساخته. و به همین دلیل بهترین فیلمش. او سبک فیلمسازی ضد-سمپاتیک مبتنی بر طراحی خود را به ذات خودش پالوده کرده. یافتن فیلمی قابل‌مقایسه دشوار است. فیلمی که به ذهن می‌آید «سال گذشته در مارینباد» (Last Year at Marienbad) است. خوشحالم که افتتاحیه موفقی داشته است.

منبع:۳۰نما

برچسب‌ها: باربی،برگزیده،پویا نبی،تام کروز،مارگو رابی،ماموریت غیرممکن
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها