صدرنشینی استیون اسپیلبرگ و علاقه جوانان به تیم برتن

محبوب‌ترین فیلمسازان آمریکایی را بشناسید

- 1 دقیقه مطالعه

در یک نظرسنجی، استیون اسپیلبرگ به عنوان محبوب‌ترین فیلمساز سینمای آمریکا شناخته شد درحالی‌که جوانان اقبال بیشتری به تیم برتن نشان دادند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، وبسایت Morning Consult به تازگی یک نظرسنجی از هزاران آمریکایی از گروه‌های مختلف برگزار کرده و طبق نتایج این نظرسنجی، استیون اسپیلبرگ که به‌تازگی با فیلم «خانواده فیبلمن» و برای نهمین بار نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی شده، عنوان محبوب‌ترین فیلمساز آمریکا را کسب کرده است. کلینت ایستوود، که حرفه طولانی‌اش در مقام بازیگر به محبوبیتش در مقام کارگردان کمک کرده است، در رتبه دوم قرار گرفت. ران هاوارد، تیم برتن و مارتین اسکورسیزی دیگر فیلمسازانی هستند که در جمع پنج کارگردان محبوب سینمای آمریکا قرار گرفته‌اند.

به جز اسپیلبرگ، سه نامزد دیگر اسکار بهترین کارگردانی امسال هم در این رای‌گیری حضور داشتند: مارتین مک‌دونا کارگردان «بنشی‌های اینیشرین» (رتبه پنجاه‌ونهم)، دنیل کوان و دنیل شینرت کارگردان‌های «همه چیز همه جا به یکباره» (رتبه هفتادوهفتم) و تاد فیلد کارگردان فیلم «تار» (رتبه هشتادوپنجم).

جیمز کامرون، کوئنتین تارانتینو، فرانسیس فورد کاپولا، جی. جی. آبرامز و اسپایک لی هم رتبه‌های ششم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند. گی‌یرمو دل‌تورو، جوردن پیل، ام. نایت شیامالان، برادران کوئن، ریدلی اسکات، پیتر جکسن، برایان دی‌پالما، کریستوفر نولان، سوفیا کاپولا، دیوید لینچ و مایکل بی دیگر کارگردان‌هایی هستند که به انتخاب سینمادوستان در میان بیست فیلمساز محبوب سینمای آمریکا قرار گرفته‌اند.

اما در میان مخاطبان جوان (۱۸ تا ۳۴ سال) شرایط کمی متفاوت بود. در میان این دسته از سینمادوستان، این تیم برتن بود که به‌عنوان محبوب‌ترین فیلمساز شناخته شد. استیون اسپیلبرگ، کلینت ایستوود، جوردن پیل و کوئنتین تارانتینو هم رتبه‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

این رای‌گیری برای انتخاب محبوب‌ترین فیلمسازان زنده سینمای آمریکا و میان ۹۲ کارگردان برگزار شد.

 

برچسب‌ها: استیون اسپیلبرگ،برگزیده،تیم برتن
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها