تام کروز برای بازی در «تاپ گان: ماوریک» چقدر دستمزد گرفت؟

مرد ۱۰۰ میلیون دلاری

- 2 دقیقه مطالعه

تام کروز برای بازی در فیلم موفق «تاپ‌گان: ماوریک» دستمزدی نجومی گرفت که البته، با توجه به فروش شگفت‌انگیز فیلم، منصفانه به‌نظر می‌رسد.

به گزارش فیلم‌نت نیوز به نقل از اسکرین‌رنت، تام کروز برای بازی در فیلم «تاپ‌گان: ماوریک» دستمزدی شگفت‌انگیز در مقایسه با نسخه اصلی «تاپ‌گان» دریافت کرد. این بازیگر مشهور در «تاپ‌گان: ماوریک»، ۳۶ سال پس از قسمت اول، یک بار دیگر در نقش کاراکتر افسانه‌ای کاپیتان پیت “ماوریک” میچل ظاهر شده است. دنباله «تاپ‌گان» نزدیک به ۱.۵ میلیون دلار در سطح جهان فروش داشت و بعد از «آواتار: راه آب» (جیمز کامرون) به دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۲۲ تبدیل شد.

هرچند دستمزدی که کروز برای حضور در «تاپ‌گان: ماوریک» دریافت کرد شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسد اما با توجه به فروش فیلم، دستمزد منصفانه‌ای برای ستاره‌ای به‌نظر می‌رسد که حضورش نقش مهمی در فروش فیلم ایفا کرد. رقمی که تام کروز برای قسمت دوم «تاپ‌گان» دریافت کرد، نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار بود.

این رقم به‌واسطه قراردادی طلایی به‌دست آمد که کروز برای «تاپ‌گان: ماوریک» امضا کرد. بنا به اطلاعات منتشرشده توسط فوربس، کروز با دریافت یک دستمزد فروتنانه ۱۲.۵ میلیون دلاری موافقت کرد تا قراردادی ببندد که سود او را از درآمد کلی فیلم تضمین می‌کرد. طبق این قرارداد، کروز بیش از ۱۰% درآمد ناخالص اولین اکران را دریافت کرده است. منظور، پولی است که پس از کسر سهم سالن‌های نمایش برای توزیع‌کننده «تاپ‌گان: ماوریک» (کمپانی پارامون) باقی می‌ماند و معمولا چیزی حدود ۵۰ درصد از درآمد فیلم است. این آمار در کنار دستمزدی که کروز برای بازی در این فیلم دریافت کرد، ما را به رقمی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار می‌رساند.

«تاپ‌گان: ماوریک» برای تام کروز هم رکوردشکن بود و به اولین فیلم او تبدیل شد که به فروشی بیش از ۱ میلیارد دلار در سطح دنیا دست پیدا می‌کند. کروز پیش از این هم از استراتژی مالی مشابهی برای برخی از بلاک‌باسترهای قبلی‌اش استفاده کرده بود. گزارش شده است که کروز برای بازی در فیلم «جنگ دنیاها» (۲۰۰۵) و با قرارداد کم‌وبیش مشابهی توانست ۱۰۰ میلیون دلار به دست بیاورد.

نکته جالب‌تر وقتی است که دستمزد کروز در «تاپ‌گان: ماوریک» را با دستمزد او در قسمت اول مقایسه کنیم. برای بازی در «تاپ‌گان»، تام کروز ۲ میلیون دلار دستمزد گرفته بود. این رقم، با در نظر گرفتن نرخ تورم، چیزی حدود ۵.۵ میلیون دلار در زمان حاضر می‌شود.

برچسب‌ها: اقتصاد سینما،تاپ گان،تاپ گان ماوریک،تام کروز
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها