مستند پگاه آهنگرانی در ایدفا پذیرفته شد

- 1 دقیقه مطالعه

سی و ششمین جشنواره فیلم مستند آمستردام فیلم های جدید خود را اعلام کرد.

به گزارش فیلم نت نیوز به نقل از سینه ایران، سی و ششمین جشنواره فیلم مستند آمستردام (ایدفا) حدود صد فیلم دیگر از انتخاب های امسال خود را اعلام کرد.

پگاه آهنگرانی با مستند ۱۹ دقیقه ای «پدرم» محصول ایران و آلمان در بخش مسابقه مستندهای کوتاه ایدفا حضور دارد. این کارگردان فیلمنامه خود را با همکاری احسان عبدی پور نوشته و از فیلم های آرشیوی، بخش های خبری تلویزیون و عکس های خانوادگی برای ساخت اثر خود بهره برده که به حضور پدر کارگردان در جبهه های جنگ و تاثیر آن بر زندگی اش اشاره دارد.

در بخش بهترین های جشنواره ها، دو فیلم «بزرگ ترین دشمن من» و «جایی که خدا نیست» هر دو ساخته مهران تمدن و محصول فرانسه و سوییس و مستند کوتاه «بیدار شدن در سکوت» ساخته دنیل اسدی فائزی و میلا ژلوکتنکو محصول اوکراین و آلمان حضور دارند.

نیکی پدیدار، سینماگر ایرانی مقیم هلند هم از طرف ایدفا مسئول انتخاب فیلم های بخش جوان شده است که دو گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال و از ۱۳ سال به بالا را مورد‌نوجه قرار می دهد.

سی و ششمین جشنواره فیلم مستند آمستردام، ایدفا، مهم ترین رویداد سینمای مستند دنیاست که امسال از ۱۷ تا ۲۸ آبان/۸ تا ۱۹ نوامبر در هلند برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها: ایدفا،برگزیده،فیلم مستند
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها