نظر کاربران در مورد قسمت ششم «آخرین بازمانده از ما»

نام این مجموعه را عوض کنید!

- 4 دقیقه مطالعه

به مناسبت عرضه قسمت ششم سریال «آخرین بازمانده از ما» در پلتفرم فیلم‌نت، نگاهی انداخته‌ایم به نظرات برخی از کاربران فضای مجازی در مورد این قسمت.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، به‌نظر می‌رسد کاربران اینترنتی روی چندان خوشی به قسمت ششم سریال «آخرین بازمانده از ما» نشان نداده‌اند.

در حالی که قسمت ششم مجموعه محبوب «آخرین بازمانده از ما» یکشنبه ۳۰ بهمن با عنوان «خویشاوندان» منتشر شد، کاربران وبسایت معتبر متاکریتیک تاکنون امتیاز ۶.۳ را به این قسمت داده‌اند که دومین امتیاز ضعیف «آخرین بازمانده از ما» تاکنون محسوب می‌شود. ضعیف‌ترین امتیاز متعلق به اپیزود سوم است که امتیاز ۵.۲ را دریافت کرده است. این در حالی است که از چهار اپیزود دیگر، سه قسمت امتیازی بالاتر از ۸.۵ کسب کرده‌اند و امتیاز اپیزود چهارم هم ۷.۴ بوده است. همچنین قسمت پنجم «آخرین بازمانده از ما» از سوی بسیاری از کاربران، بهترین اپیزود این مجموعه تاکنون بوده است. هرچند در مورد اپیزود ششم هم گروهی از کاربران اعتقاد داشتند که روند رو به رشد سریال کماکان ادامه دارد و حتی امتیاز پایین به این قسمت را کار سایبری‌ها دانستند!

با مروری بر نظرات کاربران در مورد «خویشاوندان»، به‌نظر می‌رسد که عمده بحث‌ها پیرامون دو محور شکل گرفته است. بحث اول به آرام بودن این اپیزود و کمبود لحظات اکشن برمی‌گردد. مخالفان عمدتا اعتقاد دارند که سریال با این رویکرد از مسیر بازی ویدیویی «آخرین بازمانده از ما» فاصله گرفته است و موافقان می‌گویند این کار مقدمه‌چینی مناسبی برای ورود ایده‌های جدید اکشن در قسمت‌های بعد است. بحث دوم، لطیف و ملایم بودن شخصیت جوئل در سریال است. مخالفان می‌گویند جذابیت شخصیت جوئل با این اقدام کمتر شده و موافقان می‌گویند سازندگان سریال توانسته‌اند وجه آسیب‌پذیر این شخصیت قوی را نشان دهند.

با این مقدمه، نگاهی می‌اندازیم به برخی از نظرات ثبت‌شده در وبسایت متاکریتیک در مورد اپیزود «خویشاوندان» از سریال «آخرین بازمانده از ما».

 

نام کاربر: mchapa/ امتیاز: ۱ از ۱۰

آنها حتی اگر تلاش می‌کردند هم نمی‌توانستند این [اپیزود] را از این خسته‌کننده‌تر و بی‌رمق‌تر بسازند. آنها جوئل را کاملا عوض کرده و او را به شخصیتی «لطیف»تر تبدیل کرده‌اند، و خط داستانی بازی را هم کلاً فراموش کنید. منظورم این نیست که باید داستان بازی را با تمام جزئیات مشابه دنبال می‌کردند، اما نمی‌توانند قطعه بزرگی از داستان را به این شکل برداشت و آن را به یک صحنه ۵ دقیقه‌ای تبدیل کنند.

 

نام کاربر: L-jones/ امتیاز: ۸ از ۱۰

زمان به چشم‌به‌هم‌زدنی می‌گذرد، ولی این هفته دیالوگ‌نویسی است که بیشترین امتیاز را از من می‌گیرد. جوئل و الی… همان‌طور که این سفر ادامه پیدا می‌کند، آن رابطه زیرمتنی از طریق مکالمه که فکر می‌کردم فقط می‌تواند از طریق بازی نمایش داده شود می‌درخشد… هرچند می‌توانست جذاب باشد که برخی از سوالات با جزییات بیشتری پاسخ داده شوند و سناریوهای مشخصی با عجله کمتری پیش روند، این لحظات هستند که (برای من) اهمیت بیشتری در قلب داستان دارند و بلا و پدرو با نقش‌آفرینی‌هایی نزدیک به رقابت موجود در بازی نشان می‌دهند که چرا برای پیش‌بردن این مجموعه برگزیده شده‌اند.

 

نام کاربر: Tresak/ امتیاز: ۱۰ از ۱۰

اپیزودی عالی. یکی از بهترین‌ها تاکنون. متاسفانه به‌خاطر [حضور] برخی ترول‌ها در این وب‌سایت امتیاز بالاتری کسب نمی‌کند. [توضیح: در گفتمان اینترنتی، ترول یا اوباش مجازی به کسی گفته می‌شود که با رفتار مخرب در فضای مجازی به‌دنبال ایجاد تنش یا جلب نظر کاربران است]

نام کاربر: VikramAditya4 / امتیاز: ۸ از ۱۰
در دل هرج‌ومرج موجود در این نمایش، این اپیزود مثل کشیدن یک نفس عمیق در هوا بود.
لحظات ناخوشایندی هم وجود داشت اما فکر می‌کنم این چیزی است که قوس [تحول] شخصیت الی را توصیف می‌کند.
و حالا که در مورد قوس‌های تحول شخصیت‌ها صحبت می‌کنیم، قوس شخصیت جوئل تا حدی در این اپیزود منحرف می‌شود و باید بگویم یک‌جورهایی از این کار خوشم آمد. این [قسمت] جنبه آسیب‌پذیر جوئلِ قوی و نترس را نشان می‌دهد. این نشان می‌دهد که او هم فقط انسانی است که خیلی چیزها را از دست داده است.
این قسمت تنها بر روابط و پیوندهای بین جوئل و الی و بین جوئل و تامی تمرکز دارد.
هرچند شخصیت تامی می‌توانست اندکی عمق بیشتری پیدا کند، اما ایرادی ندارد.
همچنین لحظاتی وجود داشت که توضیحی در موردشان داده نشد اما با توجه به این‌که لحظات مهمی نبودند، مشکلی با آن ندارم.
و نکته آخر اما نه کم‌اهمیت‌ترین نکته، پایان‌بندی‌ای است که ممکن است برای کسانی که برای اولین بار این اثر را تماشا می‌کنند شوکه‌کننده باشد، اما برای کسانی که بازی را انجام داده باشند، پایان‌بندی ضعیف است و تاثیر چندانی نمی‌گذارد.

بنابراین، در مجموع، این اپیزود یک اپیزود آرام و دراماتیک بود. از این اپیزود انتظار اکشن چندان زیادی نداشته باشید. اما پایان‌بندی به ما رگه‌ای از آن‌چه در پیش است را نشان خواهد داد و باور کنید که قرار است هرج‌ومرج در کار باشد؛ بسیار بیش از آن‌چه فکرش را می‌کنید.

نام کاربر: md_coleho/ امتیاز: ۶ از ۱۰

به اکشن بیشتری نیاز داشت.

نسخه بازی بهتر بود.

رابطه جو و الی در برخی از موارد تخت است.

نام کاربر: Anjosecar/ امتیاز: ۷ از ۱۰
این اپیزود واجد ویژگی‌های یک درام خانوادگی است، و کاری به بخش مربوط به بازی ویدیویی ندارد که در آن علاوه بر درام، ۳۰۰ درصد اکشن بیشتر، صحنه‌های هیجان‌انگیز، تصمیمات و وقایع غیرمنتظره وجود داشت. این هیچ ربطی به این سریال شبکه HBO ندارد.
در نهایت، فکر می‌کنم این مجموعه امتیاز خوبی از تمام بازیکنان وفادار بازی ویدیویی دریافت می‌کند، اما نه به‌خاطر آن‌چه هفته به هفته داریم می‌بینیم.
نام کاربر: xCoNDex/ امتیاز: ۰ از ۱۰
متاسفم اما این «آخرین بازمانده از ما» نیست، لااقل اقتباس خوبی از بازی نیست، HBO لطفا اسم مجموعه را عوض کن.
نام کاربر: Degener8guy/ امتیاز: ۳ از ۱۰
نمی‌توانم باور کنم که جوئل را این‌قدر لطیف کرده‌اند… این‌جا هیچ‌چیز شبیه مصالح منبع اصلی نیست، منابع دیگری وارد کار شده‌اند… اما به‌جز آن… این برای من «آخرین بازمانده از ما» نیست.
ششمین قسمت از مجموعه «آخرین بازمانده از ما» را می‌توانید در این لینک تماشا کنید.
برچسب‌ها: آخرین بازمانده از ما،برگزیده،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها