اعتراض انجمن حمایت از زنان بریتانیا به «ناپلئون»

«ناپلئون» به روایت اسکات نیامده جنجال آفرید

- 2 دقیقه مطالعه

«فدراسیون امداد زنان انگلستان» در واکنش به مصاحبه اخیر ریدلی اسکات و واکین فینیکس در مجله «امپایر» اقدام به صدور بیانه‌ای علیه فیلم سینمایی «ناپلئون» جدیدترین ساخته ریدلی اسکات زدند.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، فیلم سینمایی «ناپلئون» جدیدترین ساخته ریدلی اسکات پیش از اکران بحث‌برانگیز شد. در یکی از صحنه‌های این فیلم واکین فینیکس در نقش «ناپلئون بناپارت» به همسرش جوزفین با بازی ونسا کربی سیلی می‌زند. این سیلی در فیلمنامه وجود نداشته اما کربی و فینیکس توافق کرده بودند که یکدیگر را غافلگیر کنند. «فدراسیون امداد زنان انگلستان» با این حال با انتشار بیانیه‌ای نسبت به پیامدهای این سیلی هشدار داده است.اسکات در مصاحبه با «امپایر» اعتراف کرده بود: فینیکس ناگهان به او سیلی زد. کربی هم نمی‌دانست که قرار است او سیلی بزند.

فینیکس به «امپایر» گفته بود: قبل از ضبط این پلان کربی به من اعلام کرد هر کاری که فکر می کنی به نفع این سکانس هست انجام بده، می‌توانی به من سیلی بزنی، من را بگیری، هرچه که باشد. توافق کردیم که یکدیگر را غافلگیر کنیم و سعی کنیم لحظاتی خلق کنیم که وجود نداشتند، چون هر دوی ما می‌خواستیم از کلیشه درام‌های تاریخی دوری کنیم.

در بیانیه «امداد زنان انگلستان» آمده است: هرچند نمایش خشونت و بدرفتاری خانگی در سینما و تلویزیون می‌تواند آگاهی و بحث بیشتری ایجاد کند، بسیار حیاتی است که با آگاهی کامل از تجربیات قربانیان و تنها با هدف آموزش بیننده، مسئولانه  نه با رمانتیزه کردن بدرفتاری با این مسئله برخورد شود. در حالی که ممکن است توافقی در این مورد میان بازیگران شده باشد، اما توصیفاتی از این قبیل می‌تواند بیشتر سنجیده و این واقعیت که آزار و خشونت خانگی در جامعه ما کاملاً غیرقابل تحمل است به صراحت بیان شود.

منبع: ۳۰نما

برچسب‌ها: برگزیده،خواکین فینیکس
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها