همکاری جدید بن افلک و مت دیمون را بیشتر بشناسید

نجات کمپانی نایک توسط مایکل جردن

- 2 دقیقه مطالعه

فیلم «ایر» یکی از محصولات کنجکاوی‌برانگیز سال ۲۰۲۳ است که به‌تازگی با زیرنویس فارسی در دسترس کاربران پلتفرم فیلم‌نت قرار گرفته است.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، «ایر» یک درام ورزشی از محصولات ۲۰۲۳ سینمای آمریکا است که به کارگردانی بن افلک ساخته شده است. افلک همچنین تهیه‌کننده «ایر» است و یکی از نقش‌های کلیدی این فیلم را هم ایفا کرده است. علاوه بر افلک، بازیگران سرشناسی چون مت دیمون، جیسون بیتمن، کریس مسینا و وایولا دیویس نیز در «ایر» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

«ایر» تازه‌ترین همکاری مت دیمون و بن افلک است که سابقه‌ای طولانی در همکاری با یکدیگر دارند. این همکاری از اواخر دهه ۱۹۸۰ شروع شد؛ زمانی که افلک و دیمون (که رفقای قدیمی هستند) دو نقش گذرا در فیلم مشهور «سرزمین رویاها» (۱۹۸۹) ایفا کردند. این همکاری با فیلم‌هایی چون «روابط مدرسه» (۱۹۹۲) ادامه یافت. اما اوج فعالیت‌های مشترک دیمون و افلک به نگارش فیلمنامه «ویل هانتینگ خوب» (۱۹۹۷) برمی‌گردد که این دو ستاره سینمای آمریکا به‌خاطر آن جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را دریافت کردند. حالا «ایر» می‌تواند نقطه اوج دیگری برای این ارتباط دیرپای کاری محسوب شود.

فیلم «ایر»، درباره فروشنده کفش‌های کتانی به نام سانی واکارو است که بعدتر صاحب یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولید کفش می‌شود، و در ادامه تلاش می‌کند تا با مایکل جردن همکاری کند. دیمون نقش سانی واکارو را در «ایر» ایفا کرده است.

فیلم «ایر» با استقبال قابل توجه مخاطبان و منتقدان روبه‌رو شده است. در وبسایت IMDB که نظر کاربران اینترنتی را در مورد فیلم‌های مختلف منتشر می‌کند، میانگین امتیاز «ایر» بر اساس بیش از ۳۸ رای، ۷.۶ از ۱۰ است. در وبسایت راتن تومیتوز که به جمع‌آوری نظر منتقدان می‌پردازد، ۹۲ درصد از ۳۰۱ نقد منتشرشده مثبت بوده‌اند و میانگین امتیاز «ایر» در این وبسایت ۷.۷ بوده است. همچنین در وبسایت متاکریتیک که نظر منتقدان را (با معیارهایی سخت‌گیرانه‌تر از راتن تومیتوز) منتشر می‌کند، تاکنون ۵۹ نقد در مورد «ایر» منتشر شده است که بر اساس این نظرات، میانگین امتیاز فیلم تازه بن افلک ۷۳ از ۱۰۰ است.

بودجه «ایر» بین ۷۰ تا ۹۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. فروش جهانی این فیلم نیز تاکنون از ۸۵ میلیون دلار فراتر رفته است.

فیلم «ایر» را می‌توانید با مراجعه به این آدرس در پلتفرم فیلم‌نت با زیرنویس فارسی اختصاصی تماشا کنید.

برچسب‌ها: انتخاب سردبیر،برگزیده،بن افلک،فیلم نت،فیلم‌های 2023،مت دیمون
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها