«قاتل» فیلمی با مضمون انتقام است

نخستین اظهارنظرِ رسمی دیوید فینچر، درباره‌ی فیلم تازه‌اش

- 2 دقیقه مطالعه

«قاتل» تلاش من است برای پذیرش مفاهیمی که سال‌ها درباره داستان‌های سینمایی و روایت آن‌ها داشتم. این جمله دیوید فینچر کارگردان سر شناس سینمای هالیوود در آستانه اکران فیلم تازه‌اش در جشنواره فیلم ونیزبرگزیده است.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، جشنواره فیلم ونیز اولین بیانیه رسمی «دیوید فینچر» پیرامون «قاتل» (The Killer) و اولین جزئیات رسمی از داستان فیلم را منتشر کرد. «قاتل» اقتباسی سینمایی از رمان مصوری اثر الکسیس نولن است که داستانی در مورد بحران روانی یک آدمکش با بازی مایکل فاسبندر روایت می‌کند. اندرو کوین واکر که «هفت» (Seven) را در کارنامه دارد نویسنده فیلمنامه برای فینچر است.

فینچر درباره «قاتل» با بازی مایکل فاسبندر می‌گوید: ««قاتل» تلاش من است برای پذیرش مفاهیمی که سال‌ها درباره داستان‌های سینمایی و روایت آن‌ها داشتم. همیشه تأمل می‌کردم: [دیالوگ فیلم «محله چینی‌ها» (Chinatown)] «در «محله چینی‌ها» چه می‌کردی؟… کمترین کار ممکن.» به بهترین شکل پیش‌زمینه قصه را تداعی می‌کند. از سوی دیگر بازیگوشانه کنجکاو بودم که درباره ژانر انتقام به عنوان یک نظام ارائه تنش بدانم. بنابراین وقتی آقای واکر با من همراه شد و این مفاهیم و پرسش‌ها درباره قلم‌فرسایی‌ها برای باز کردن گره کور گسترش لحظه را کاملاً پذیرفت – احساس کردم که باید چیزی را امتحان کنیم. زمان پاسخگویی سه ساعته آقای فاسبندر برای: بله، بیا امتحان کنیم! عزم ما را جزم کرد، و البته، همه ما تیلدا را می‌خواستم (آقای واکر با تصور او در ذهنش فیلمنامه را نوشت – اما لطفاً به خانم سویینتون نگویید، معذب می‌شود اگر بداند همه چنین احساسی درباره او دارند.

در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: یک آدمکش پس از مأموریتی که تا مرز شکست پیش می‌رود، در تعقیب و گریزی بین‌المللی که اصرار دارد شخصی نیست با خودش و کارفرمایانش نبرد می‌کند.

یکی از مدیران جشنواره ونیز پیش‌تر «قاتل» را با فیلم «سامورائی» (Le Samourai) «ژان-پیر ملویل» مقایسه کرده بود: من را به شدت به یاد «سامورائی» ملویل می‌اندازد، تقریباً مثل این است که ملویل فیلمی در سال ۲۰۲۳ ساخته است، و به نظر می‌رسد که آن فیلم را به خوبی می‌شناسد. موقعیت دوربین، حرکات، تصویربرداری. به عبارت کوتاه، فیلمی بسیار ستایش‌برانگیز است که وقتی در حال تماشایش هستید متوجه نمی‌شوید که چه فیلمی خوبی است.

 


آلبرتو باربرا دبیر جشنواره ونیز گفته بود: فیلم بسیار خشنی است. از ابتدا تا پایان نفس‌گیر است. مایکل فاسبندر فوق‌العاده است.

اریک مسراشمیت که با فیلم «منک» (Mank) فینچر برنده اسکار شده و سابقه فیلمبرداری بعضی از اپیزودهای «شکارچی ذهن» (Mindhunter) این کارگردان را دارد، در این فیلم با فینچر همکاری کرده است. ترنت رزنر و اتیکاس راس که در چهار پروژه دیگر از جمله «شبکه اجتماعی» (The Social Network) در سال ۲۰۱۰ با فینچر همکاری کرده بودند آهنگسازان «قاتل» بوده‌اند.

منبع و ترجمه: ۳۰نما

برچسب‌ها: باشگاه مشت زنی،برگزیده،جشنواره ونیز،دیوید فینچر،شبکه اجتماعی،قاتل،منک،هفت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها