معرفی مستند سریالی «امپراتوری شامپانزه»

نسخه مستند سریال محبوب «وراثت»!

- 2 دقیقه مطالعه

مستند سریالی «امپراتوری شامپانزه» یکی از محصولات تحسین‌شده نتفلیکس است که می‌تواند پیشنهادی جذاب برای علاقه‌مندان به آثار مستند باشد.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، مستند سریالی «امپراتوری شامپانزه» (Chimp Empire) محصول ۲۰۲۳ است و توسط نتفلیکس منتشر شده است. این مستند کنجکاوی‌برانگیز، جامعه وسیعی از شامپانزه‌ها را نشان می‌دهد که در جنگلی در اوگاندا زندگی می‌کنند و در سیاست‌های اجتماعی پیچیده، پویایی‌های خانوادگی و مناقشات خطرناک منطقه‌ای پیش می‌روند.

راوی «امپراتوری شامپانزه» ماهرشالا علی است؛ بازیگری که در سال‌های اخیر موفقیت‌های زیادی به دست آورده و دو بار هم جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را برای بازی در فیلم‌های «مهتاب» و «کتاب سبز» به دست آورده است. همین امر می‌تواند یکی از جذابیت‌های «امپراتوری شامپانزه» برای کسانی باشد که نه‌تنها به آثار مستند علاقه‌مندند بلکه فیلم‌های روز سینمای جهان را هم دنبال می‌کنند.

«امپراتوری شامپانزه» در چهار قسمت با عناوین «بهشت»، «دیگران»، «جنگ» و «حساب کردن» منتشر شده است. هر قسمت از این مستند بین ۴۲ تا ۵۰ دقیقه زمان دارد. در مجموع، زمان مستند سریالی «امپراتوری شامپانزه» چیزی حدود سه ساعت است.

هر چند محصولات مستند مخاطب گسترده‌ای ندارند اما از طرفداران پروپاقرصی برخوردارند که نگاهی به برآیند نظرات این مخاطبان می‌تواند میزان جذابیت یک فیلم یا سریال مستند را نشان دهد. در مورد «امپراتوری شامپانزه» می‌توان گفت که با مستندی روبه‌روییم که می‌تواند نظر طرفداران مستندهای حیات وحش را به خود جلب کند. مستند سریالی «امپراتوری شامپانزه» در وبسایت IMDB و بر اساس ۷۲۴ رای، میانگین امتیاز ۸.۴ از ۱۰ را دریافت کرده است.

همچنین آن ماری هوریهین در مطلبی در ایندپندنت به این مجموعه مستند پرداخته و «امپراتوری شامپانزه» را با سریال محبوب «وراثت» (Succession) مقایسه کرد. به‌نوشته هوریهین، «امپراتوری شامپانزه» تقریبا به‌طور کامل به بحث جانشینی می‌پردازد. این‌بار مردان بالغ در جست‌وجوی فرصتی برای سرنگونی نر آلفا از گروه بزرگ شامپانزه‌ها در جنگل بارانی انگوگو در اوگاندا با یکدیگر رقابت می‌کنند.

هوریهین حتی قیاسی میان شخصیت‌های «وراثت» و شامپانزه‌های «امپراتوری شامپانزه» هم انجام می‌دهد و، به‌عنوان مثال، یکی از این شامپانزه‌ها که جکسون نام دارد، می‌تواند معادل شخصیت لوگان روی (با بازی برایان کاکس) در سریال «وراثت» باشد.

اما این تنها جذابیت «امپراتوری شامپانزه» نیست. کسی که این مجموعه را کارگردانی کرده است، جیمز رید نام دارد. جیمز رید یکی از سازندگان مستند بسیار تحسین‌شده «معلم هشت‌پای من» (My Octopus Teacher) است که به یک موفقیت بسیار بزرگ تبدیل شد و جایزه اسکار بهترین مستند را هم دریافت کرد. کسانی که «معلم هشت‌پای من» را دیده‌اند می‌دانند که داریم در مورد چه مستند درخشان و تاثیرگذاری صحبت می‌کنیم. «امپراتوری شامپانزه» حتی اگر بخشی از آن جذابیت را در خود داشته باشد، بدون شک یک مستند سریالی دیدنی است.

مستند سریالی «امپراتوری شامپانزه» را می‌توانید با مراجعه به این آدرس در پلتفرم فیلم‌نت و با زیرنویس فارسی تماشا کنید.

 

برچسب‌ها: انتخاب سردبیر،تیتر یک،فیلم نت،مستند
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها