نولان از آغاز تا اوپنهایمر

- 2 دقیقه مطالعه

کتاب «سینمای کریستوفر نولان» به قلم امیرعلی نصیری با تمرکز بر ده فیلم ساخته این کارگردان به همت نشر نماد اندیشه راهی بازار کتاب شد.

به گزارش فیلم نت نیوز، کتاب «سینمای کریستوفر نولان» به قلم امیرعلی نصیری با تمرکز بر ده فیلم ساخته این کارگردان به همت نشر نماد اندیشه راهی بازار کتاب شد.

کریستوفر ادوارد نولان کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده بریتانیایی_آمریکایی است. او یکی از مهم‌ترین کارگردانان حال حاضر دنیاست و فیلم‌هایش با استقبال مثبت تماشاگران و منتقدان همراه بوده است. آثار او تاکنون بیش از ۵ میلیارد دلار فروخته‌اند و ۲۰۰ جایزه از جشنواره‌های مختلف برایش به ارمغان آورده‌اند.

بعد از ساخت فیلم کم‌هزینه «تعقیب»، نولان با ساخت «یادگاری» توجه را به سوی خود جلب کرد. موفقیت او در ساخت فیلم‌های مستقل، شانس ساخت فیلم‌های «بی‌خوابی» و «پرستیژ» را به وجود آورد، که هر دو هم در گیشه و هم در نظر منتقدان موفق بودند. او همچنین خالق سه‌گانه «شوالیه تاریکی» است که از لحاظ تجاری، هنری و نقد موفق بود. از دیگر آثار او فیلم علمی تخیلی «تلقین»، «بین ستاره‌ای» و «دانکرک» است.

نولان در بسیاری از آثارش، فیلم‌نامه را به همراه برادرش جاناتان نوشته است. کتابی که در اختیار شماست مجموعه یادداشت‌های نویسنده درباره ۱۰ فیلم سینمایی ساخته این کارگردان است.

هدف اصلی، آشکار کردن نکات بیشتری از فیلم‌ها برای مخاطبان جدی‌تر سینما است. در هر فصل کتاب بعد از پوستر فیلم، یادداشت آمده است، خلاصه داستان و مشخصات شناسنامه‌ای فیلم‌ها آمده است.

این کتاب با تمرکز بر فیلم‌های نولان ساخته شده و در ده فصل به تمامی ارکان ساخت فیلم‌های «تعقیب»، «یادگاری»، «بی‌خوابی»، «بتمن آغاز می‌کند»، «شوالیه تاریکی»، «تلقین»، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد»، «بین ستاره‌ای»، «دانکرک» و «تنت» پرداخته شده است.

کتاب «سینمای کریستوفر نولان» به قلم امیرعلی نصیری توسط نشر نماد اندیشه در ۹۲ صفحه به قیمت ۴۸ هزار تومان راهی بازار نشر شد.

ایبنا

برچسب‌ها: فیلم نت نیوز،کریستوفر نولان،معرفی کتاب
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها