بازیگرانی که بیشترین همکاری‌ را به عنوان نقش مقابل با لیلا حاتمی داشتند

همسفر با لیلا

- 4 دقیقه مطالعه

به تازگی فیلم «پرسه در مه» با بازی لیلا حاتمی و شهاب حسینی توسط پلتفرم «فیلم‌نت» منتشر شده است. «پرسه در مه» یکی از سه همکاری مشترک حاتمی و حسینی محسوب می‌شود. به این بهانه، نگاهی انداخته‌ایم به بازیگرانی که بیشترین همکاری مشترک را با لیلا حاتمی انجام داده‌اند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، لیلا حاتمی از جمله بازیگران پرکار سینماست و در کارنامه‌اش فیلم ضعیف یا ناموفق خیلی کم دیده می‌شود. او بیشترین همکاری را به عنوان پارتنر با علی مصفا داشته و حامد بهداد، شهاب حسینی و پیمان معادی هم از جمله بازیگرانی هستند که در بیش از یک فیلم، نقش پارتنر او را بازی کرده‌اند.

♦ لیلا حاتمی / علی مصفا

تعداد همکاری : ۹ فیلم سینمایی و ۲ سریال

پارتنر: ۷ فیلم و ۲ سریال

درباره آثار: در بین همه بازیگرها لیلا حاتمی با همسرش، علی مصفا، بیشتر از بقیه همبازی بوده و از این منظر این دو یک رکورد منحصربه‌فرد دارند. آن‌ها در دو سریال و ۹ فیلم سینمایی با هم همبازی بودند. اولین فیلم مشترکشان همان «لیلا» است که البته منجر به ازدواج آن‌ها هم شد. بعد هم حضوری افتخاری همراه با هم در فیلم «میکس» داشتند و سال‌ها بعد مجدداً در «آسمان محبوب» داریوش مهرجویی همبازی شدند. لیلا حاتمی و علی مصفا در دو سریال «کیف انگلیسی» و «پریدخت» هم همبازی بودند. مهم‌ترین همکاری آن‌ها در سه‌ فیلم «چیزهایی هست که نمی‌دانی»، «پله آخر» و «در دنیای تو ساعت چند است» اتفاق افتاد؛ عاشقانه‌هایی که به واسطه همکاری مشترک علی مصفا، صفی یزدانیان و فردین صاحب‌الزمانی شکل گرفتند و آثار موفقی از آب درآمدند. آخرین همکاری آن‌ها در «مرد بدون سایه» به کارگردانی علیرضا رئیسیان اتفاق افتاد. مصفا و حاتمی در دو فیلم «خوک» و «حکایت دریا» هم همکاری داشتند.

♦ لیلا حاتمی / حامد بهداد

تعداد همکاری : ۵ فیلم

پارتنر: ۴ فیلم

درباره آثار: اولین همکاری لیلا حاتمی و حامد بهداد در فیلم «هرشب تنهایی» به کارگردانی رسول صدرعاملی اتفاق افتاد. در این فیلم لیلا حاتمی نقش زنی بیمار را بازی می‌کرد که همسرش سعی داشت در سفر زیارت مشهد باور را در او تقویت کند. همکاری بعدی در فیلم «سعادت آباد» مازیار میری بود. لیلا حاتمی نقش زن بارداری را بازی کرد که در شب تولد همسرش مهمانی گرفته بود اما تا پایان فیلم به رازهایی درباره‌اش پی می‌برد. این دو بازیگر یک سال بعد از «سعادت‌آباد» در فیلم «نارنجی‌پوش» بار دیگر همبازی شدند. آن‌ها زن و شوهری هستند که به اختلاف برخورده‌اند اما سبک زندگی جدید مرد، بالاخره زن را قانع می کند که بماند. در فیلم «پیر پسر» به کارگردانی اکتای براهنی هم بهداد و حاتمی کنار هم ایفای نقش کرده‌اند که طبق شنیده‌ها در این فیلم هم پارتنر هستند. بهداد در فیلم «پله آخر» هم با حاتمی همکاری داشت.

♦ لیلا حاتمی / شهاب حسینی

تعداد همکاری: ۳ فیلم

پارتنر: ۲ فیلم

درباره آثار: اولین همکاری مشترک شهاب حسینی با لیلا حاتمی در «پرسه در مه»، دومین فیلم بهرام توکلی رقم خورد. شهاب حسینی نقش مردی به نام آهنگسازی به نام امین را دارد که تمام تلاشش را برای نوشتن یک قطعه موسیقی می‌کند اما کم‌کم مشکلات زندگی او را به جایی می‌‌رساند که تعادلش را از دست می‌دهد. تمرکز اصلی روی بازی شهاب حسینی است و همکاری موفقی میانشان شکل می‌گیرد. حسینی و حاتمی یک بار دیگر در فیلم «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان به عنوان پارتنر کنار هم قرار گرفتند. حاتمی نقش وکیلی را داشت که با واسطه یک پرونده به رازی در زندگی خودش پی می‌برد. حاتمی و شهاب حسینی هر دو برای این فیلم نامزد سیمرغ شدند. این دو بازیگر در فیلم «جدایی نادر از سیمین» هم همکاری داشتند اما نه به عنوان زوج.

♦ لیلا حاتمی / پیمان معادی

تعداد همکاری: ۲ فیلم

پارتنر: ۲ فیلم

درباره آثار: پیمان معادی اولین بار در فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی نقش همسر لیلا حاتمی را بازی کرد. در این فیلم زوجی بودند که به خاطر مهاجرت تصمیم بر جدایی می‌گرفتند و اصلاً این تصمیم سرآغازی برای سایر اتفاق‌های فیلم می‌شد. در جشنواره فجر سال ۱۳۸۹ لیلا حاتمی برای این فیلم نامزد سیمرغ شد اما معادی در فهرست نامزدها قرار نگرفت. با این حال در جشنواره‌های مختلف جهانی، هر دو بازیگر مورد تقدیر قرار گرفتند. دومین همکاری آن‌ها در «بمب؛ یک عاشقانه» به کارگردانی خود معادی رقم خورد. این‌بار هم با زن و شوهری مواجه بودیم که به خاطر یک عشق قدیمی با هم اختلاف داشتند و این اختلاف با فضای رعب‌انگیز زمان موشک‌باران همراه شده و معنای دقیقی ساخته بود. «بمب؛ یک عاشقانه» یکی از مهم‌ترین فیلم‌های جشنواره سی‌وششم فجر بود.

منبعفیلم‌نیوز

برچسب‌ها: انتخاب سردبیر،برگزیده،پرسه در مه،فیلم نت،لیلا حاتمی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها