همکاری نتفلیکس و اسپاتیفای برای پخش پادکست‌های ویدیویی

- 6 دقیقه مطالعه
نتفلیکس با همکاری اسپاتیفای از اوایل سال آینده پادکست‌های ویدیویی متنوعی در موضوعات ورزشی، فرهنگی و جنایی روی پلتفرم خود پخش خواهد کرد.

به گزارش فیلم نت نیوز به نقل از ایندیپندنت، نتفلیکس اعلام کرد که از اوایل سال آینده همکاری جدیدی با اسپاتیفای آغاز خواهد کرد تا مجموعه‌ای از پادکست‌های ویدیویی در موضوعات ورزشی، فرهنگی، سرگرمی و جنایی واقعی را روی پلتفرم خود پخش کند. این توافق همچنین مانع از پخش کامل این برنامه‌ها در یوتیوب یعنی رقیب اصلی نتفلیکس، خواهد شد.

بر اساس این قرارداد، ۱۶ پادکست از جمله برنامه‌هایی از استودیو اسپاتیفای و شبکه رینگر (The Ringer) که توسط بیل سیمونز، روزنامه‌نگار ورزشی، بنیان‌گذاری شده است و در سال ۲۰۲۰ با مبلغ حدود ۲۵۰ میلیون دلار توسط اسپاتیفای خریداری شد، روی نتفلیکس پخش خواهند شد.

پادکست‌هایی که در این فهرست اولیه قرار دارند عبارت‌اند از:

پادکست‌های ورزشی:

«پادکست بیل سیمونز»  (The Bill Simmons Podcast)

«نمایش زک لو»  (The Zach Lowe Show)

«نمایش مک ‌شِی»  (The McShay Show)

«رولین در فِروِی»  (Fairway Rollin’)

«ناهماهنگی»  (The Mismatch)

«نمایش فرمول ۱ رینگر»  (The Ringer F1 Show)

«نمایش فوتبال فانتزی رینگر»  (The Ringer Fantasy Football Show)

«نمایش NFL رینگر»  (The Ringer NFL Show)

«نمایش NBA رینگر»  (The Ringer NBA Show)

فرهنگ و سبک زندگی:

«قابل بازبینی‌ها»  (The Rewatchables)

«تصویر بزرگ»  (The Big Picture)

«نمایش دیو چَنگ»  (The Dave Chang Show)

«باشگاه دستور غذا»  (The Recipe Club)

«تشریح»  (Dissect)

داستان‌های جنایی واقعی:

«نظریه‌های توطئه»  (Conspiracy Theories)

«قاتلان زنجیره‌ای»  (Serial Killers)

«پادکست تشریح» (Dissect) با اجرای کول کوچنا که به تحلیل عمیق آلبوم‌های هنرمندانی چون کندریک لامار، کانیه وست، تایلر د کریتور، فرانک اوشن و بیانسه می‌پردازد.
پادکست قاتلان زنجیره‌ای (Serial Killers) نیز با اجرای گرگ پولسین و ونسا ریچاردسون به بررسی روان‌شناسی و جنایات قاتلان زنجیره‌ای معروف و کمتر شناخته ‌شده مثل جفری دامر، جان وین گیسی و دوروتئا پونته می‌پردازد.

طبق اعلام نتفلیکس، این همکاری شامل برنامه‌های محبوبی مانند «تجربه جو روگن» (The Joe Rogan Experience) و «اوقات خوش با ایمی پولر» (Good Hang With Amy Poehler) نخواهد شد. با این حال، سخنگوی اسپاتیفای به روزنامه ایندیپندنت گفت که این فهرست فقط آغاز راه است و پادکست‌های بیشتری ممکن است بعدا اضافه شوند.

نخستین مجموعه از پادکست‌های ویدیویی اسپاتیفای بدون تبلیغات در نتفلیکس پخش می‌شوند حتی برای کاربران پلن دارای تبلیغات؛ البته تبلیغاتی که توسط مجریان خوانده می‌شوند و درون برنامه‌ها گنجانده شده‌اند، همچنان حفظ خواهند شد.

این توافق از اوایل سال ۲۰۲۶ مانع از پخش کامل قسمت‌های این برنامه‌ها در یوتیوب خواهد شد. البته کلیپ‌های کوتاه همچنان در یوتیوب باقی می‌مانند و نسخه‌های صوتی نیز در پلتفرم‌های دیگر در دسترس خواهند بود.

پخش اولیه این برنامه‌ها از سال ۲۰۲۶ در ایالات متحده آغاز می‌شود و سپس به سایر کشورها گسترش خواهد یافت.

رومن واسن ‌مولر، معاون و رییس بخش پادکست اسپاتیفای، در بیانیه‌ای گفت: این همکاری فصل جدیدی در صنعت پادکست است. با کمک نتفلیکس، امکان کشف محتوا افزایش می‌یابد، مخاطبان جدیدی جذب می‌شوند و فرصتی نو برای توزیع جهانی پادکست‌ها فراهم می‌شود.

گرچه جزییات مالی قرارداد منتشر نشده است اما ارزش استراتژیک آن آشکار است. نتفلیکس با این همکاری وارد بازار رو به ‌رشد پادکست‌های ویدیویی می‌شود و اسپاتیفای نیز به جامعه عظیم کاربران نتفلیکس دسترسی پیدا می‌کند.

در پایان سال ۲۰۲۴، نتفلیکس بیش از ۳۰۱ میلیون مشترک جهانی داشت که حدود ۹۰ میلیون نفر از آن‌ها در آمریکا و کانادا بودند. در مقابل، یوتیوب در آمریکای شمالی حدود ۲۷۹.۱ میلیون کاربر دارد و در ایالات متحده پرمخاطب‌ترین پلتفرم آنلاین محسوب می‌شود.

ترجمه: پریسا مقیلان

بیشتر بخوانید

نتفلیکس برای خرید «برادران وارنر دیسکاوری» دست به‌‌ کار شد 

یوتیوب پربیننده‌ترین ماند/ دیزنی و نتفلیکس عقب‌ ماندند

فیلم نت نیوز- جدیدترین اخبار و اطلاعات فیلم و سریال

برچسب‌ها: اخبار فیلم و سریال خارجی،اسپات،نتفلیکس
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها