درباره فیلم مطرح این روزها

«هیولا»؛ سه دیدگاه و یک واقعیت

- 2 دقیقه مطالعه

«هیولا» از هیروکازو کوره‌ادا مجموعه ای از وقایع را از دیدگاه یک مادر مجرد، پسر نابالغ او و معلم کلاس پنجم او دنبال می کند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز به نقل از نیویورک تایمز، فیلم «هیولا» از هیروکازو کوره‌ادا، با آتش سوزی آغاز می شود و در فصل باران های موسمی به پایان می رسد. این فجایع و مجموعه‌ای از رویدادهای پیچیده که بین آنها اتفاق می‌افتد، از منظر سه شخصیت که درگیر در یک کشمکش در هم ریخته برای فهمیدن واقعیت هستند، مشاهده می‌شوند: یک پسر، یک مادر و یک معلم.

«هیولا» به کارگردانی هیروکازو کوره‌ادا («دلال»، «دزدان فروشگاه») و نویسندگی یوجی ساکاموتو، در حالی شروع می‌شود که میناتو (سویا کوروکاوا)، یک نوجوان حساس، کلاس پنجم را شروع می‌کند. مادر مجرد او، سائوری (ساکورا آندو)، وقتی میناتو مضطرب و مجروح به خانه می آید، نگران می شود. او معلم او، هوری (ایتا ناگایاما) را متهم می کند و هوری به دلیل این اتهام از کار اخراج می شود.

کوریدا که استاد امور خانوادگی است با سبکی مشخص اما ظریف کارگردانی می‌کند و «هیولا» با ساختار سه‌گانه‌اش، در ابتدا بیشتر از آنچه در آثارش معمول است، شماتیک‌تر به نظر می‌رسد. با این حال، در تلفیق فرم لایه ای این فیلمنامه با حساسیت کوریدا  زیبایی عمیقی وجود دارد. در حالی که بخش اول فیلم به داستان های علمی تخیلی اشاره می کند – میناتو اصرار دارد مغزش با مغز خوک جایگزین شده است – قسمت دوم به طور یکپارچه به چیزی کافکایی تبدیل می شود. و همه این ها قبل از این است که از دیدگاه میناتو حقایق اساسی داستان کشف شود.

«هیولا» با جزئیات عاشقانه و با لهجه موسیقی دردناک ریویچی ساکاموتو، که در ماه مارس درگذشت، یکی از بهترین فیلم‌های سال است و ساختار آن – مانند دایره شخصیت‌هایش – رازهایی را در خود دارد که تنها با صبر و حوصله کشف می‌شوند. به عبارت دیگر: آسان است که کسی را هیولا خطاب کنید قبل از اینکه یک مایل گل آلود با کفش های او قدم بزنید.

مترجم: مهشید محمدی مرام

فیلم سینمایی «هیولا» را در فیلم‌نت از اینجا ببینید.

برچسب‌ها: filmnet،monster،برگزیده،درام،فیلم سینمایی،فیلم نت،هیروکازو کوره ادا،هیولا
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها