تبلیغ انیمیشنی اینترمارشه پر سروصدا شد/ گرگ گیاهخوار!
در فیلمنت نیوز بخوانید
به گزارش فیلم نت نیوز به نقل از فرانس ۲۴، سوپر مارکت فرانسوی اینترمارشه پس از انتشار یک تبلیغ کارتونی دوست داشتنی کریسمسی درباره یک گرگ گیاهخوار، به شدت در فضای مجازی وایرال شد. این ویدیو تاکنون دهها میلیون بار در سراسر جهان دیده شده است.
روایتی احساسی از کلیشهها و دوستی در تبلیغ اینترمارشه
یک سوپرمارکت فرانسوی با یک کلیپ انیمیشنی وایرال درباره گرگی گیاهخوار، حضوری قدرتمند در میدان رقابتی تبلیغات کریسمس ثبت کرده است و توانسته دهها میلیون بازدید بینالمللی به دست آورد.
این تولید اینترمارشه به دلیل روایت احساس برانگیزش از دوستی و کلیشهها مورد تحسین قرار گرفته است، همچنین به دلیل استفاده از بازیگران انسانی و یک استودیوی انیمیشن، به جای هوش مصنوعی، توجه زیادی را سوی خود جلب کرده است.
این انیمیشن با آهنگ فرانسوی «دوست نداشته شده» (Mal-Aimé) از خواننده مشهور فرانسوی کلود فرانسوا همراه است و داستان سفر یک گرگ را روایت میکند، یک شکارچی به ظاهر ترسناک جنگل که در واقعیت یک سرآشپز گیاهخوار است که برای یک شام کریسمسی با همه موجودات جنگل، قارچ و توت جمعآوری میکند.
کاربری در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ویدیوی کامل را منتشر کرد و نوشت: من واقعا عاشق این تبلیغ شدم. یک تبلیغ فرانسوی؟ برای یک سوپرمارکت؟ واو!
این ویدیو در همین پلتفرم بیش از ۲۶ میلیون بار دیده شده است.

تیری کوتار، رییس هیات مدیره اینترمارشه، در پستی در لینکدین نوشت: گرگ دوست نداشته شده ما حالا مورد علاقه تمام جهان است!
او توضیح داد که ساخت این تبلیغ طی یک سال و با همکاری حدود ۱۰۰ نفر انجام شده است و رهبری آن بر عهده استودیوی انیمیشن ایلوجیک مستقر در شهر مون پلیه فرانسه بوده است، استودیویی که فیلم کوتاه انیمیشنی «مهمانی در باغ» (Garden Party) آن در سال ۲۰۱۸ نامزد جایزه اسکار شد.
کوتار و این استودیو تایید کردند که این تبلیغ اینترمارشه بدون استفاده از هوش مصنوعی تولید شده است، فناوریای که به دلیل تولید انبوه و ارزان کارتونهای بیکیفیت، به شدت مورد انتقاد قرار دارد.
رقابت داغ برندها در فصل کریسمس
هوش مصنوعی اکنون تهدیدی جدی برای مشاغل حوزه تبلیغات و انیمیشن به شمار میرود. بسیاری از برندهای خرده فروشی غربی، بخش قابل توجهی از بودجه بازاریابی سالانه خود را صرف تبلیغات کریسمسی میکنند تا در اوج مصرف، فروش و تصویر برندشان را تقویت کنند. با این حال، اگرچه برندهایی مانند کوکاکولا سالها به عنوان استاد این حوزه شناخته میشدند، اما این مسیر میتواند پر ریسک باشد.
تلاشهای اخیر کوکاکولا به عنوان انیمیشنهایی ارزان و کم کیفیت مورد انتقاد قرار گرفته است و شعبه هلندی مک دونالدز نیز اوایل این ماه یک تبلیغ تولید شده با هوش مصنوعی را پس از آنکه ترسناک و افسرده کننده، توصیف شد از یوتیوب حذف کرد.
سوپرمارکتها پیش از این نیز بابت تبلیغاتشان با انتقاد مواجه شدهاند. در سال ۲۰۱۲، موریسونز، یک خرده فروش بریتانیایی به تشویق کودکان برای دادن دسرهای کریسمسی به سگها متهم شد و سینزبری نیز در سال ۲۰۱۴ به سوء استفاده احساسی از موضوع جنگ جهانی اول مورد اعتراض قرار گرفت.
ترجمه: پریسا مقیلان
بیشتر بخوانید



