صحبت‌های مارتین اسکورسیزی در مورد همکاری با دو بازیگر اصلی «قاتلان ماه کامل»

وقتی دنیرو، دی‌کاپریو را به اسکورسیزی معرفی کرد

- 2 دقیقه مطالعه

لئوناردو دی‌کاپریو اولین بازیگری بود که رابرت دنیرو همکاری با او را به مارتین اسکورسیزی توصیه کرد.

به گزارش فیلم‌نت نیوز به نقل از اسلش‌فیلم، وقتی لئوناردو دی‌کاپریو داشت برنده جایزه یک عمر دستاورد هنری را در مراسم سالانه انجمن بازیگران آمریکا در سال ۲۰۲۰ معرفی می‌کرد، به یاد آورد که پدرش او را در ۱۳ سالگی برای تماشای فیلم «فرار نیمه‌شب» به سینما برده بود. در حین تماشای فیلم، پدر دی‌کاپریو به او گفت: «اگر واقعا می‌خواهی بازیگر شده و وارد این حرفه شوی، اگر می‌خواهی بفهمی که بازیگری درخشان یعنی چه، آن مرد را روی پرده تماشا کن.»

اشاره پدر دی‌کاپریو به مردی بود که قرار بود در سال ۲۰۲۰ جایزه دستاورد هنری را دریافت کند: رابرت دنیرو. چند سال پس از حضور در سالن سینما و تماشای «فرار نیمه‌شب»، دی‌کاپریو در فیلم «زندگی این پسر» در مقابل دنیرو بازی کرد. این یک موفقیت بزرگ برای بازیگر نوجوانی بود که به‌تازگی داشت جای پایش را در سینما محکم می‌کرد.

همان سال، دی‌کاپریو برای بازی در فیلم «چه‌کسی گیلبرت گریپ را می‌خورد؟» نامزد جوایز اسکار و گلدن‌گلوب در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. با این فیلم بود که دی‌کاپریو به‌عنوان یک استعداد بزرگ بازیگری شناخته شد و مراحل تبدیل‌شدن به یک فوق‌ستاره را به‌سرعت طی کرد.

تغییر مسیر بعدی دی‌کاپریو زمانی رخ داد که مارتین اسکورسیزی او را برای ایفای نقش اصلی فیلم «دارودسته نیویورکی» انتخاب کرد. با این وجود، شکی وجود ندارد که دی‌کاپریو سال‌ها قبل از رسیدن به آن نقطه مورد توجه اسکورسیزی قرار گرفته بود و در این راه، توصیه رفیق و همکار قدیمی اسکورسیزی بی‌تاثیر نبود.

واقعیت این است که رابرت دنیرو یک دهه قبل از نمایش «دارودسته نیویورکی» با اسکورسیزی در مورد استعداد دی‌کاپریو صحبت کرده بود. اسکورسیزی در گفت‌وگویی با ددلاین چنین مطرح کرد: «بعد از «رفقای خوب»، او [دنیرو] فیلم «زندگی این پسر» را کار کرد. داشتیم پای تلفن، مطمئن نیستم در مورد چه چیزی، صحبت می‌کردیم. گفت: “دارم با این پسر جوان کار می‌کنم. روزی باید با او کار کنی.” این اولین بار بود که می‌شنیدم کسی را به من پیشنهاد می‌کند. او گفت: “این بچه واقعا خوب است.”»

«قاتلان ماه کامل»، تازه‌ترین فیلم اسکورسیزی که به‌تازگی در هفتادوششمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد، اولین همکاری مشترک سه‌نفر او، دنیرو و دی‌کاپریو است. اما این اتفاق می‌توانست به‌مراتب زودتر رخ دهد. اسکورسیزی ایفای نقش بیل قصاب در «دارودسته نیویورکی» را به رابرت دنیرو پیشنهاد داده بود اما دنیرو احساس نمی‌کرد مناسب ایفای این نقش باشد. نقش بیل قصاب را در نهایت دنیل دی‌لوئیس بازی کرد. همچنین اسکورسیزی برای بازی در فیلم «جداافتاده» هم از دنیرو دعوت به همکاری کرده بود اما دنیرو تمایلی به بازی در آن فیلم هم نداشت.

برچسب‌ها: رابرت دنیرو،لئوناردو دی کاپریو،مارتین اسکورسیزی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها