Kingdom of the Planet of the Apes

پادشاهی سیاره میمون‌ها؛ بازگشت به قلمرو وحشی

- 3 دقیقه مطالعه
«پادشاهی سیاره میمون‌ها» (Kingdom of the Planet of the Apes) به کارگردانی وس بال ۱۰ مه ۲۰۲۴ (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اکران شد. این فیلم به بررسی جامعه میمون‌ها پس از «جنگ برای سیاره میمون‌ها» می‌پردازد.

به گزارش فیلم نت نیوز، «پادشاهی سیاره میمون‌ها» (Kingdom of the Planet of the Apes) فیلمی است که در ادامه مجموعه محبوب «سیاره میمون‌ها» قرار دارد. این سری فیلم‌ها بر اساس رمان «La Planète des singes» نوشته پیر بول در سال ۱۹۶۳ و اقتباس فیلمی آن در سال ۱۹۶۸ ساخته شده است. سری اخیر این فیلم‌ها شامل «ظهور سیاره میمون‌ها» (۲۰۱۱)، «طلوع سیاره میمون‌ها» (۲۰۱۴)، و «جنگ برای سیاره میمون‌ها» (۲۰۱۷) بوده که به خاطر داستان‌پردازی، جلوه‌های ویژه، و بازی‌های موشن کپچر، به ویژه توسط اندی سرکیس در نقش سزار، مورد تحسین قرار گرفته‌اند.

خلاصه داستان پادشاهی سیاره میمون‌ها

داستان فیلم چندین نسل پس از سلطنت سزار رخ می‌دهد، جایی که میمون‌ها به گونه‌های غالب تبدیل شده‌اند و انسان‌ها به حالت وحشی‌مانندی تقلیل یافته‌اند. نوا (Noa)، یک شامپانزه جوان از قبیله‌ای که به شکار عقاب می‌پردازد، پس از حمله قبیله‌اش توسط رهبر ظالمی به نام پروکسیموس سزار، در سفری پرخطر قرار می‌گیرد تا قبیله‌اش را نجات دهد. در این مسیر، او با می (Mae)، انسانی با هدف‌های خود، و راکا (Raka)، یک اورانگوتان خردمند که آموزه‌های سزار را به نوا می‌آموزد، همراه می‌شود.

پادشاهی سیاره میمون ها در فیلم نت 

شخصیت‌ها و بازیگران پادشاهی سیاره میمون‌ها

اوون تیگ در نقش نوا، شامپانزه جوان و قهرمان اصلی

فریا آلن در نقش می، انسانی که به نوا در سفرش می‌پیوندد

کوین دوراند در نقش پروکسیموس سزار، رهبر ظالم و بونوبو

پیتر مکون در نقش راکا، اورانگوتان خردمند و هم‌پیمان

ویلیام اچ. میسی در نقش تروثن، مشاور انسانی پروکسیموس

تولید و کارگردانی پادشاهی سیاره میمون‌ها

«پادشاهی سیاره میمون‌ها» به کارگردانی وس بال (Wes Ball) ساخته شده است. وس بال که به خاطر کارگردانی سری فیلم‌های «دونده مارپیچ» شناخته می‌شود، در این پروژه توانست داستانی جذاب و بصری خیره‌کننده را به تصویر بکشد. او با استفاده از فناوری پیشرفته موشن کپچر و جلوه‌های ویژه، دنیای میمون‌ها را به شکلی واقع‌گرایانه و تاثیرگذار به تصویر کشیده است.

فیلم توسط ۲۰th Century Studios تولید شده و تیم تولید شامل افراد با تجربه‌ای از قسمت‌های قبلی این مجموعه است. جو هارتویک جونیور و دیوید استارک نیز به عنوان تهیه‌کنندگان فیلم حضور دارند.

نقدها و نظرات پادشاهی سیاره میمون‌ها

راجر ایبرت: این فیلم به خوبی اصول عدالت، وفاداری و همبستگی جمعی را که در فیلم‌های قبلی با محوریت سزار مطرح شده بود، ادامه می‌دهد. فیلم با تصاویری زیبا و سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز تماشاگران را مجذوب می‌کند.

راتن تومیتوز: فیلم به خاطر جلوه‌های ویژه فوق‌العاده و استفاده از فناوری موشن کپچر بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. بازی‌های بازیگران، به ویژه اوون تیگ در نقش نوا و کوین دوراند در نقش پروکسیموس سزار، بسیار قوی و تاثیرگذار توصیف شده‌اند.

امپایر: فیلم با تمرکز بیشتر بر درام شخصیت‌ها و فرهنگ‌های در حال توسعه، داستانی تفکر برانگیز درباره نحوه بازنویسی تاریخ توسط برندگان را ارائه می‌دهد. این فیلم به عنوان شروعی امیدوارکننده برای سری جدید فیلم‌های میمونی معرفی شده است.

تریلر پادشاهی سیاره میمون‌ها

پوستر پادشاهی سیاره میمون‌ها

سخن آخر

«پادشاهی سیاره میمون‌ها» با جلوه‌های ویژه‌ای که توسط تیم Weta FX تهیه شده‌اند، و داستانی جذاب که به بررسی تم‌های قدرت، میراث و همزیستی بین گونه‌ها می‌پردازد، توانسته است نظر مثبت منتقدان و تماشاگران را جلب کند. این فیلم ادامه‌ای قوی برای مجموعه «سیاره میمون‌ها» است و منتقدان امیدوارند که قسمت‌های آینده نیز به همین اندازه موفق باشند.

برچسب‌ها: پادشاهی سیاره میمون‌ها،ظهور سیاره میمون‌ها
نظرات

۷ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام . فیلمش اومده یا نه

    پاسخ
    • .سلام. فعلا نسخه پرده ای و بی کیفیتش اکران شده. به محض اینکه نسخه باکیفیت منتشر بشه در فیلم نت هم خواهیم داشت

      پاسخ
  • ولی من سری های قبلیش رابیشتر دوست داشتم نمیدونم چرا این قسمت لهم حال ندادشایدبخاطرنبودن سزارشخصیت اصلی داستان بودیم خوبی بودولی کلا لهم نچسبید شایدهم بخاطرنسخه بی کیفیتش وزیدن یس فارسیش حال نداده منتظدمیشم نیخه اصلیشم برسه یباردیگه نگاه کنم شاید فازی ازش گرفتم البته الوجود اینکه زیادنچیبید ولی ۲بارتماشاش کردم شایدبتونم نبودسزار روهم کنم که موفق نشدم

    پاسخ
  • خیلی خیلی قمی از این میتونستن بسازن بگذریم و بنظرم سزار این داستان خیلی ظالم نبود میگفت اگه دست انسان بیفته سلاح مارو نابود میکنن داشت سمت میمون هارو میگرفت دختره دنبال نابودی اینا بوده پس حق با سزار بود انسان هر چیزی نابود میکنه ولی اگه از اول فیلم ندیدی میتونی اینو جدا ببینی ولی از اول بری نگاه کنی همه قسمت هارو یه جور دیگه بهت حال میده

    پاسخ
  • کی آپلود میشه این فیلم؟

    پاسخ
    • فعلا کیفیت پرده سینما عرضه شده. وقتی نسخه با کیفیتش عرضه بشه داخل فیلم نت خواهیم داشت

      پاسخ
  • از نظر من زمین ما پر از میمون انسان نما هستند که تابع قدرت و ثروت جاه طلبی هستند نمونه. دونالد ترامپ. پوتین رئیس فدراسیون روسیه است.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها