پوستر جشنواره کن با عکسی از فیلم کوروساوا

- 1 دقیقه مطالعه

صحنه‌ای از فیلم «راپسودی در ماه اوت» برای پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ انتخاب شد.
به گزارش فیلم نت نیوز به نقل از هالیوود ریپورتر٬ مدیران جشنواره کن علاقه دارند تاریخ سینما را در عناصر بصری تداعی کنند و پوستر امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. صحنه‌ای از «راپسودی در ماه اوت»٬ فیلم کلاسیک ژاپنی به کارگردانی آکیرا کوروساوا بر پوستر این دوره نقش بسته است٬ فیلمی که در سال ۱۹۹۱ در بخش غیررقابتی جشنواره اکران شد.

در این فیلم کوروساوا به عنوان کارگردان٬ مادربزرگی که قربانی بمباران ناکازاکی است را نشان می‌دهد که ایمان خود را به عنوان سنگری در برابر جنگ به نوه‌ها و بردارزاده‌های آمریکای خود منتقل می‌کند.

این پوستر به خوبی با تم سال جاری جشنواره هماهنگ است. ابتدای هفته گذشته این جشنواره اعلام کرد که جایزه نخل طلای افتخاری امسال را به استدیو جیبلی٬ خانه انیمیشن ژاپنی اهدا می‌کند. این نخستین بار است که این جشنواره فرانسوی بالاترین جایزه خود را به جای شخص٬ به یک کمپانی می‌دهد. این استدیو خالق انیمیشن‌هایی مانند «شهر اشباح»٬ «قلعه متحرک هاول» و «پسرک و مرغ ماهی‌خوار» است.

هیات داوران این دوره از جشنواره کن به سرپرستی گرتا گرویگ٬ کارگردان فیلم «باربی» فیلم‌های را برای اهدای نخل طلا قضاوت می‌کنند.

هفتاد و هفتمین دوره جشنواره کن با فیلم «پرده دوم» به کارگردانی کوئنتین دوپیو با بازی لئا سیدوکس و وینسنت لیندون آغاز می شود. این جشنواره از ۱۴ تا ۲۵ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت تا ۵ خرداد) میزبان هنرمندان٬ خبرنگاران و سینما دوستان خواهد بود.

مترجم: پریسا ایرانی

فیلم‌های برنده جایزه دوره‌های قبل جشنوار کن را در فیلم نت ببینید.

برچسب‌ها: تیتر یک،جشنواره فیلم کن،جشنواره کن ۲۰۲۴
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها