رسانه‌ها درباره نخستین رئالیتی‌شوی خانگی رامبد جوان چه نوشتند

«کارناوال» بانمک و سرحال است!

- 9 دقیقه مطالعه
با جلوتر رفتن «کارناوال» با اجرای رامبد جوان حالا دیگر بخش قابل توجهی از توجه فضای هنری رسانه ها به این اثر از فیلم نت جلب شده است.

به گزارش فیلم نت نیوز، در سه قسمتی از شروع «کارناوال» می‌گذرد، رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های مثبت و منفی زیادی به آن نشان داده‌اند. پیش از شروع رقابت و حتی بعد از افتتاحیه، حجم نقدهای منفی به نسبت بالا بود. بعضی‌ها از نامشخص بودن چگونگی برگزاری مسابقه گلایه داشتند و بعضی دیگر به حجم بالای تبلیغات اعتراض می‌کردند اما با شروع رقابت‌ها و روشن‌تر شدن مسیر رئالیتی، از حجم انتقادها کاسته شد و اظهارنظرها درباره «کارناوال» به سمتی دیگر رفت. در قسمت دوم و سوم «کارناوال»، بیشتر نظرها درباره کیفیت اجراها بود و همچنین همراهی عروسک «افتو» با رامبد جوان.

به گزارش فیلم‌نیوز، درحال حاضر پرچالش‌ترین و بحث‌برانگیزترین اثر شبکه نمایش خانگی، «کارناوال» رامبد جوان است؛ رقابت میان هنرمندان و فضای پرهیجانی که در این رائالیتی‌شو جریان دارد، باعث شده در سایت‌های خبری و روزنامه‌ها و همچنین شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشته باشد. بخش‌هایی از آنها را مرور می‌کنیم.

روزنامه‌ها و سایت‌های خبری

برآیند نظرها در سایت‌های خبری و روزنامه‌ها نسبت به این برنامه، بیشتر از مثبت است تا منفی. روزنامه همشهری از پختگی و جسارت رامبد جوان نوشته است: «تنوع لوکیشن در «کارناوال»، جذابیت های بسیاری به کار رامبد جوان داده و گواهی پختگی و جسارت جوانانه و در حین حال، مجربانه اوست. او ثابت کرده است که پا در هر عرصه‌ای برای برنامه‌سازی می‌گذارد، یک اتفاق تازه رقم می‌زند.» روزنامه هم‌میهن درباره «کارناوال» نوشته است: « کارناوال با ترکیب طنز، رقابت و خلاقیت، تجربه‌ای متفاوت از برنامه‌های استعدادیابی ارائه می‌دهد. حضور رامبد جوان به‌عنوان مجری و کارگردان، همراه با تیم حرفه‌ای و شرکت کنندگان بااستعداد، این برنامه را به یکی از محبوب ترین رئالیتی شوهای ایران تبدیل کرده است.» سایت سلام سینما به جدید بودن شیوه داوری این برنامه تاکید کرده و نوشته است: «ایده این برنامه، با حذف داوران سنتی و تکیه بر قضاوت حاضران در سالن، به دنبال ایجاد ارتباط بی‌واسطه میان هنرمند و مخاطب است؛ مسیری تازه که در فضای شبکه نمایش خانگی تا امروز کمتر دیده شده است.» رکنا درباره اجرای موفق روزبه حصاری نوشته است: «نمایش روزبه حصاری با سبک روایی خاص، شکستن چهارمین دیوار، به‌هم‌ریختن عمدی صحنه و استفاده خلاقانه از عناصر دکور و نورپردازی، به یکی از متفاوت‌ترین اجراهای این فصل کاناوال تبدیل شد.» برترین‌ها هم درباره اجرای امیرحسین رستمی در «کارناوال» نوشته است: «امیرحسین رستمی با سه عروسک شبیه‌سازی شده به شکل خواننده‌های ایرانی پیش از انقلاب (لس‌آنجلسی) به میدان آمد و موقعیت جذابی ایجاد کرد. گرچه اجرای رستمی به خاطر ممیزی به‌طور کامل پخش نشد اما نکته مهم این بود که برای اولین‌بار به‌طور رسمی شمایلی از این شخصیت‌ها به شکل عروسک پیش رویمان قرار گرفت.»، فرارو هم درباره «کارناوال» نوشته است: «کارناوال» ضمن تقویت فرهنگ گفت‌وگوی صحیح، جنس متفاوتی از مواجهه مخاطبان و هنرمندان با یکدیگر را پایه‌گذاری می‌کند، بی‌تردید از منظر فرهنگی، کار سترگی را به سرانجام رسانده است.»

اینستاگرام

در اینستاگرام واکنش‌ها به نسبت متفاوت‌تر است. بعد از انتشار قسمت افتتاحیه، اجرای ماریو استفانو پیترودارچی نوازنده ایتالیایی یکی از ترندهای مهم اینستاگرام شده بود. همچنین اجرای رپ سینا ساعی در این افتتاحیه هم بازخوردهای بسیار زیادی در فضای اینستاگرام داشت. با این‌حال پست‌هایی هم می‌دیدیم که در آنها از تبلیغات بالا در این رئالیتی گلایه شده بود. در قسمت دوم، بیشتر واکنش‌ها به سمت اجرای علی اوجی و امیرمهدی ژوله رفت. پیش از انتشار این قسمت، بعضی‌ها درباره حضور مداوم این دو شرکت‌کننده در رئالیتی‌های مختلف شبکه نمایش خانگی نوشتند اما بعد از آن، موجی درباره اجرای امیرمهدی ژوله شکل گرفت. خیلی‌ها بخش‌هایی از اجرای ژوله را که در آن رو به دوستان و نزدیکان مهاجرت کرده صحبت کرده بود، پست یا استوری کردند و از تجربه مهاجرت تلخ نزدیک‌ترین‌هایشان نوشتند. بعد از قسمت دوم، توجه ویژه‌ای هم به عروسک «افتو» شد. خیلی‌ها آن را با جناب‌خان مقایسه کردند و نوشتند آیا این ناخدا گربه سیاه یک چشم می‌تواند به اندازه جناب‌خان مورد توجه قرار بگیرد؟ بعد از انتشار قسمت سوم، خیلی‌ها از ممیزی اجرای امیرحسین رستمی نوشتند؛ از اینکه کاش دست‌کم اجازه می‌دادند زحمت‌هایش به باد نرود. اجرای جذاب روزبه حصاری هم در اینستاگرام واکنش‌های زیادی داشت. مطالب مهمی هم درباره خلاقیت حصاری و جنس بامزه کمدی او به اشتراک گذاشته شد.

توئیتر

در فضای توئیتر با واکنش‌هایی مختصر و موجز مواجه بودیم. بعد از افتتاحیه، بعضی‌ها از اجرای موسیقی در این مراسم تعریف کرده و نوشتند: «چقدر اجرای محسن شریفیان و ماریو استفانو توی کارناوال خفن بود.»، «غوغای محسن شریفیان باعث شد به ایرانی بودنم افتخار کنم.»، «رامبد جوان یه برنامه ساخته اسمش کارناواله. نمی‌دونم دقیقا چه‌جوریه اما  ابتداش یه موزیسین ایتالیایی دعوت کرد با یه موزیسین بندری اجرا کردن ترکیب جذابی شده بود.» بعد از انتشار قسمت دوم بعضی‌ از توئیت‌ها به سمت عروسک افتو رفت. توئیت‌هایی از این دست: «یه‌کم برا این حرف‌ زوده ولی این عروسکی که رامبد جوان آورد تو کارناوال، در کمال تعجب بانمک و سرحال بود. توقع نداشتم بعد از جناب‌خان بتونه عروسک بامزه دیگه‌ای معرفی کنه.»، «به نظرتون عروسک جدید کارناوال می‌تونه جای جناب‌خان رو بگیره؟»، «عروسک کارناوال رامبد جوان واقعا خوبه. دوست‌داشتنیه و شوخی‌هاش دراومده اما نگرانم که خیلی بیش از حد در چهارچوب متن و داستان پیش بره.» و …

خیلی‌ها هم در توئیتر به ساختار برنامه توجه نشان داده‌اند و ارتباط مستقیم با تماشاگر را اتفاق مهمی ارزیابی کرده‌اند. نمونه‌هایی مثل: «کارناوال رامبد جوان ایده جذابی داره از این نظر که عیار بازیگرها خیلی مواقع محدود به هنر کارگردان و نویسنده است ولی اینجا صفر تا صد ایده برای خودشونه. اینکه اون ۵۰۰ نفر انتخابی هستند درست ولی اینکه ببینیم درک و فهم مردم از هنر چقدره هم برام جالبه.»، «نمی‌دونم نظرتون چیه ولی منی که عاشق گفت‌وگو، بحث و دیدن مناظره‌های متفاوتم، واقعا برنامه کارناوال رامبد جوان رو دوست دارم.» و …

رئالیتی شوی «کارناوال» با اجرای رامبد جوان چهارشنبه‌ و پنجشنبه‌ در پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود.

برچسب‌ها: رامبد جوان،کارناوال
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها