«گرم تر کنار هم»؛ دو اسطوره سینما در کمپین پاییزی
در فیلمنت نیوز بخوانید
به گزارش فیلمنت نیوز، نور صحنه کمسو است و دو مرد سالخورده در میان سایهروشنها به سوی هم قدم برمیدارند. روی صحنه تئاتری که چند صندلی پراکنده زینتبخش آن است، روبهروی هم مینشینند. چهرههایی که برای عاشقان سینما یادآور دهها نقش ماندگارند: آل پاچینو و رابرت دنیرو. اما این بار نه از کافه «مخمصه» خبری هست و نه از تسویهحسابهای بیرحمانه «مرد ایرلندی»، اینبار دو افسانه کنار یک میز ساده مینشینند و گرمای رفاقتشان را به قاب مونکلر میسپارند. قابی که آل پاچینو و رابرت دنیرو را در تصویری از کمپین «Warmer Together» و در فضایی صمیمی نشان میدهد. در این تصویر سیاهوسفید که توسط عکاس مشهور پلاتون در نیویورک ثبت شده، پاچینو و دنیرو با کاپشنهای پفدار مونکلر کنار یک میز نشستهاند و با لبخند و آرامش به یکدیگر نگاه میکنند. این لحظه بخشی از کمپین پاییز/زمستان ۲۰۲۵ مونکلر با عنوان Warmer Together (به معنای گرم تر کنار هم) است که در ۱۵ اکتبر ۲۰۲۵ رونمایی شد. بهگفته مونکلر این کمپین برای بزرگداشت مفاهیمی چون ارتباط انسانی و باهمبودن شکل گرفته. پاچینوی ۸۵ ساله و دنیروی ۸۲ ساله با بیش از پنج دهه رفاقت واقعی، مصداقی ایدهآل از همین پیاماند. دو رفیق دیرین که گرمای رابطهشان حتی پس از نیمقرن همچنان محسوس است.
حضور آل پاچینو و رابرت دنیرو در یک کمپین مد، در نگاه نخست شاید عجیب بهنظر برسد. این دو بازیگر اسطورهای بیش از نیمقرن است که رفاقتی عمیق دارند و بارها در تاریخ سینما نامشان کنار هم آمده است. دوستی پاچینو و دنیرو از دوران جوانیشان در نیویورک آغاز شد و پیش از آنکه اولینبار روی پرده سینما همبازی شوند شکل گرفت. ما در تمام این سالها این نخستین بار است که این دو غول بازیگری در یک کمپین تبلیغاتی به طور مشترک ظاهر میشوند. انتخاب پاچینو و دنیرو توسط مونکلر را میتوان از منظر فرهنگی و سینمایی یک حرکت هوشمندانه دانست، آنها نماینده نسلی طلایی از سینمای آمریکا هستند و دوستی دیرینهشان برای مخاطبان رنگ و بوی اسطورهای دارد. به گفته یکی از نویسندگان مجله اسکوایر، رفاقت این دو «برای هالیوود وجهی افسانهای پیدا کرده» و گذر زمان از صمیمیتشان نکاسته است. در واقع، همان بازیگرانی که روزگاری نقش دشمنان سرسخت یا تبهکارانی خشن را ایفا میکردند، اکنون در تصاویر جدید مونکلر با چهرههایی گشاده و مهربان دیده میشوند. تاییدی بر این حقیقت که پشت هیبت اسطورهایشان، دو رفیق گرم و دوستداشتنی پنهان بوده است.
کمپین «گرم تر کنار هم» (Warmer Together) در قالب روایتی احساسی، مفهوم گرمای انسانی در سایه دوستی را برجسته میکند. عنوان کمپین دوپهلو و هوشمندانه است: از یک سو به خاصیت گرمکنندگی کاپشنهای مشهور مونکلر اشاره دارد، و از سوی دیگر تاکیدی بر گرمای واقعی باهمبودن انسانها دارد. رمو روفینی، رئیس و مدیرعامل مونکلر، در بیانیه معرفی این پروژه گفت: «مونکلر طی دههها فعالیت، همیشه چیزی عمیقتر از لباس زمستانی صرف بوده است؛ یک عشق و باهمبودنی خاص که در تار و پود برند تنیده شده. پاچینو و دنیرو با داستان دوستیشان تمام آنچه مونکلر واقعا نماینده آن است را مجسم کردهاند: محبت، گرما و ایمان به اینکه ما همه در کنار یکدیگر بهتر و گرمتر هستیم».
در ویدیوها و تصاویر این کمپین، مفاهیمی چون دوستی، صمیمیت, صداقت و اتصال انسانی بازتاب یافتهاند. در یکی از کلیپهای کوتاه سیاهوسفید، پاچینو و دنیرو را میبینیم که روی صحنه تئاتری کمنور (الهامگرفته از اولین ملاقات واقعیشان در استودیوی بازیگری Stella Adler نیویورک) روبهروی هم نشستهاند و در حالی که کتهای پفدار مونکلر را به تن دارند، گرم گفتوگو هستند. در این گفتوگوی خودمانی که از زندگی و گذر عمر حرف میزنند. پاچینو با طنازی میگوید: «هوا بیرون سرد شده…». دنیرو شانه بالا میاندازد: «خب، میخوای چی کار کنی؟ لباس گرم بپوش.» سپس با لحنی تاملبرانگیز اضافه میکند: «آره… همینطوره، زندگی هم همینه… همینطور بهتر میشه، بدتر میشه…». این دیالوگ ساده، با چاشنی طنز مفهوم اصلی پیام کمپین را به شکلی سینمایی منتقل میکند که گرما فقط پوشیدن لباس نیست، در با هم گذراندن روزهای خوب و بد زندگی نهفته است.
جلوههای بصری کمپین گرم تر کنار هم: هنر پلاتون در ثبت دوستی
کمپین «گرم تر کنار هم» (Warmer Together) از لحاظ بصری رویکردی مینیمال اما پرقدرت دارد. تمامی عکسهای تبلیغاتی به صورت تکرنگ (سیاهوسفید) ثبت شدهاند. انتخابی که به تصاویر حالوهوایی کلاسیک و فراتر از زمان داده است، درست مثل خود سوژهها که از بزرگان سینما هستند. مسئولیت ثبت این پرترهها برعهده پلاتون، عکاس سرشناس بریتانیایی، بوده است. چهرهای که برای عکسهای پرتره نمادین از رهبران سیاسی جهان شهرت دارد. پلاتون که تجربه عکسبرداری از هر دوی پاچینو و دنیرو را در سالهای گذشته داشته، این بار در استودیوی خود در نیویورک هر دو را کنار هم مقابل دوربین برد و حتی خود نقش کارگردان صحنه را ایفا کرد. افتخاری نادر که پیش از او تنها نصیب کارگردانان بزرگی چون اسکورسیزی، کوپولا یا مایکل مان شده بود.
پلاتون در یکی از عکسهای بهیادماندنی این مجموعه از پاچینو و دنیرو میخواهد یکدیگر را در آغوش بگیرند و نتیجه، تصویری شد که در آن دو دوست با خندهای کودکانه همدیگر را در بر گرفتهاند. جالب آنکه عکاس بعدا فاش کرد هنگام این بغل کردن، پاچینو و دنیرو یواشکی همدیگر را غلغلک میدادند تا خندهشان طبیعیتر دربیاید.
از نظر ترکیببندی، سادگی صحنه به تقویت پیام کمک کرده است. پسزمینه تاریک، تمرکز را تماما بر چهرهها و حالت بدن سوژهها قرار میدهد. در یک عکس، آنها پشت میز نشسته و مشغول گفتگو هستند. در تصویری دیگر، در حال قدمزدن و گفتگو روی صحنهاند. در عکس سوم همان آغوش خندان را میبینیم. نبود رنگ و زرقوبرق اضافه، هرگونه حواسپرتی را حذف کرده و احساس را به مرکز ثقل تصویر تبدیل نموده است. این رویکرد بصری با فلسفه کلی کمپین کاملا هماهنگ است: سادگی و صداقت در فرم، برای انتقال صمیمیت و گرمای رابطه. به بیان خود پلاتون، او در این پروژه تلاش کرده عصاره «پیوند انسانی» را که سالها موضوع اصلی آثارش بوده، در قالب عکس و فیلم کوتاه به نمایش بگذارد. آنچه در خروجی کار میبینیم، مجموعهای از پرترههای شکیل و فیلمهای کوتاه تاثیرگذاری است که مثل یک اورتور سینمایی، داستان دوستی دو هنرمند را روایت میکنند و تماشاگر را نیز در احساس نهفته در آن سهیم میسازند.
استفاده از چهرههای ۸۰ ساله در یک آگهی مد، آن هم در صنعتی که معمولا جوانی و تازگی را میستاید، حرکتی جسورانه است. مونکلر با این انتخاب نشان داد که سبک و اصالت سن و سال نمیشناسد و احساسات انسانی تاریخ انقضا ندارد. پاچینو و دنیرو با سالها اعتبار هنری و محبوبیتی جهانی، پلی بین نسلها میزنند. حضور آنها در این کمپین توجه علاقهمندان سینما را به دنیای مد جلب کرده و در عین حال به طرفداران مد پیامی متفاوت داده است. این پیام اینکه روایت و اصالت میتواند به اندازه زیبایی ظاهری جذاب باشد. مونکلر پیشتر نیز با کمپینها و همکاریهای خلاقانه (از پروژههای مفهومی Moncler Genius گرفته تا مشارکت با هنرمندان موسیقی و ورزش) سعی در ساختن تصویری فراتر از یک برند پوشاک صرف داشته است. اما «گرم تر کنار هم» گامی بلندتر در این مسیر است که مستقیما از دل هالیوود الهام گرفته شده.
تاثیر احساسی و بازتاب رسانهای کمپین گرم تر کنار هم
واکنشها به کمپین «گرم تر کنار هم» (Warmer Together) نشان میدهد که مونکلر توانسته فراتر از دنیای مد، دل مخاطبان سینمادوست را نیز به دست بیاورد. رسانههای بینالمللی بلافاصله به این همکاری کمسابقه پرداختند؛ از مجلات مد و سبک زندگی گرفته (مانند GQ و Esquire) تا نشریات عمومیتری چون People و Hollywood Reporter، همه از زاویه دید خود این کمپین را پوشش دادند. برای مثال، مجله People در تیتر خبر خود این کمپین را «نمایش دوستی پنجاهساله پاچینو و دنیرو در فضایی گرم و صمیمی» توصیف کرد. نشریه GQ نیز با لحنی خودمانی نوشت که این دو «دوست قدیمی افسانهای» برای کمپین جدید مونکلر دور هم جمع شدهاند تا گرما را به تصویر بکشند. به طور کلی، لحن گزارش رسانهها تحسینآمیز بود و همه بر جنبه احساسی و متفاوت این پروژه تاکید داشتند.
از نگاه منتقدان صنعت مد، «گرم تر کنار هم» یک نمونه موفق از بازاریابی مبتنی بر احساس ارزیابی شد که توانست بهخوبی با مخاطب ارتباط برقرار کند. بسیاری اشاره کردند که دیدن پاچینو و دنیرو که اغلب در نقشهای خشن و جدی به یاد آورده میشوند در فضایی چنین گرم و انسانی، برای مخاطبان غافلگیرکننده و لذتبخش بوده است. طرفداران سینما در شبکههای اجتماعی از این کمپین به عنوان تبلیغی «دلگرمکننده» و حتی «اشکآور» یاد کردند و آن را یکی از موفقترین تبلیغات سال دانستند. حتی کسانی که شاید با برند مونکلر آشنایی نداشتند، به واسطه علاقه به این دو بازیگر، جذب داستان تبلیغ شدند و پیام آن را دهان به دهان منتقل کردند.
یکی از نویسندگان اسکوایر پس از تماشای کلیپهای «گرم تر کنار هم» اعتراف کرد که این تصاویر «آدم را کمی احساساتی میکند» و تلنگری است تا قدر دوستان و عزیزانمان را بیشتر بدانیم. چنین واکنشهایی نشان میدهد که کمپین مونکلر به یک تجربه احساسی مشترک تبدیل شده است. این کمپین نام مونکلر را بر سر زبانها انداخت و در عین حال یادآوری کرد که در دنیای پرهیاهوی امروز، روایت یک دوستی واقعی میتواند همچون یک پتوی گرم، قلبها را تسخیر کند و برند را در خاطرهها ماندگار کند.
فراز اسدی
منابع:
- Jonathan Evans, Esquire: “Robert De Niro and Al Pacino Star in Moncler’s Latest Campaign – Called ‘Warmer Together,’ it’s a celebration of friendship, connection, and so much more”
- Lindsay Kimble, People: “Robert De Niro and Al Pacino’s Five-Decade Friendship Is on Display in Their Cozy New Moncler Campaign”
- Felix Young, Hypebeast: “Robert De Niro and Al Pacino Star in Moncler’s Latest Campaign – Titled ‘Warmer Together,’ it was shot by legendary portrait photographer Platon…”
- Eileen Cartter, GQ: “Al Pacino and Robert De Niro Snuggled Up for a New Moncler Campaign – In an accompanying ad spot, the legendary homies get reflective”
- Moncler (Official): “Warmer Together” Fall/Winter 2025 Campaign Press Release




