اقتباسی از رمان Here برای سینما

گذر زمان اینجا در یک اتاق!

- 4 دقیقه مطالعه
فیلم «اینجا» به کارگردانی رابرت زمکیس و با بازی تام هنکس، اقتباسی از رمان گرافیکی ریچارد مک‌گوایر است که با استفاده از جلوه‌های بصری پیشرفته و روایت غیرخطی، به کاوش در گذر زمان، حافظه و تجربه انسانی می‌پردازد.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، «اینجا» (Here) تولید سال ۲۰۲۴ یک فیلم اقتباسی از کمیک استریپ (داستان مصور) تحسین شده ریچارد مک‌گوایر به کارگردانی رابرت زمکیس و با بازی تام هنکس، یک روایت نوآورانه و اندیشمندانه از زمان، حافظه و تجربه انسانی ارائه می‌دهد که همگی در یک اتاق واحد اتفاق می‌افتد. تاریخ اکران این فیلم برای ۱۵ دسامبر ۲۰۲۴ (۲۵ آذر ۱۴۰۳) برنامه‌ریزی شده است.

درباره کتاب اینجا (Here)

«اینجا» اثر ریچارد مک‌گوایر است که با سبک و ساختاری منحصر به فرد به کاوش در مفهوم زمان و مکان می‌پردازد. داستان کتاب در یک اتاق از یک خانه اتفاق می‌افتد و لحظات مختلفی از تاریخ، از دوران ماقبل تاریخ تا آینده‌های دور را به تصویر می‌کشد. هر صفحه دارای پنجره‌های زمانی مختلفی است که این لحظات را نشان می‌دهند.

«اینجا» به دلیل ساختار منحصر به فرد و سبک بصری خود مشهور است. مک‌گوایر از یک قالب نوآورانه برای روایت استفاده می‌کند که در آن هر صفحه به چندین پنجره زمانی تقسیم شده است. این پنجره‌ها نمایشگر لحظات مختلف در تاریخ اتاق هستند و به خواننده امکان می‌دهند تا به صورت همزمان به دوره‌های زمانی مختلف نگاه کنند.

خلاصه داستان فیلم سینمایی اینجا (Here)

داستان فیلم «اینجا» حول یک اتاق در یک خانه می‌چرخد. روایت فیلم به دوره‌های زمانی مختلف می‌پردازد و لحظاتی از زمان‌های مختلف را که در این فضای فیزیکی مشترک اتفاق می‌افتند، به تصویر می‌کشد. از زمان‌های ماقبل تاریخ تا آینده دور، این اتاق شاهد تجربیات انسانی مختلفی است؛ شادی، غم، لحظات روزمره و اتفاقات فوق‌العاده.

فیلم با صحنه‌هایی از گذشته دور آغاز می‌شود که اتاق به عنوان بخشی از یک چشم‌انداز اولیه به تصویر کشیده می‌شود. با پیشرفت فیلم، زمان به دوره‌های مختلف مانند ساخت خانه، تجمعات خانوادگی، لحظات تنهایی و چشم‌اندازهای آینده‌ای که اتاق در یک عصر پیشرفته تکنولوژیکی وجود دارد، تغییر می‌کند. هر پرش زمانی، لایه جدیدی از تاریخ اتاق و زندگی افرادی را که در آن زندگی کرده‌اند، آشکار می‌کند.

فیلم سینمایی اینجا به زودی در فیلم نت

here

سبک بصری فیلم سینمایی اینجا (Here)

زمکیس از جلوه‌های بصری پیشرفته و تغییرات روان برای به تصویر کشیدن تغییرات اتاق در طول دوره‌های زمانی استفاده می‌کند. سبک فیلمبرداری به گونه ای طراحی شده است تا بینندگان را در هر دوره غرق کند و جوهره زمینه‌های تاریخی و آینده های مختلف را به تصویر بکشد.

تام هنکس در فیلم سینمایی اینجا (Here)

تام هنکس در این فیلم نقش محوری را ایفا می‌کند و شخصیت‌های مختلفی را که زندگی‌شان در دوره‌های مختلف با این اتاق تلاقی دارد به تصویر می‌کشد. بازی‌ او نخ مشترکی را در روایت غیرخطی فیلم ارائه می‌دهد. توانایی هنکس در انتقال طیف وسیعی از احساسات و شخصیت‌ها، عمق و بازتاب بیشتری به فیلم می‌بخشد.

همه آثار تام هنکس در فیلم نت 

here

کارگردانی رابرت زمکیس در فیلم سینمایی اینجا (Here)

رابرت زمکیس که به دلیل تسلط بر ترکیب جلوه‌های بصری نوآورانه با داستان‌گویی جذاب شناخته شده است، کارگردانی «اینجا» را بر عهده دارد. زمکیس دارای یک کارنامه برجسته است که شامل فیلم‌های متنوعی است که مرزهای تکنولوژی سینمایی و روایت را گسترش داده‌اند. او به دلیل استفاده نوآورانه از فناوری در فیلمسازی معروف است و اغلب با جلوه‌های بصری مرزها را می‌شکند. فیلم‌های او معمولاً ترکیبی از طنز، درام و تجربیات انسانی عمیق را به نمایش می‌گذارند که داستان‌گویی او را هم جذاب و هم اندیشمندانه می‌کند.

رابرت زمکیس یکی از کارگردانان برجسته هالیوود است که به دلیل ترکیب نوآورانه جلوه‌های بصری با داستان‌های جذاب شناخته می‌شود. در زیر به معرفی و توضیح بیشتری درباره برخی از آثار برجسته او پرداختیم.

سه‌گانه بازگشت به آینده (۱۹۸۵-۱۹۹۰) Back to the Future Trilogy

داستان این مجموعه حول ماجراجویی‌های مارتی مک‌فلای (مایکل جی. فاکس) و دکتر امت براون (کریستوفر لوید) می‌چرخد که با استفاده از یک ماشین زمان دلورین به سفرهای زمانی مختلف می‌پردازند.

فارست گامپ (۱۹۹۴) Forrest Gump

داستان زندگی فارست گامپ (تام هنکس)، مردی با ضریب هوشی پایین که با وجود محدودیت‌هایش، شاهد و تhثیرگذار بر رویدادهای مهم تاریخی آمریکا در قرن بیستم می‌شود.

این فیلم برنده ۶ جایزه اسکار، از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شده است.

چه کسی برای راجر خرگوش پاپوش دوخت؟ (۱۹۸۸) Who Framed Roger Rabbit

داستانی که در آن دنیای واقعی و انیمیشن با هم تلفیق می‌شوند، جایی که یک کارآگاه خصوصی باید به یک خرگوش کارتونی کمک کند تا تبرئه شود.

«چه کسی برای راجر خرگوش پاپوش دوخت؟» یکی از اولین و موفق‌ترین فیلم‌هایی که دنیای واقعی و انیمیشن را به این شکل ترکیب کرد.

«دورافتاده» (۲۰۰۰) Cast Away

داستان چاک نولاند (تام هنکس)، یک کارمند شرکت پست که پس از سقوط هواپیما در یک جزیره دورافتاده گرفتار می‌شود و باید برای بقا تلاش کند.

همه آثار رابرت زمکیس در فیلم نت 

پوستر فیلم سینمایی اینجا (Here)

تریلر فیلم سینمایی اینجا (Here)

مهشید محمدی‌مرام

برچسب‌ها: here،اینجا
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها