همه چیز در مورد «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد»

یک ابرقهرمان اندوهگین

- 3 دقیقه مطالعه

به مناسبت عرضه فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» در فیلم‌نت، نگاهی انداخته‌ایم به امتیازهای این فیلم در سایت‌های مختلف و چکیده نظر منتقدان.

فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد»، یکی از آثار مهم ابرقهرمانی سال ۲۰۲۲، به‌تازگی در پلتفرم فیلم‌نت منتشر شده است. این فیلم در واقع دنباله فیلم «پلنگ سیاه» (۲۰۱۸) است که هم نظر منتقدان را به خود جلب کرده بود و هم به فروش خیره‌کننده‌ای دست یافته بود. به مناسبت عرضه «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» در پلتفرم فیلم‌نت، به معرفی این فیلم پرداخته‌ایم.

 

عوامل:

کارگردان: رایان کوگلر

فیلمنامه‌نویسان: رایان کوگلر، جو رابرت کول

بازیگران: لتیشیا رایت، لوپیتا نیونگو، دانای گوریرا، وینستون دوک، آنجلا بست

خلاصه داستان: فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد»، داستان درگیری میان دو ملت است که به دنبال تصاحب نمادهای پیشرفته تمدن هستند. از طرفی ملت واکاندا در حالی که در سوگ پادشاه خود هستند با قدرت‌های مداخله‌گر جهانی نیز مبارزه می‌کنند.

لینک تماشا در فیلم‌نت

 

دستاوردها:

نامزد پنج جایزه اسکار (بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین طراحی لباس، بهترین چهره‌پردازی، بهترین ترانه و بهترین جلوه‌های ویژه)

نامزد جایزه بفتا (بهترین بازیگر نقش مکمل زن)

برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن (آنجلا بست)

 

امتیازها:

امتیاز فیلم در آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۱ از ۱۰ (بر اساس ۱۵۹ هزار رای تاکنون)

امتیاز فیلم در متاکریتیک: ۶۷ از ۱۰۰ (بر اساس ۶۲ یادداشت منتشرشده)

میزان رضایت در راتن تومیتوز: ۸۴ درصد

 

چکیده نظر منتقدان:

جانی اولکسینسکی (نیویورک پست)/ امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

هر جنبه‌ای – بازیگری، نویسندگی، جلوه‌های ویژه، موسیقی – یک درجه بالاتر از همتایان ابرقهرمان خود است. به بهترین معنایی که می‌توان از این حرف برداشت کرد، فراموش می‌کنید که در حال تماشای یک فیلم دیگر از مارول هستید.
لیز شنون میلر (کانسکوئنس)/ امتیاز: ۹۱ از ۱۰۰
«واکاندا تا ابد»، در درجه اول و قبل از هر چیز، فیلمی درباره غم و اندوه است – که برای فیلمی که، در یک زمان‌بندی دیگر و احتمالا، مردی در آن بازی می‌کرد که فیلم اصلی را هم در جدول فروش و هم در فصل جوایز به افتخار رساند – بسیار مناسب است.
دیوید رونی (هالیوود ریپورتر)/ امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰
برای «واکاندا تا ابد» غیرممکن است که با تاثیر غیرمنتظره فیلم پیشین مطابقت داشته باشد، اما از نظر ادامه‌دادن این حماسه در عین هموار کردن مسیر برای قسمت‌های بعدی، این فیلم بسیار راضی‌کننده است.
پیتر تراورس (ای‌بی‌سی نیوز)/ امتیاز: ۷۵ از ۱۰۰
این فیلم نمی‌تواند از از فیلم اصلی فراتر رود و غیبت چادویک بوزمن فقید واقعا دردآور است، اما دنباله رایان کوگلر با قرار دادن زنان رنگین‌پوست در راس مسئولیت (آفرین به آنجلا بست و لتیشیا رایت) و نمایش صعود آن‌ها نشان می‌دهد که چیزی بیش از یک مجموعه فیلم مشوش‌کننده است.
ریچارد برادی (نیویورکر)/ امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰
تصاویر «واکاندا تا ابد» امکان کمی برای تفسیر خلاقانه فراهم می‌کند؛ اجراها همچون قطعات پازل درون طرح داستانی قرار گرفته‌اند. فیلمنامه، محصول اصلی است، و با دقت یک ماشین پیشرفته، با تمام هنرهای دست انسان برای انطباق، مهندسی شده است.
جیمز براردینلی (ریل‌ویوز)/ امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰
«پلنگ سیاه: واکاندا تا ابد» یک بلاک‌باستر بیش‌ازحد طولانی است که نیاز به حضور یک تدوین‌گر دارد. این فیلم مجموعه‌ای از سکانس‌های اکشن تاثیرگذار است بدون این‌که روایت قانع‌کننده‌ای برای اتصال آن‌ها وجود داشته باشد. این فیلم یک مثال ناامیدکننده در مورد این قضیه است که چگونه موفقیت مالی، نه انگیزه خلاقانه، باعث خلق دنباله‌ها می‌شود.
رابی کالین (تلگراف)/ امتیاز: ۲۰ از ۱۰۰
فقط نیونگو و وینستون دوک، که حضور پرهیجانش در نقش ام باکو، رئیس قبیله کوهستانی، مثل یک بازگشت موفق است، در واقع حس انسان‌بودن ایجاد می‌کنند. در جاهای دیگر کاملا مشخص است که صرفا شاهد تنظیم مجدد مهره‌های شطرنج برای انجام دور نهم مسابقه هستیم.

 

برچسب‌ها: برگزیده،پلنگ سیاه،فیلم نت،فیلم‌های 2022،فیلم‌های روز
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها