«اوپنهایمر» درجه سنی R دریافت کرد

یک اتفاق کمیاب در سینمای کریستوفر نولان

- 1 دقیقه مطالعه

فیلم «اوپنهایمر» اولین ساخته کریستوفر نولان در دو دهه اخیر است که درجه سنی R دریافت می‌کند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «اوپنهایمر» رسما درجه سنی R دریافت کرد. این یعنی توصیه می‌شود تماشاگران زیر ۱۷ سال به‌تنهایی به تماشای فیلم نروند. برای اولین بار در دو دهه اخیر است که فیلمی از کریستوفر نولان با درجه سنی R به نمایش درمی‌آید.

پیش از این دو فیلم «ممنتو» (۲۰۰۰) و «بی‌خوابی» (۲۰۰۲) درجه سنی مشابهی را دریافت کرده بودند. اما نولان از آن پس در محدوده PG-13 (به این معنا که مخاطبان بالای ۱۳ سال بدون هیچ مشکلی می‌توانند فیلم را تماشا کنند) قرار داشت. دیوید دستمالچیان، بازیگری که در «اوپنهایمر» حضور دارد و پیش از این در فیلم «شوالیه تاریکی» هم نقش‌آفرینی کرده است، زمانی به این اشاره کرده بود که یکی از لحظات حضور او در «شوالیه تاریکی» دستکاری شده بود تا فیلم بتواند درجه سنی PG-13 دریافت کند. حتی فیلم «دانکرک» با وجود داشتن چند صحنه نبرد، باز هم درجه R دریافت نکرده بود.

«اوپنهایمر» که ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳ (۳۰ تیر ۱۴۰۲) اکران می‌شود، اولین فیلم نولان پس از قطع همکاری با کمپانی برادران وارنر است که در کمپانی یونیورسال تهیه شده است. همچنین این فیلم با زمانی نزدیک به سه ساعت، طولانی‌ترین فیلم نولان هم هست.

در فیلم «اوپنهایمر» کیلین مورفی نقش رابرت جی. اوپنهایمر، پدر بمب اتم، را بازی می‌کند. امیلی بلانت، مت دیمون، رابرت داونی جونیور و فلورنس پیو از دیگر بازیگران فیلم جدید کریستوفر نولان هستند.

برچسب‌ها: امیلی بلانت،اوپنهایمر،برگزیده،رابرت داونی جونیور،کریستوفر نولان،کیلین مورفی،مت دیمون
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها