نشریات جهان درباره «اوپنهایمر» چه نوشتند؟

یک حماسه تاریخی سه ساعته

- 2 دقیقه مطالعه

فیلم سینمایی «اوپنهایمر» از ۲۱ جولای سال جاری اکران عمومی شده به همین مناسبت نگاهی انداختیم به گزیده نقدها و یادداشت‌های مهم پیرامون این فیلم سینمایی ددر نشریات معتبر جهانی.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، فیلم سینمایی «اوپنهایمر» از حدود ده روز قبل به اکران عمومی رسیده است. به بهانه اکران این فیلم سینمایی نگاهی به برخی تحلیل‌ها نشریات معتبر جهانی پیرامون این فیلم نگاه اندختیم.

 

ورایتی: هر اینچ آن نشانی از فیلم نولان دارد. در نوع تجزیه و تحلیل کردن شتابان، گیج‌کننده و متراکم و وقایع نگاری، سایکودرام، تحقیقات علمی، خیانت سیاسی، نوشتن تاریخ با آذرخش این را حس می‌کنید. در این مورد استعاره محضی نیست زیرا فیلمی که داستان خالق بمب اتم را روایت می‌کند به نظر درباره مردی است که آذرخش را ابداع کرده است.

ایندی وایر: آهنگش مثل این است که برای یک سفر میان ستاره‌ای طراحی شده، فیلمنامه‌اش با درجه تراکمی نوشته شده که دانشمندان زمانی تصور می‌کردند در ذات تئوری محض است و با دوربین مبالغه آمیز قطع بزرگ فیلمبرداری شده به شکلی که صحنه‌های تکراری آن ( یا دست کم قطعه‌های نولانی آن) از سیاستمداران سالخورده‌ای که به خاطر منقضی شدن مجوزهای ورود به یکدیگر تشر می‌زنند همان تاثیر ژرف انفجار هواپیما ۷۴۷ در تنت را دارد.

 

دیلی بیست: در هر چرخش داستان، یک بازیگر مکمل بسیار خوب منتظر است، از دیمون گرفته تا بلانت، از کت برانا تا رامی مالک و تام کونتی در نقش آلبرت آینشتاین که می داند تاج بر سر گذاشتن چه مسئولیت سنگینی دارد.

 

پالیگان: در دنیای نولان، ما انسان‌ها  می‌توانیم معنا را در نیروهای عالم جستجو کنیم یا آنها را به اراده خود تغییر دهیم، اما در نهایت بر ما حکمفرمایی می کنند. تا اینکه «اوپنهایمر» پدیدار می‌شود. تناقض این فیلم یک حماسه تاریخی سه ساعته درباره فیزیکدان نظریه پردازی که نیروی وحشتناک قلمرو کوانتوم را آزاد کرد و پدر بمب اتم شد. این است که بسیار به علم و مکانیک فیلمهای سابق نولان گرایش دارد و بیشتر به آدم‌ها علاقه نشان می‌دهد . همچنان مقیاسی عظیم و طراحی دقیقی دارد اما فیلمی است که در آن نولان به این گزاره ترسناک می‌اندیشد که قوی ترین نیروی جهان ممکن است ما انسان‌ها باشیم.

 

ترجمه و منبع: ۳۰نما

برچسب‌ها: امیلی بلانت،اوپنهایمر،برگزیده،کریستوفر نولان،کلین مورفی،مت دیمون
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها