باکس آفیس در هفته ای که گذشت

یکه‌تازی باربی همچنان ادامه دارد

- 2 دقیقه مطالعه

فیلم سینمایی «اوپنهایمر» در نهمین هفته اکرانش از مرز ۹۰۰ میلیون دلار عبور کرد و لقب یکی از پر فروش‌ترین آثار سال را از آن خود کرد.

به گزارش فیلم‌نت‌نیوز، در حالی که وارد سومین ماه از اعتصابات سراسری اتحادیه های نویسندگان و بازیگران هالیوود می‌شویم که فصل جوایز نزدیک است و فروش فیلم‌های تازه اکران شده سینمای آمریکا تعریف چندانی ندارد. این هفته فیلم سینمایی «جن‌زدگی در ونیز» آخرین ساخته کنت برنا به اکران عمومی رسید و فروش به نسبت قابل قبولی را کسب کرد.

فیلم «جن‌زدگی در ونیز» (A Haunting in Venice) همچنان به دنبال فروش آخر هفته ۱۴-۱۵ میلیون دلاری در هفته اول است. این فیلم از مخاطبین نمره B «سینمااسکور» و امتیاز ۷۳ درصد «پست‌ترک» دریافت کرده و ۴۸ درصد از خریداران بلیت دیدن فیلم را توصیه می‌کنند. حدود ۵۲ درصد از مخاطبین این دنباله مرد، ۳۶ درصد ۲۵ تا ۳۴ ساله و ۲۸ درصد بالاتر از ۴۵ ساله‌اند. مخاطبین اروپایی تبار ۵۳ درصد از خریداران بلیت را تشکیل داده‌اند در حالی که ۱۸ درصد لاتین تبار، ۹ درصد آفریقایی تبار و ۱۴ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

فیلم «جن‌زدگی در ونیز» (A Haunting in Venice) استودیوهای دیزنی و قرن بیستم در افتتاحیه داخلی به دنبال فروش ۱۴ میلیون دلاری است. این فیلم کمی پرفروش‌تر از «مرگ روی نیل» (Death on the Nile) با افتتاحیه ۱۲.۸ میلیون دلاری است اما فاصله زیادی با فروش ۲۸.۶ میلیون دلاری «قطار سریع‌السیر شرق» (Murder on the Orient Express) در سال ۲۰۱۷ دارد.

این فیلم بنا بر گزارش «رلیش‌میکس» در شبکه‌های اجتماعی سروصدای زیادی به پا نکرده و بازدیدهای ویدیویی و تمامی دنبال‌کنندگانش در یوتیوب، فیسبوک، ایکس، اینستاگرام و تیک‌تام به ۷۹.۱ میلیون می‌رسد که ۵۹ درصد کاهش را نسبت میانگین ژانر وحشت نشان می‌دهد. امتیاز «جن‌زدگی در ونیز» در «راتن تومیتوز» به ۷۷ درصد رسیده در حالی که «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» و «مرگ روی نیل» امتیاز ۶۱ درصد را ثبت کردند.

«جن‌زدگی در ونیز» برای غلبه بر «راهبه ۲» (The Nun II) که ۱۲.۸ میلیون دلار در هفته دوم فروش خواهد کرد به اندازه کافی بلیت‌فروشی کرده است. قسمت دوم «راهبه» نسبت به افتتاحیه ۶۱ درصد کاهش فروش را ثبت کرده و پس از ده روز به ۵۴.۵ میلیون رسیده است.

«باربی» (Barbie) برادران وارنر به کارگردانی گرتا گرویگ در نهمین هفته اکران فروش سه روزه ۳.۶ میلیون دلاری را به ثبت می‌رساند و با کاهش ۳۷ درصدی نسبت به هفته گذشته از فروش داخلی ۶۲۵ میلیون دلاری عبور می‌کند.

فیلم «اوپنهایمر» (Oppenheimer) در نهمین هفته اکران از فروش جهانی ۹۰۰ میلیون دلاری عبور کرد و بالاتر از «رپسودی بوهمی» (Bohemian Rhapsody) پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در ژانر بیوگرافی تبدیل شد. نولان به لطف این فیلم با بازی کیلین مورفی سومین کارگردان پرفروش تاریخ آمریکا پس از استیون اسپیلبرگ و جیمز کامرون است.

فیلم «جن‌گیر: مؤمن» (The Exorcist: Believer) استودیوی بلوم‌هوس و یونیورسال به دنبال افتتاحیه بیش از ۳۰ میلیون دلاری خواهد بود. این فیلم که رده سنی بزرگسال (R) دریافت کرده، برای اینکه با فیلم کنسرت «تیلور سوییفت» (Taylor Swift: Eras Tour) رقابت نکند به ۶ اکتبر موکول شده است. فیلم سوییفت بیش از ۶۵ میلیون دلار بلیت پیش‌فروش کرده و به دنبال افتتاحیه بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری است. افتتاحیه ۳۰ میلیون دلاری «مؤمن» فیلم با «جیغ» (Scream) سال ۲۰۲۲ استودیوی پارامونت قابل مقایسه است.

منبع و ترجمه: سایت ۳۰نما

برچسب‌ها: اوپنهایمر،باربی،برادران وانر،برگزیده،کلین مورفی،کنت برنا،گرتا گرویگ
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها