۱۰ فیلم برتر بر اساس رویدادهای واقعی

- 5 دقیقه مطالعه
سینما با الهام از رویدادهای واقعی، فیلم‌هایی می‌سازد که ما را بیش از داستان‌های خیالی تحت تأثیر قرار می‌دهند. در اینجا ۱۰ فیلم برتر که بر اساس وقایع واقعی ساخته شده‌اند، معرفی شده‌اند.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، سینما گاهی اوقات با الهام از رویدادهای واقعی، فیلم‌هایی را خلق می‌کند که بیش از هر داستان خیالی، ما را شگفت‌زده می‌کنند. این فیلم‌ها، با روایت حقایق تاریخی، جنایات واقعی و ماجراهای انسانی، به ما فرصتی می‌دهند تا از دریچه‌ی دوربین، نگاهی به دنیای واقعی بیندازیم. اگر به دنبال تماشای فیلم‌هایی هستید که واقعیت را به گونه‌ای هنری به تصویر می‌کشند، این لیست برای شماست. در ادامه، به معرفی ۱۰ فیلم برتر که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴ بر اساس رویدادهای واقعی ساخته شده‌اند، می‌پردازیم.

فورد در برابر فراری (Ford v Ferrari) 

 ۸.۱ :IMDb امتیاز

خلاصه داستان: این فیلم داستان تلاش شرکت خودروسازی فورد برای ساختن یک ماشین مسابقه‌ای که بتواند فراری را در مسابقه ۲۴ ساعته لمانز ۱۹۶۶ شکست دهد را روایت می‌کند. این داستان بر پایه همکاری بین طراح ماشین آمریکایی، کارول شلبی و راننده بریتانیایی، کن مایلز، است.

رویداد واقعی: در دهه ۱۹۶۰، فورد تلاش کرد تا فراری را خریداری کند ولی شکست خورد. این موضوع به رقابت شدید بین این دو شرکت منجر شد که در نهایت در مسابقه لمانز ۱۹۶۶، فورد با ماشین GT40 پیروز شد و سلطه فراری را پایان داد.

Ford v Ferrari

محاکمه شیکاگو ۷ (The Trial of the Chicago 7)

 ۷.۸ :IMDb امتیاز 

خلاصه داستان: این فیلم محاکمه بدنام هفت متهم را در سال ۱۹۶۹ که توسط دولت فدرال به توطئه و سایر جرایم متهم شدند، روایت می‌کند. این محاکمه از اعتراضات ضدفرهنگی در کنوانسیون ملی دموکراتیک ۱۹۶۸ در شیکاگو نشأت گرفت.

رویداد واقعی: شیکاگو ۷، گروهی از معترضان ضد جنگ ویتنام بودند که به توطئه و تحریک شورش متهم شدند. محاکمه آن‌ها به نمادی از برخورد بین دولت و جنبش ضدفرهنگی دهه ۱۹۶۰ تبدیل شد.

The Trial of the Chicago 8

میناماتا (Minamata)

 ۷.۴ :IMDb امتیاز

خلاصه داستان: این فیلم داستان واقعی عکاس جنگ یوجین اسمیت را روایت می‌کند که به ژاپن سفر می‌کند تا تاثیرات فاجعه آلودگی جیوه در شهر میناماتا را مستند کند.

رویداد واقعی: یوجین اسمیت و همسرش به شهر میناماتا رفتند تا عوارض ناشی از آلودگی جیوه که توسط کارخانه چی‌سو به آب‌های محلی وارد شده بود و باعث بیماری و مرگ بسیاری از ساکنان شده بود را به تصویر بکشند.

Minamata

نارکوها: مکزیک (Narcos: Mexico)

۸.۴ :IMDb امتیاز

خلاصه داستان: این سریال داستان شکل‌گیری و توسعه کارتل مواد مخدر گوادالاخارا در مکزیک در دهه ۱۹۸۰ را روایت می‌کند و تلاش‌های DEA برای مبارزه با آن‌ها را نشان می‌دهد.

رویداد واقعی: کارتل گوادالاخارا یکی از اولین کارتل‌های مواد مخدر مکزیک بود که توسط میگل آنخل فلیکس گالاردو تأسیس شد و تأثیر زیادی بر تجارت مواد مخدر در آمریکا و مکزیک داشت.

Narcos_ Mexico poster

هوانوردان (The Aeronauts)

 ۶.۶ :IMDb امتیاز

خلاصه داستان: این فیلم داستان واقعی امیلیا ورث و جیمز گلیشر را روایت می‌کند که در سال ۱۸۶۲ با یک بالون به ارتفاعات بی‌سابقه‌ای از جو زمین دست یافتند.

رویداد واقعی: امیلیا ورث و جیمز گلیشر، دو دانشمند و بالون‌سوار، در سال ۱۸۶۲ با استفاده از یک بالون به ارتفاعات بالاتری نسبت به هر زمان دیگری در تاریخ دست یافتند و اطلاعات مهمی درباره جو زمین جمع‌آوری کردند.

aeronauts

خاطرات قتل (Memories of Murder)

 ۷.۴ :IMDb امتیاز

خلاصه داستان: این فیلم داستان واقعی یک سری قتل‌های زنجیره‌ای در یک شهر کوچک در کره جنوبی را روایت می‌کند و تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری قاتل را به تصویر می‌کشد.

رویداد واقعی: در دهه ۱۹۸۰، یک سری قتل‌های زنجیره‌ای در شهر کوچک هوآسانگ، کره جنوبی، رخ داد. این فیلم به تلاش‌های پلیس برای شناسایی و دستگیری قاتل، که پس از سال‌ها تحقیق بالاخره دستگیر شد، می‌پردازد.

Memories of Murder

خانواده گوجی (House of Gucci) 

۷.۰: IMDb امتیاز

خلاصه داستان: این فیلم داستان واقعی خاندان گوجی و ماجرای قتل مائوریتزیو گوجی توسط همسرش پاتریزیا رجیانی را روایت می‌کند.

رویداد واقعی: مائوریتزیو گوجی، رئیس خاندان گوجی، در سال ۱۹۹۵ به قتل رسید. همسر سابقش، پاتریزیا رجیانی، به اتهام سازماندهی قتل او محکوم شد.

House of Gucci

مرد ایرلندی (The Irishman) 

۷.۸ : IMDb امتیاز

خلاصه داستان: مرد ایرلندی به کارگردانی مارتین اسکورسیزی، داستان زندگی فرانک شیرن، یک قاتل حرفه‌ای که برای جیمی هوفا، رهبر اتحادیه کارگران، کار می‌کرد را روایت می‌کند.

رویداد واقعی: فرانک شیرن، معروف به مرد ایرلندی، یک قاتل حرفه‌ای بود که ادعا می‌کند جیمی هوفا را به قتل رسانده است. جیمی هوفا در سال ۱۹۷۵ ناپدید شد و تا امروز جسد او پیدا نشده است.

The Irishman

ریچارد جول (Richard Jewell) 

۷.۵ : IMDb امتیاز

خلاصه داستان: این فیلم داستان واقعی ریچارد جول، نگهبان امنیتی که در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا یک بمب را کشف کرد و سپس به اشتباه به عنوان مظنون اصلی معرفی شد را روایت می‌کند.

رویداد واقعی: ریچارد جول به خاطر کشف یک بمب در پارک المپیک آتلانتا به عنوان قهرمان شناخته شد، اما پس از آن به اشتباه به عنوان مظنون اصلی بمب‌گذاری معرفی و تحت تعقیب رسانه‌ها و اف‌بی‌آی قرار گرفت.

richard jewell movie

پاپیون (Papillon) 

 ۷.۲ : IMDb امتیاز

خلاصه داستان: این فیلم داستان واقعی هانری شاریر، معروف به پاپیلون، که به اشتباه به قتل محکوم و به زندانی در گویان فرانسه فرستاده شد را روایت می‌کند.

رویداد واقعی: هانری شاریر، معروف به پاپیون، به خاطر قتل به اشتباه محکوم شد و به زندانی در جزیره شیطان در گویان فرانسه فرستاده شد. او چندین بار تلاش کرد از زندان فرار کند و در نهایت موفق شد.

papillon movie

برچسب‌ها: آرگو،خاطرات قتل،خانواده گوجی،فورد در برابر فراری،محاکمه شیکاگو ۷،معرفی فیلم و سریال،نارکوها: مکزیک
نظرات

۲ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • محشرند

    پاسخ
  • او با اینکار باعث این شد تا چشمهایه زیادی به محل خود بنگرد.و همان دید ها باعث شد تا محله اش آب و برق و روشنایی.ماشین ها امنیت و خیلی چیزهای دیگربرای محله خود آورد.او خود را خراب کرد ولی ولی دل هایه زیادی را شاد کرد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها