با مورد انتظارترین انیمه‌های ۲۰۲۴ آشنا شوید

- 8 دقیقه مطالعه
لیستی از محبوب‌ترین و مورد انتظارترین انیمه‌هایی که در نیمه دوم سال پخش خواهد شد.

به گزارش فیلم نت نیوز، ابتدای سال میلادی جاری و بهار و تابستان امسال با پخش انیمه‌های جنجالی و پرطرفدار آغاز شد و این روند تا جایی ادامه پیدا کرده است که می‌توان گفت بخش بسیار زیادی از ترندهای روز به انیمه‌های جدید اختصاص داده شده است تا جایی که نمود آن در مسابقات المپیک پاریس ۲۰۲۴ مشاهده شد. به طوری که  بسیاری از قهرمانان و ورزشکاران حرفه‌ای، همواره نشانه یا دیالوگ‌های از کاراکترهای محبوب خود را به عنوان یک نماد به مخاطبین این مسابقات نشان دادند.

اکنون با پایان تابستان و با سر رسیدن پاییز و نیمه دوم فصل سال به زمان پخش تعداد زیادی از محبوب‌ترین و مورد انتظارترین انیمه‌ها نزدیک می‌شویم؛ که خود می‌تواند نشانه‌ای از آن باشد که سال ۲۰۲۴، بهترین سال برای اوتاکوها یا همان طرفداران انیمه، خواهد بود.

البته که تعداد انیمه‌های در دست پخش بسیار زیاد است، اما در اینجا لیستی از محبوب‌ترین و خاص‌ترین انیمه‌های موردانتظار طرفداران جمع‌آوری کرده‌ایم.

۱. انیمه چهار قسمتی «اوزوماکی» (Uzumaki)

تاریخ انتشار: ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۴ (شنبه ۷ مهرماه)

انیمه چهار قسمتی «اوزوماکی» با اقتباسی از یک مجموعه مانگا با همین نام است که از سال ۱۹۸۹ تا سال ۱۹۹۹ منتشر می‌شد، همچنین داستان این مانگا در دسته ترسناک قرار می‌گیرد و از این رو مناسب گروه سنی بزرگسال است. «اوزوماکی» به قلم جونجی ایتو، نویسنده و مانگاکای ۶۱ ساله ژاپنی، نوشته شده است؛ وقتی صحبت از مانگای ترسناک می‌شود، هیچ کس نمی‌تواند این نویسنده را شکست دهد.

خبر ساخت این انیمه اقتباسی در سال ۲۰۱۹ اعلام شد، اما این پروژه به دلایل نامعلومی با تاخیرهای زیادی روبه‌رو شد؛ اما پس از گذشت حدود ۵ سال بالاخره با انتشار اولین تیزر رسمی و تبلیغاتی، تاریخ پخش این مینی سریال ترسناک اعلام شد.

مینی سریال «اوزوماکی» روایتگر یک اتفاق ترسناک و ماوراءطبیعه است، اتفاقی که ناگهان در یک شهر آرام در ژاپن رخ می‌دهد. مردم این شهر پس از این اتفاق به‌طور ناگهانی حوادث نگران‌کننده و ترسناکی را تجربه می‌کند که توسط موجودات فراطبیعی به نام مارپیچ‌ها ایجاد می‌شود؛ بنابراین، قهرمانان داستان، یعنی گوشیما و سایتو باید پا پیش بگذارند و با این مارپیچ‌ها مبارزه کنند تا عزیزان خود را نجات دهند.

۲. فصل سوم انیمه سریالی «پاسخ: صفر» (Re: Zero)

تاریخ انتشار: ۲ اکتبر ۲۰۲۴ (چهارشنبه ۱۱ مهرماه)

فصل سوم این انیمه در دو بخش ۱۶ قسمتی، یکی از موردانتظارترین انیمه‌های پاییز ۲۰۲۴ است؛ چراکه که وقایع فصل دوم در نقطه‌ای به پایان رسید که همه طرفداران و تماشاگران خود را شوکه و در قسمتی هیجانی رها کرد. علاوه بر این، کارگردان این انیمه قبل‌تر به ورود چند شخصیت جدید و شرور و نیز قابل توجه اشاره کرده بود و همچنین اعلام شده است که این مجموعه شامل چندین سکانس مبارزه خواهد بود.

مجموعه تلویزیونی «پاسخ: صفر» اقتباسی از یک مجموعه مانگا به نویسندگی تاپی ناگاتسوکی و تصویرگری شینیچیرو اوتسوکا است؛ ساخت این انیمه توسط کادوکاوا در جولای ۲۰۱۵ اعلام شد. این سریال به کارگردانی ماساهارو واتانابه و به نویسندگی ماساهیرو یوکوتانی و نیز توسط استودیوی وایت فاکس White Fox)) ساخته شده است، همچنین کیوتا ساکای هم به عنوان طراح شخصیت و هم به عنوان کارگردان اصلی این انیمه فعالیت می‌کند.

داستان این انیمه سریالی درباره شخصیت اصلی سوبارو ناتسوکی، یک هیکیکوموری (فرد به شدت منزوی) است که در راه بازگشت به خانه، ناگهان به دنیای دیگری منتقل می‌شود. سوبارو ناتسوکی به عنوان یک منزوی ضد اجتماع اکنون باید زندگی خود را در دنیایی فانتزی ادامه دهد. هیچ چیز برای این جوان سرگردان معنا ندارد و اما با این حال، ناتسوکی به محض ورودش به دنیای جدید، مورد حمله چند اراذل و اوباش قرار می‌گیرد. سوبارو تنها با یک کیسه مواد غذایی و یک تلفن همراه که اکنون وجودش بی‌فایده است، بی دفاع مانده است، اما اکنون باید از خود در برابر همه چیز محافظت کند تا بتواند زنده بماند.

۳. فصل دوم انیمه «هنر شمشیرزنی آنلاین: تفنگ بادی آنلاین» (Sword Art Online Alternative: Gun Gale Online)

تاریخ انتشار: ۵ اکتبر ۲۰۲۴ (شنبه ۱۴ مهرماه)

فصل اول این انیمه سریالی در سال ۲۰۱۸ منتشر شد که در نهایت پس از گذشت ۵ سال، ساخت فصل دوم آن در سی‌امین جشنواره تابستانی Dengeki Bunko در سال ۲۰۲۳ تایید شد.

انیمه «هنر شمشیرزنی آنلاین: تفنگ بادی» اسپین آفی از مجموعه انیمه «هنر شمشیرزنی آنلاین» (Sword Art Online) و نیز همانند بسیاری از انیمه‌های دیگر با اقتباس از یک لاین ناول به نویسندگی رکی کاواهارا ساخته شده است. فیلمنامه این اثر توسط کیچی سیگساوا نوشته شده و به دست کوهاکی کوروبوشی تصویرگری شده است.

داستان این انیمه سریالی درباره فردی به نام کارن کوهیرویماکی، یک دانشجوی جوان است؛ او که تاکنون همیشه برای قد غیرعادی‌اش مورد سرزنش دیگران قرار می‌گرفت، اکنون برای عقده‌گشایی خود به یک بازی واقعیت مجازی به نام «تفنگ بادی آنلاین» رو می‌آورد؛ این بازی آواتار و کاراکتری را به او می‌دهد که همیشه به دنبالش بوده است.

۴. «جن‌گیر آبی: فراتر از حماسه برفی» (Blue Exorcist: Beyond the Snow Saga)

تاریخ انتشار: ۵ اکتبر ۲۰۲۴ (شنبه ۱۴ مهرماه)

پس از پایان آرک «شیمانه ایلومیناتی» (Shimane Illuminati) در انیمه «جن‌گیر آبی»، طرفداران مشتاقانه منتظراسپین آفی از این انیمه، یعنی « فراتر از حماسه برفی» بودند و اما اکنون انتظارها به پایان رسیده است، چراکه فاصله زیادی با زمان پخش این انیمه باقی نمانده است؛ همچنین انیمه سریالی «جن‌گیر آبی» اقتباسی از یک مانگا با همین نام است و همانطور که قبل‌تر ذکر شد، «جن‌گیر آبی: فراتر از حماسه آبی» خود به تنهایی اقتباسی از انیمه اصلی است و گفتنی است که پس از پخش انیمه اصلی، مانگای این انیمه به یکی از پرفروش ترین مانگا‌های تمام دوران تبدیل شده است.

انیمه «جن‌گیر آبی: فراتر از حماسه آبی» داستانن شخصیتی با نام رین را که با حمایت دوستانش پادشاه ناپاک را شکست داده و اکنون نیز زمان بازگشت او به آکادمی ترو کراس فرا رسیده است، روایت خواهد کرد. رین با بازگشتش، با یک چالش جدید مواجه خواهد شد. کاراکتری شیطانی به نام لوسیفر با نیتی شیطانی برای او و بشریت چالش‌هایی ایجاد می‌کند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا انسانیت را به سمت تاریک سوق دهد.

۵. فصل دوم «استنتاج‌های ممنوعه رون کامونوهاشی» (Ron Kamonohashi’s Forbidden Deductions)

تاریخ انتشار: ۷ اکتبر ۲۰۲۴ (دوشنبه ۱۶ مهرماه)

انیمه «استنتاج‌های ممنوعه رون کامونوهاشی» اقتباسی از انیمه «رون کامونوهاشی: کارآگاه دیوانه» (Ron Kamonohashi: Deranged Detective) ابتدا در اکتبر ۲۰۲۳ منتشر شد و پخش آن تا دسامبر ۲۰۲۳ ادامه داشت؛ پس از اجرای موفق، این انیمه برای فصل دوم تمدید شد.

داستان این انیمه حول محور شخصیتی با نام رون کامونوهاشی می‌چرخد، کاراکتری که در گذشته به عنوان یک کارآگاه نابغه مشغول به کار بود اما به دلیل انجام یک اشتباه بزرگ، از آکادمی آموزش کارآگاهی برای همیشه محروم شد. سال‌ها بعد، یک افسر پلیس نه چندان ماهر به نام توتومارو ایشیکی به او نزدیک می‌شود تا با هم دوباره شروع به حل معماهای مهم کنند.

۶. بخش سوم «بلیچ جنگ خونین هزار ساله» (Bleach Thousand-Year Blood War)

تاریخ انتشار: اکتبر ۲۰۲۴ (مهرماه)

انیمه «بلیچ جنگ خونین هزار ساله» که بر اساس مجموعه مانگای «بلیچ» به نویسندگی تایته کوبو، دنباله مستقیم و اسپین آفی از مجموعه انیمه «بلیچ» (Bleach) که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ پخش شد، است.

داستان «بلیچ جنگ خونین هزار ساله» ناپدید شدن تمامی هالوها از دنیای انسان‌ها را به تصویر می‌کشد. پس از ناپدید شدن دست جمعی هالوها یوکی ریونوسوکه و مادارامه شینو به عنوان نگهبان‌های جدید شهر منصوب می‌شوند.

۷. فصل دوم «بلو لاک» (Blue Lock)

تاریخ انتشار: ۵ اکتبر ۲۰۲۴ (شنبه ۱۴ مهرماه)

فصل اول انیمه «بلو لاک» از ژانویه ۲۰۲۳ تا جولای ۲۰۲۳ پخش شد و در مدت زمان بسیار کوتاهی، طرفداران زیادی را سمت خود جذب کرد و یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های ورزشی تبدیل شد.

داستان انیمه مربوط به پس از شکست شرم‌آور ژاپن در جام جهانی ۲۰۱۸، می‌شود؛ زمانی که اتحادیه فوتبال ژاپن در پی این شکست به مربی جینپاچی اگو مسئولیت رساندن تیم فوتبال این کشور را به ارتفاعات بالاتر می‌دهد. بر خلاف سایر انیمه‌های ورزشی محور، این انیمه به شدت بر رشد هر بازیکن تمرکز دارد. هر بازیکن تنها برای بهتر خود شدن تلاش می‌کند تا تمام نیروی خود را در بازی به کار ببرد.

۸. «رانما ½» (½Ranma)

تاریخ انتشار: ۵ اکتبر ۲۰۲۴ (شنبه ۱۴ مهرماه)

انیمه «رانما ½» در ابتدا یک مجموعه مانگا بود که از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۶ پخش شد؛ شخصیت‌های تاثیرگذار و داستان طنز آن، این انیمه را به یکی از بهترین انیمیشن‌های تمام دوران تبدیل کرد. اعلام پروژه راه‌اندازی مجدد برای طرفداران به شدت هیجان‌انگیز بود، اما نکته‌ای که به هیجان این خبر افزود، این بود که استودیو ماپا (MAPPA) آن را تولید خواهد کرد. علاوه بر این، قرار است صداپیشه‌های قدیمی و اصلی در این انیمه هنرنمایی کنند.

داستان «رانما ½» حول محور شخصیتی به نام رانما می چرخد، او به تازگی با فردی به نام آکان تندو نامزد کرده است اما با این حال، زندگی او آنقدر ساده نیست و با چالش‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند؛ رانما در طول دوره آموزشی خود در چین مورد طلسم شده است و مورد نفرین واقع می‌شود، او هرگاه که به سمتش آب سرد پاشیده شود، تبدیل به یک زن می‌شود و پس از پاشیدن آب گرم، دوباره می‌تواند به حالت واقعی خود بازگردد.

۹. فصل دوم «مرز شانگری لا» (Shangri-La Frontier)

تاریخ انتشار: ۱۳ اکتبر ۲۰۲۴ (یکشنبه ۲۲ مهرماه)

مانگای «مرز شانگری لا» از سال ۲۰۲۰ به صورت متدوال منتشر شد و پس از گذشت ۲ سال، خبر ساخت انیمه اقتباسی آن توسط سی. تو. سی. اعلام شد و بالاخره پس از گذشت یک سال فصل اول آن در اکتبر ۲۰۲۳ پیش روی مخاطبین قرار گرفت و پخش آن و تا مارس ۲۰۲۴ ادامه داشت. پس از استقبال عالی از این انیمه، «مرز شانگری لا» برای فصل دوم و برای ۲ دوره دیگر تمدید شد.

همانطور که ۷۱ فصل اول مانگا قبلا در فصل اول پوشش داده شده است، فصل جدید با اتفاقات فصل ۷۲ مانگا آغاز خواهد شد.

داستان این انیمه درباره یک دانش‌آموز دبیرستانی به نام راکورو هیزوتومه است، هیزوتومه سرگرمی عجیبی در انجام بازی‌های مختلفی دارد و این بازی‌ها معمولا شامل بازی‌هایی که نامتعادل هستند یا مملو از باگ‌های زیادی هستند، می‌شود؛ اما هیزوتومه پس از مدتی علاقه خود را نسبت به این بازی‌ها از دست می‌دهد و دیگر انگیزه‌ای برای ادامه بازی ندارد و هیچ چیز نمی‌‌تواند او را همانند قبل خوشحال کند؛ اما در این میان گیم کلوب مورد علاقه‌اش، راک رول، به او پیشنهاد می‌دهد که پرفروش‌ترین بازی سه بعدی یعنی مرز شانگری لا را خریداری کند و در پی این پیشنهاد، راکورو می‌پذیرد تا این بازی را خریداری کند و به عنوان شخصیت سانراکو این بازی را آغاز می‌کند.

۱۰. «جعبه آبی» (Blue Box)

تاریخ انتشار: اکتبر ۲۰۲۴ (مهرماه)

خبر ساخت انیمه اقتباسی «جعبه آبی»، توسط تله کام انیمیشن در نوامبر ۲۰۲۳ اعلام شد؛ این انیمه توسط تله کام انیمیشن (Telecom Animation) تولید خواهد شد و گفته می‌شود که انیمه «جعبه آبی» در انحصار کمپانی نتفلیکس خواهد بود.

انیمه «جعبه آبی» یک انیمه ورزشی وعاشقانه است درباره کاراکتری به نام تایکی اینوماتا خواهد بود؛ اینوماتا پس از ثبت نام در آکادمی ایمی، به یکی از اعضای تیم بدمینتون مدرسه تبدیل می‌شود. او رفته رفته احساسات عاشقانه‌ای را نسبت به چیناتسو کانو که بسکتبالیست محبوب مدرسه است، در خود پیدا می‌کند.

تایکی در این بین باید سخت تمرین کند تا او را تحت تاثیر قرار دهد و خود را به عنوان یک بازیکن بدمینتون شایسته نشان دهد تا چیناتسو متوجه او شود.

پریسا مقیلان

تماشای صدها انیمه در فیلم نت

انیمه

 

برچسب‌ها: انیمه،معرفی فیلم و سریال
نظرات

۱۰ دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها