بازتاب رسانه‌ای فعالیت‌های فیلم‌نت (26 اسفند 1401 تا 3 فروردین 1402)

بسته متنوع نوروزی پلتفرم فیلم‌نت

- 3 دقیقه مطالعه

در هفته‌ای که گذشت، شاهد تحلیل‌های متعددی در مورد مجموعه‌های «پدرخوانده»، «پوست شیر» و «دیو و ماه پیشونی» در رسانه‌های مختلف بودیم.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، در آخرین روزهای سال ۱۴۰۱ و روزهای آغازین سال ۱۴۰۲، رسانه‌ها به انتشار مطالب مختلفی در مورد محصولات منتشرشده در فیلم‌نت پرداختند که در ادامه به مرور آنها خواهیم پرداخت.

 

معرفی آثار منتشرشده در فیلم‌نت

انتشار چند محصول خارجی همچون «پرونده‌های کشمیر»، «بل و سباستین: نسل جدید» و «مارلو» و همچنین آغاز پخش «آوای جادویی» در فیلم‌نت از جمله اتفاقاتی بودند که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کردند:

دوبله اختصاصی «پرونده‌های کشمیر» در خبرگزاری خبرآنلاین

دوبله اختصاصی «بل و سباستین: نسل جدید» در خبرگزاری ایرنا

دوبله اختصاصی «مارلو» در خبرگزاری برنا

پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در پایگاه خبری تحلیلی انتخاب

پایان فیلمبرداری «پوست شیر» در سینمای نو

حرف‌های رضا یزدانی در مورد تاخیر در پخش «آوای جادویی» در پایگاه خبری صبا

 

محتوای مرتبط با محصولات منتشرشده در فیلم‌نت

استقبال مخاطبان از انتشار سریال «دیو و ماه پیشونی» با توجه رسانه‌های مختلفی روبه‌رو شد.

به عنوان مثال، خبرگزاری ایلنا در مورد «دیو و ماه پیشونی» و نیاز کودکان به محصولات سرگرم‌کننده مطلبی منتشر کرد. در بخشی از این مطلب چنین نوشته شده است: «هدف اصلی «دیو و ماه پیشونی» جلب مخاطب کودک بوده است ولی به نظر می‌رسد نوعی ارتباط ورزی میان کاراکترها در دل داستانی فریبنده از اغوای شیطانی و اتکای اخلاقی برای رهایی می‌تواند مخاطب بزرگسالی را که به همراه فرزندان به تماشای سریال نشسته را هم راضی کند.»

روزنامه آفتاب یزد هم در مطلبی به «دیو و ماه‌پیشونی» پرداخته و آن را محصولی سرگرم‌کننده و مناسب حال‌وهوای نوروز دانسته است. به عقیده نویسنده این مطلب، «این‌که یک قهرمان دختر در بطن سریال قرار دارد در برخی آثار کودک قدیمی‌تر مثل «گلنار» بوده و این‌که اهریمن داستان یک زن است در «دزد عروسک‌ها» سابقه داشته است. ولی آنچه «دیو و ماه پیشونی» را از آن نمونه‌‌ها مجزا می‌کند این است که هم قهرمان و هم قطب منفی داستان از نظر ظاهری بسیار فریبنده و اغواگر هستند. این همان ریشه‌های هزار و یک شبی داستان‌گویی ایرانی است که اهریمن را در کالبد زیبا وارد قصه می‌کند تا فریب خوردگی‌ها منطقی‌تر باشد.»

خبرگزاری برنا هم در مطلبی به رویاسازی شیرین برای کودکان در سریال «دیو و ماه پیشونی» پرداخته است. در بخشی از این مقاله چنین ذکر شده است: «سریال «دیو و ماه پیشونی» سعی کرده در کنار داستان پرپیچ و خم و گاه نگران‌کننده خود درباره آسیب‌هایی که کانون خانواده را تهدید می‌کند وجه امیدبخش و رویایی خود را برای مخاطب کودک داشته باشد.»

پلاتو هنر در هفته گذشته توجه ویژه‌ای به بازی «پدرخوانده» داشت و مطالبی را در مورد قسمت‌های سیزدهم و چهاردهم این بازی منتشر کرد. در یکی از این یادداشت‌ها به نکات جذاب سیزدهمین قسمت «پدرخوانده» پرداخته شده است. به عقیده نویسنده این مطلب، «همان‌طور که از فینال «پدرخوانده» انتظار می‌رود، قسمت سیزدهم به یکی از بازی‌های پیچیده این مسابقه تبدیل شد. به اجماع نرسیدن شهروندان و ناکامی مافیا در کشتن شهروندان باعث شد تا بازی برای چند روز و شب بدون چرخش به سمت هیچ‌کدام از طرفین پیش برود.»

پس از انتشار قسمت جدید این بازی، پلاتو هنر در مطلب دیگری به قسمت چهاردهم «پدرخوانده» پرداخت و آن را یکی از دراماتیک‌ترین قسمت‌های این مجموعه تاکنون دانست. طبق آن‌چه در این مطلب ذکر شده است، بازی حرفه‌ای شهروندان و بازیکنان مافیا در کنار اتفاقاتی همچون بیرون آمدن کارت تغییر چهره در یکی از حساس‌ترین لحظات بازی، باعث جذابیت و پیچیدگی قسمت چهاردهم «پدرخوانده» شده است.

انتشار قسمت‌های نوزدهم و بیستم «پوست شیر» هم توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. خبرگزاری ایلنا یادداشتی در مورد آن‌چه در قسمت نوزدهم «پوست شیر» گذشت منتشر کرده است. طبق جمع‌بندی نویسنده این مطلب، «در مجموع می‌توان قسمت سوم از فصل سوم «پوست شیر» را یکی از قسمت‌های نسبتا آرام این مجموعه دانست که شامل کاشت‌هایی است که احتمالا در قسمت‌های بعدی منجر به خلق برخی از لحظات کلیدی داستان خواهند شد.»

اما آن‌چه در قسمت بیستم «پوست شیر» گذشت هم مورد توجه خبرگزاری برنا قرار گرفت. در بخشی از این یادداشت چنین آمده است: «آن‌چه در این مسیر جلب توجه می‌کند، آرامش فیلمنامه‌نویسان برای پیش‌بردن ماجرا به‌شکلی آرام و بی‌عجله است. هنوز گره‌های زیادی باقی مانده‌اند و جایگاه بسیاری از شخصیت‌ها در داستان کماکان به‌درستی مشخص نیست. این در حالی است که تنها چهار قسمت تا پایان «پوست شیر» باقی مانده است. بنابراین به‌نظر می‌رسد در قسمت‌های بعدی با پیچ‌های داستانی و اتفاقات غیرمنتظره بیشتری روبه‌رو باشیم.»

اما پخش مسابقه استعدادیابی «آوای جادویی» هم از توجه رسانه‌ها بی‌نصیب نماند. خبرگزاری خبرآنلاین در مطلبی به برنامه «آوای جادویی» پرداخته و پخش این برنامه از پلتفرم فیلم‌نت را، پس از مسابقه «بند بازی»، فرصتی دوباره برای از موسیقی حرف زدن دانست. طبق این نوشته، پخش «آوای جادویی» در کنار محصولات متنوع دیگری همچون «پوست شیر»، «دیو و ماه پیشونی» و فیلم «بانک‌زده‌ها» (که به طور آنلاین در پلتفرم فیلم‌نت در حال اکران است) باعث شده است تا این پلتفرم توانسته باشد بسته مناسبی را برای نوروز ۱۴۰۲ فراهم کند و مخاطبان می‌توانند از تماشای این محصولات در کنار هم استفاده کنند.

برچسب‌ها: تیتر یک،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها