معرفی فیلم «جیغ 6»

جادوی تمام‌نشدنی وحشت

- 2 دقیقه مطالعه

ششمین فیلم مجموعه ترسناک و موفق «جیغ» امسال اکران شد و به موفقیت زیادی دست یافت تا مشخص شود تولید این مجموعه فیلم‌ها قرار است تا اطلاع ثانوی ادامه داشته باشد.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، مخاطبان جدی سینما احتمالا با مجموعه فیلم‌های «جیغ» آشنا هستند. غوغای این مجموعه فیلم از زمان اکران قسمت اول در دسامبر ۱۹۹۶ آغاز شد. فیلم «جیغ» توسط وس کریون، یکی از فیلمسازان بزرگ و کهنه‌کار ژانر وحشت، ساخته شده بود و بازیگران شناخته‌شده‌ای چون دیوید آرکوئت، نیو کمپبل، کورتنی کاکس، رز مک‌گوان و درو بریمور در آن ایفای نقش کرده بودند. «جیغ» نه‌تنها با بودجه ۱۵ میلیون دلاری‌اش به فروشی ۱۷۳ میلیون دلاری در سطح جهان دست یافت و یکی از موفق‌ترین فیلم‌های آن سال لقب گرفت، بلکه به مرور زمان در ذهن طرفداران فیلم‌های ترسناک به یکی از آثار کلاسیک این ژانر تبدیل شد.

این موفقیت به‌قدری بود که چشم‌پوشی از ساخت دنباله‌هایی بر آن کار سختی به‌نظر می‌رسید. این بود که دنباله‌هایی متوالی بر «جیغ» ساخته شدند که تقریباً همگی آثار موفقی بودند. «جیغ ۴» در این میان تنها استثنا بود که فروش جهانی‌اش به ۱۰۰ میلیون دلار هم نرسید.

کارگردانی فیلم‌های مجموعه «جیغ» تا قسمت چهارم بر عهده وس کریون بود. بعد از درگذشت کریون در سال ۲۰۱۵، مت بتینلی اولپین و تایلر ژیلت به‌طور مشترک کارگردانی دو «جیغ» بعدی را بر عهده گرفته‌اند و تاکنون موفق نشان داده‌اند.

«جیغ ۶» داستان چهار بازمانده است که پس از آخرین قتل‌های گوست فیس، شهر وودزبرو را ترک می‌کنند تا فصل جدیدی از زندگی خود را در شهر بزرگ و شلوغ نیویورک آغاز کنند.

ملیسا باررا، یاسمین ساوی براون، کورتنی کاکس، جنا اورتگا و میسون گودینگ از جمله بازیگران «جیغ ۶» هستند.

قسمت ششم مجموعه «جیغ» که بودجه‌ای بین ۳۳ و ۳۵ میلیون دلار داشت، از ۱۰ مارس ۲۰۲۳ روی پرده رفت و با فروشی جهانی ۱۶۸.۹ میلیون دلاری، یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های مجموعه و از جمله فیلم‌های موفق تجاری سال ۲۰۲۳ تاکنون (با در نظر گرفتن نسبت میان فروش و بودجه) بوده است.

امتیازات فیلم نشان می‌دهد که «جیغ ۶» توانسته رضایت نسبی مخاطبان و منتقدان را هم به خود جلب کند. امتیاز «جیغ ۶» در وبسایت IMDB تاکنون ۶.۸ از ۱۰ (بر اساس ۵۹ هزار رای) است که البته شاید امتیاز چندان بالایی به‌نظر نرسد اما با در نظر گرفتن این‌که فیلم‌های ترسناک تجاری عموما امتیاز بالایی از جانب کاربران این وبسایت دریافت نمی‌کنند، می‌توان «جیغ ۶» را از این نظر کم‌وبیش موفق قلمداد کرد. همچنین در وبسایت متاکریتیک و براساس ۵۳ یادداشت و نقد ثبت‌شده، امتیاز «جیغ ۶» از جانب منتقدان ۶۱ از ۱۰۰ است که می‌توان آن را در محدوده قابل قبول ارزیابی کرد. به عقیده منتقدان شاید برخی از جنبه‌های مرموز و تکرارشونده این فرانچایز [مجموعه فیلم] ممکن است کهنه شده باشند اما تغییر محیط و برخی ایده‌های خلاقانه به «جیغ ۶» کمک کرده‌اند که کیفیت و جذابیت خود را حفظ کند. ریچارد روپر، منتقد شیکاگو سان تایمز، یکی از منتقدان طرفدار «جیغ ۶» بوده و به این اشاره کرده است که پایان‌بندی این فیلم، عجیب‌وغریب‌ترین و وحشیانه‌ترین پایان‌بندی در میان تمام فیلم‌های این مجموعه است!

به‌نظر می‌رسد تمام این مطالب نشان می‌دهند که «جیغ ۶» می‌تواند نظر مثبت طرفداران پروپاقرص این مجموعه محبوب ترسناک را جلب کند.

فیلم «جیغ ۶» را هم‌اکنون می‌توانید با زیرنویس فارسی و با مراجعه به این لینک در فیلم‌نت تماشا کنید.

 

برچسب‌ها: انتخاب سردبیر،تیتر یک،فیلم نت،فیلم‌های 2023
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها