معرفی مستند «هنوز: فیلم مایکل جی. فاکس»

جدال بازیگر مشهور با بیماری سخت

- 2 دقیقه مطالعه

فیلم مستند «هنوز: فیلم مایکل جی. فاکس» که به‌تازگی با زیرنویس فارسی در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شده است، داستان زندگی ستاره سینمای دهه ۱۹۸۰ را به تصویر می‌کشد که در سال‌های اخیر به یک بیماری سخت مبتلا شده است.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، فیلم «هنوز: فیلم مایکل جی. فاکس» با زیرنویس فارسی در پلتفرم فیلم‌نت منتشر شد.

مایکل جی. فاکس یکی از بزرگ‌ترین ستارگان سینمای دهه ۱۹۸۰ بود که علاقه‌مندان به سینما او را به‌طور ویژه با ایفای نقش اصلی سه‌گانه محبوب «بازگشت به آینده» به یاد می‌آورند. فاکس همچنین سابقه بازی در فیلم‌های مهمی چون «ضایعات جنگ» (برایان دی‌پالما) را در کارنامه دارد و البته عمده فعالیت‌هایش در تلویزیون بوده و مهم‌ترین جوایزش (از جمله ۵ جایزه امی و ۴ جایزه گلدن‌گلوب) را به‌خاطر بازی در آثار تلویزیونی دریافت کرده است.

مایکل جی. فاکس در نمایی از فیلم ماندگار «بازگشت به آینده»

 

فاکس در سال ۱۹۹۸ اعلام کرد که از سال ۱۹۹۱ به بیماری پارکینسون مبتلا شده است. پیشرفت این بیماری به‌تدریج باعث شد تا به‌تدریج از فعالیت‌های بازیگری فاکس کاسته شود تا این‌که در سال ۲۰۲۱ او رسما اعلام بازنشستگی کرد. مایکل جی. فاکس در سال ۲۰۰۰ «بنیاد مایکل جی. فاکس» را برای پژوهش در مورد بیماری پارکینسون بنیان گذاشت. فعالیت‌های مستمر فاکس برای اطلاع‌رسانی در زمینه این بیماری باعث شد تا جایزه بشردوستانه جین هرشولت (یکی از جوایز جنبی اسکار) در سال ۲۰۲۳ به او برسد.

مستند «هنوز: فیلم مایکل جی. فاکس» محصول ۲۰۲۳ است و به کارگردانی دیویس گوگنهایم ساخته شده است. این مستند، داستان زندگی فاکس را به‌عنوان یک بازیگر و کمدین محبوب به تصویر می‌‎کشد و به این سوال پاسخ می‌دهد که وقتی فردی به خوش‌بینی مایکل دچار یک بیماری لاعلاج می‌شود چه واکنشی نشان می‌دهد. مستند «هنوز: فیلم مایکل جی. فاکس» توسط اپل تی‌وی پلاس منتشر شد.

فیلم مستند «هنوز: فیلم مایکل جی. فاکس» با استقبال پرشور منتقدان و مخاطبان جدی سینما روبه‌رو شده است. این مستند در وبسایت IMDB و بر اساس بیش از ۳۷۰۰ رای، میانگین امتیاز ۸.۳ از ۱۰ را دریافت کرده است. در وبسایت متاکریتیک که به‌خاطر اعلام میانگین امتیازات منتقدان به آثار نمایشی شهرت دارد، ۳۴ نقد بر مستند «هنوز: فیلم مایکل جی. فاکس» نوشته شده و امتیاز این فیلم ۷۸ از ۱۰۰ ارزیابی شده است. همچنین در وبسایت راتن تومیتوز، ۹۹ درصد از ۱۳۰ یادداشت منتشرشده بر این مستند لحن مثبت دارند و میانگین امتیاز ۸ از ۱۰ برای «هنوز: فیلم مایکل جی. فاکس» به ثبت رسیده است. منتقدان، مستند «هنوز: فیلم مایکل جی. فاکس» را اثری تکان‌دهنده و عمیق دانسته‌اند که نگاهی گیرا از درون به زندگی و حرفه یکی از چهره‌های مطرح عرصه سرگرمی می‌اندازد.

با مراجعه به این لینک می‌توانید به تماشای مستند «هنوز: فیلم مایکل جی. فاکس» بنشینید.

برچسب‌ها: انتخاب سردبیر،تیتر یک،سینمای مستند،فیلم نت،فیلم‌های 2023
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها