بررسی کاراکتر رضا پروانه (علیرضا کمالی) در «پوست شیر»

رفیقی از ناکجا

- 2 دقیقه مطالعه

ایفای نقش رضا پروانه در «پوست شیر» نشان‌دهنده پختگی علیرضا کمالی در بازیگری است.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، علیرضا کمالی از اوایل دهه هشتاد در عرصه بازیگری فیلم و سریال شناخته شد و با بازی در سریال‌هایی مثل «انقلاب زیبا» و «نفس» توانست توجه‌های زیادی را به خودش جلب کند. او حالا با کاراکتر رضا پروانه در «پوست شیر» به پختگی زیادی در بازیگری رسیده است.

کمالی در نقش رضا پروانه، در قالب مردی فرو رفته که انگار در کل زندگی چیزی برای از دست دادن ندارد. صورتش بی‌حالت است و مدام به دوردست خیره می‌شود و سیگار می‌کشد. حتی در احساسی‌ترین لحظات که او را در کنار همسر موقتش می‌بینیم، باز هم نمی‌توانیم چیزی از احساساتش درک کنیم. همین چهره بی‌حالت و رازی که انگار در وجودش دارد و غمی که درونش نهادینه شده از او برای ما شخصیتی متفاوت می‌سازد.

رضا با تمام این ویژگی‌ها برای نعیم رفیقی شفیق است. حاضر است جانش را بر سر رفاقت بدهد اما نعیم به خواسته‌هایش برسد. ابتدای داستان برای بهبود سر و وضع ظاهری نعیم موقع دیدار با دخترش تدارک می‌بیند و وقتی دختر آب پاکی را روی دست نعیم می‌ریزد، تمام تلاشش را می‌کند تا او را راضی به دیداری مجدد کند. مرگ دختر و عزادار شدن نعیم، مسئولیت سنگین‌تری را روی دوش او می‌گذارد. حالا دیگر رضا پروانه باید آستین بالا بزند و هم‌پای نعیم، دنبال قاتل بگردد.

رضا در مسیر رفاقتش کوچکترین تردیدی به خود راه نمی‌دهد. نه اعتراض می‌کند، نه سنگ می‌اندازد و نه حتی از نعیم می‌خواهد محتاطانه عمل کند و خردمندانه‌تر به میدان برود. ویژگی مهم رضا این است که در مسیر انتقام، چند قدمی حتی جلوتر از نعیم حرکت می‌کند و بعضی اوقات او را هم جا می‌گذارد.

پازل حرکت قیصروار نعیم در «پوست شیر» فقط در کنار رضا پروانه تکمیل می‌شود و از این روست که می‌توان رضا را هم به لحاظ شخصیت‌پردازی و هم بازی علیرضا کمالی، شخصیتی درجه یک به حساب آورد.

منبع: فیلم‌نیوز

برچسب‌ها: انتخاب سردبیر،پوست شیر،تیتر یک،رضا پروانه،علیرضا کمالی،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها