محمد حاتمی کارگردان «سرگیجه»:

«سرگیجه» نمونه خارجی ندارد/ در هر فصل چالش‌ها تغییر می‌کند

- 3 دقیقه مطالعه
محمد حاتمی با اشاره به اینکه ایده و ساختار رئالیتی‌شوی «سرگیجه» طراحی گروه تولید این برنامه است، تأکید کرد که این مجموعه هیچ نمونه خارجی ندارد.

محمد حاتمی کارگردان رئالیتی‌شوی «سرگیجه» که این روزها از پلتفرم فیلم‌نت در حال پخش است در گفتگو با خبرنگار فیلم‌نت نیوز درباره شکل‌گیری ایده و ساختار این مجموعه اظهار کرد: حدود چهار سال پیش در اتاق فکر مجموعه دیبافیلم با جمعی از اعضای خلاق این مجموعه در جمع‌بندی ایده‌ها به ساختار این پروژه رسیدیم و در ایام شیوع ویروس کرونا یک نسخه برای تست با حضور تعدادی از چهره‌ها کار کردیم تا ساختار بازی به طور کامل مشخص شود تا در نهایت با جمع‌بندی واکنش‌ها به بهترین فرم برسیم. پس از جمع‌بندی با جذب سرمایه‌گذار به تولید مجموعه «سرگیجه» رسیدیم.

حاتمی در پاسخ به پرسشی درباره ایده اصلی مجموعه «سرگیجه» و الگو گرفتن از نمونه‌های خارجی تاکید کرد: ایده اصلی برنامه «سرگیجه» کاملاً در مجموعه دیبافیلم طراحی شده و مشابه خارجی ندارد.

وی درباره ضبط مجموعه «سرگیجه» گفت: به صورت همزمان مشغول ضبط فصل‌های جدید و تدوین نهایی قسمت‌های در حال پخش هستیم.

این کارگردان درباره احتمال لو رفتن چالش‌های خارج از استودیوی «سرگیجه» با پخش قسمت‌های بعدی، اظهار کرد: در ادامه خیلی از چالش‌های خارج استودیوی برنامه ما، در فضای تجربه مشاغل سخت و هیجانی انجام خواهد شد. اساسا چالش‌های برنامه برای خود شرکت کننده‌ها سخت است و ‌آن‌ها را در موقعیت‌های دشوار قرار می‌دهد و به همین خاطر ما خیلی نگران لو رفتن چالش‌ها نیستیم.

حاتمی درباره میزان واقعی بودن صحنه‌هایی که مخاطب مشاهده می‌کند، گفت: ما در روند انجام چالش‌ها سعی داریم که همه چیز بر دوش شرکت‌کننده باشد تا حس و حال واقعی انجام چالش و دشواری‌های آن به درستی به تصویر کشیده شود. از منظر برنامه‌سازی هم قطعاً برای جذاب‌تر شدن کار، تیم برنامه‌ساز ایده‌های خودش را در اختیار شرکت کننده‌ها قرار میدهد تا مخاطب شاهد بهترین اتفاقات ممکن باشد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما به عنوان تیم سازنده این بود که هر آنچه یک رئالیتی شو برای جذابیت نیاز دارد را در این مجموعه داشته باشیم و «سرگیجه» ریتم خوبی هم داشته باشد تا نتیجه آن لذت بردن مخاطب از این اثر باشد.

روش‌ انتخاب شرکت‌کننده‌ها

این کارگردان درباره معیارهای انتخاب شرکت‌کننده‌ها در مجموعه «سرگیجه» گفت: از آنجایی که ساختار و فرم برنامه را بدون مجری رقم زده‌ایم، حساسیت بالایی در انتخاب شرکت‌کننده‌ها داشتیم. با محدودیت‌های موجود سعی ما بر این بود که شرکت‌‌کننده‌ها حاوی ویژگی‌هایی باشند که بتوانند یکدیگر را تکمیل کنند و هر کدام ویژگی خاصی داشته باشند.

وی افزود: سن و سال متفاوت و میزان شوخ طبعی و به صورت کلی شیمی شخصیتی افراد را در نظر گرفتیم و همچنین در اجرای چالش ها نیاز بود که شرکت کننده‌ها انعطاف پذیر و همراه باشند تا بتوانیم بهترین لحظه‌ها را با این افراد به وجود بیاوریم.

کارگردان رئالیتی شو «سرگیجه» درباره تغییرات احتمالی در فصل‌ها و قسمت‌های آینده اظهار کرد: ما تقریبا در هر فصل تمام چالش‌های برنامه را تغییر میدهیم و فقط چالش‌هایی باقی می‌ماند که اطمینان داشته باشیم همچنان برای مخاطب جذابیت دارند و مخاطب با آن‌ها همراه خواهد شد.

وی افزود: در همین فصل هم چالش‌ها در جزئیات با تغییراتی همراه خواهند بود چرا که حس میکنیم مخاطب وقتی متوجه شود که تیم سازنده برایش احترام قائل شده و سعی کرده بهترین نسخه خودش را ارائه دهد، حتما با اثر همراهی بیشتری خواهد داشت و جواب این احترام را به ما برمیگرداند.

حاتمی درباره پخش و تبلیغات مجموعه «سرگیجه» گفت: فعلا قسمت اول پخش شده و تا الان که استقبال مخاطب خوشبختانه بالا بوده و باید ببینیم در ادامه روند استقبال از این مجموعه به چه صورت پیش خواهد رفت. به طور کل فیلم‌نت می‌تواند با قدرت رسانه‌ای که دارد در تبلیغات تأثیرگذارتر عمل کند و همچنین در ادامه پخش، این مجموعه نیاز به اضافه شدن تبلیغات شهری دارد و از همکاری فیلم‌نت به نوبه خودم سپاسگزارم.

این کارگردان در پایان اظهاراتش تاکید کرد: ما سعی کردیم برنامه‌ای متفاوت و پر ریتم تهیه کنیم و حقیقتاً تولید چنین اثری با چهره‌ها و تعداد لوکیشن‌های بالا که تک تک آن‌ها نیاز به مجوز و هماهنگی زیادی دارد به خودی خود یک چالش بزرگ بود و امیدوارم که نتیجه کار را مخاطب دوست داشته باشد.

«سرگیجه»  یک رئالیتی شوی چالش محور به تهیه‌کنندگی مهدی مستوفی و محسن فراهانی و کارگردانی محمد حاتمی است. در این برنامه در هر قسمت چهار چهره شناخته شده در قالب چالش‌هایی جذاب به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

علی ناصری

سرگیجه را در فیلم‌نت ببینید

برچسب‌ها: سرگیجه،محمد حاتمی
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها