فهرست برندگان بخش هفته منتقدان جشنواره فیلم کن اعلام شد

قدرت‌نمایی سینمای مالزی در کن

- 2 دقیقه مطالعه

جایزه اصلی بخش هفته منتقدان جشنواره فیلم کن به فیلمی از سینمای مالزی رسید.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، فیلم «راه‌راه‌های ببر» به کارگردانی آماندا نل او جایزه بزرگ و ده هزار یورویی بخش هفته منتقدان هفتادوششمین دوره جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص داد.

«راه‌راه‌های ببر» یک فیلم ترسناک هنری است که در آن به مضامین دگردیسی و شورش پرداخته شده است. این فیلم داستان دختر ۱۲ ساله‌ای به نام زفان را روایت می‌کند که متوجه راز وحشتناکی در مورد بدن خود می‌شود: بدن او با سرعتی نگران‌کننده شروع به تغییر کرده است. زفان که توسط جامعه خود طرد شده است، به مقابله می‌پردازد و یاد می‌گیرد که برای آزادی باید ترس‌های خود را در آغوش بگیرد و به‌عنوان یک زن مغرور و قوی ظاهر شود. زفرین زائریزال، دینا عزرال و پیقا در این فیلم بازی کرده‌اند.

«راه‌راه‌های ببر» اولین فیلم آماندا نل او، کارگردان مالزیایی است. این فیلم یک محصول مشترک چندمنطقه‌ای بین مالزی، تایوان، سنگاپور، فرانسه، آلمان، هلند، اندونزی و قطر است.

جایزه بزرگ بخش هفته منتقدان هفتادوششمین دوره جشنواره کن توسط هیئت داورانی به ریاست آدری دیوان به «راه‌راه‌های ببر» رسید. آدری دیوان کارگردان فیلم «هپنینگ» است که در جشنواره فیلم ونیز مورد ستایش قرار گرفت.

نه‌تنها «راه‌راه‌های ببر» اولین فیلمی است که در سال‌های اخیر از سینمای مالزی به جشنواره فیلم کن راه پیدا می‌کند بلکه آماندا نل او نیز اولین فیلمساز این کشور است که فرصت پذیرش در جشنواره کن را به‌دست می‌آورد.

دومین جایزه برتر این بخش به مبلغ ۸ هزار دلار به فیلم «در خانه باران می‌بارد»، ساخته پالوما سرمون دای (کارگردان بلژیکی) تعلق گرفت. همین‌طور جایزه جایزه ستاره نوظهور بنیاد لوئیس رودرر برای بهترین بازیگر مرد به جووان گینیک برای بازی در فیلم «کشور گمشده» (ولادیمیر پریشیچ) رسید.

بخش هفته منتقدان قدیمی‌ترین بخش جنبی فعال جشنواره کن است که در سال ۱۹۶۲ راه‌اندازی شد و به نمایش فیلم‌های اول و دوم کارگردانان در سراسر دنیا اختصاص دارد.

برچسب‌ها: جشنواره فیلم کن،فیلم‌های 2023
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها