توسط پلتفرم فیلم‌نت اتفاق افتاد

مرور آثار دنیل دی‌لوئیس در نمایش خانگی

- 3 دقیقه مطالعه

پلتفرم فیلم‌نت مرور آثار دنیل دی‌لوئیس را در برنامه قرار داده است.

به گزارش فیلم‌نت نیوز، پلتفرم فیلم‌نت به‌تازگی سه فیلم خارجی با بازی دنیل دی‌لوئیس، بازیگر بزرگ انگلیسی، را منتشر کرده است.

دنیل مایکل بلیک دی‌لوئیس (متولد ۱۹۵۷) از سوی بسیاری از سینمادوستان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران تاریخ سینما شناخته می‌شود. او تنها بازیگری است که سه جایزه اسکار در رشته بهترین بازیگر نقش اول مرد دریافت کرده و یکی از سه بازیگر مردی است که توانسته‌اند سه جایزه اسکار بازیگری کسب کنند.

در روزهای اخیر سه فیلم «آخرین موهیکان»، «به نام پدر» و «مشت‌زن» با بازی دنیل دی‌لوئیس در پلتفرم فیلم‌نت عرضه شده‌اند.

«آخرین موهیکان» یک درام و اکشن ماجرایی است که به کارگردانی مایکل مان (کارگردان بزرگ فیلم‌هایی چون «مخمصه»، «نفوذی» و «خلافکاران میامی») در سال ۱۹۹۲ ساخته شده است. دنیل دی‌لوئیس، مادلین استو و راسل مینز در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. فیلم «آخرین موهیکان» داستانی حماسی در خلال نبرد میان فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها در سال‌ ۱۷۵۷ است. هاوکی به همراه پدر و برادرش که آخرین بازمانده‌های قبیله موهیکان هستند، دلبسته دخترهای یک سرهنگ انگلیسی می‌شوند اما بومیان قبیله‌ای دیگر، دخترها را می‌ربایند.

دی‌لوئیس برای بازی در «آخرین موهیکان» نامزد جایزه بفتا شد و جایزه بازیگری حلقه منتقدان فیلم لندن را تصاحب کرد.
«آخرین موهیکان» را می‌توانید از طریق این لینک در فیلم‌نت ببینید.

فیلم «به نام پدر» محصول مشترک انگلیس و ایرلند است و توسط جیم شریدان در ژانرهای بیوگرافی، درام و جنایی و در سال ۱۹۹۳ ساخته شده است. دنیل دی‌لوئیس و اما تامپسون دو ستاره اصلی این فیلم محسوب می‌شوند. «به نام پدر» درباره یک دزد خرده‌پا به‌نام کری کانلان است، که به اشتباه برای بمب‌گذاری در ایرلند و کشته‌شدن چند شهروند لندنی متهم می‌شود. از طرفی پلیس بریتانیا او و دوستانش را مجبور به اعتراف اجباری می‌کند.

«به نام پدر» یکی از فیلم‌های محبوب منتقدان در سال ۱۹۹۳ بود و نامزد هفت جایزه اسکار شد که یکی از آن نامزدی‌ها متعلق به دی‌لوئیس بود. این فیلم همچنین در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (پیت پاستلتویت)، بهترین بازیگر نقش مکمل زن (اما تامپسون) و بهترین تدوین هم نامزد دریافت جایزه اسکار شد. دو نامزدی در جوایز بفتا (یکی از آن‌ها برای دی‌لوئیس)، دریافت خرس طلای بهترین فیلم از جشنواره فیلم برلین و چهار نامزدی از جوایز گلدن‌گلوب (یکی از آن‌ها برای دی‌لوئیس) از دیگر موفقیت‌های دی‌لوئیس و «به نام پدر» بودند.

«به نام پدر» هنوز هم فیلم محبوبی است و در سایت IMDB رتبه ۱۸۹ بهترین فیلم‌های تاریخ سینما به انتخاب کاربران این وبسایت را در اختیار دارد. از طریق این لینک می‌توانید به تماشای «به نام پدر» بنشینید.

فیلم «مشت‌زن» دیگر همکاری دی‌لوئیس با جیم شریدان است در سال ۱۹۹۷ ساخته شده و محصول آمریکا و ایرلند است. علاوه بر دی‌لوئیس، بازیگرانی چون امیلی واتسون و داراق دانلی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. «مشت‌زن» داستان دنی فلین مشت‌زن سی و دو ساله‌ای است که بعد از تحمل ۱۴ سال زندان، آزاد می‌شود، و تصمیم می‌گیرد دوباره وارد رینگ شود.

دی‌لوئیس برای بازی در «مشت‌زن» نامزد جایزه گلدن‌گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم‌های درام شد. نامزدی خرس طلای جشنواره فیلم برلین و دو نامزدی دیگر گلدن‌گلوب در رشته‌های بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی از دیگر دستاوردهای «مشت‌زن» محسوب می‌شوند.

فیلم «مشت‌زن» را می‌توانید در این لینک تماشا کنید.

برچسب‌ها: تیتر یک،دنیل دی لوئیس،فیلم نت
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

پربازدیدها